Domov News TEST Škoda Fabia Monte Carlo 1,5 TSI – tá najviac sexi

TEST Škoda Fabia Monte Carlo 1,5 TSI – tá najviac sexi

Legendárna Fabia RS už nedorazí, no Škoda pripravila aspoň menšiu náplasť v podobe najvýkonnejšej verzie s prívlastkom Monte Carlo. Okrem vzhľadu vás prekvapí aj smiešne nízkou spotrebou.

Tretia generácia Fabie už nedorazila vo vrcholnej verzii RS, nemecký koncern sa možno obával príliš veľkej konkurencie pre Polo GTI. Svoje spôsobili aj stále rastúce nároky na emisie, a preto môžeme byť radi, že Škoda Fabia sa s nejakým štvorvalcom vôbec predáva.

Jednoducho sexi

Hlboký červený lak v kombinácii s čiernymi doplnkami výbavy Monte Carlo je to, čo robí z obyčajnej Fabie zaujímavý kúsok. Okrem dvojfarebného lakovania dostávate aj čierne späťáky, masku chladiča, nápisy či vnútro svetlometov. Čerešničkou na torte sú masívne osemnásťpalcové disky kolies s profilom pneumatiky 215/40. Výbava Monte Carlo nie je viazaná na najvýkonnejší štvorvalec a môžete si ju zakúpiť aj s jedno-litrovým trojvalcom.

Športový nádych sa presúva aj do interiéru, kde zanechal stopu v podobe športových sedadiel s výborným bočným vedením a špecifickej farebnej kombinácie. Použité materiály kombinujú mäkčené a tvrdé plasty, čo zodpovedá nižšej kategórii, no vizuálne hrajú skvelú hru. Počas nášho testu v interiéri nič nevŕzgalo, príjemný je aj volant s perforovanou kožou a pekným trojramenným spracovaním. Naopak, prekážala nám imitácia karbónu na palubnej doske.

Technologicky vyspelá

Digitálny prístrojový štít dodal Fabii hi-tech charakter a nádych prémiovej triedy. Jeho grafika je veľmi pekná a oceníte aj zobrazenie v štýle RS. Sekunduje mu displej infotainmetu, ktorý si v tomto prípade zachoval otočné ovládače pre zmenu hlasitosti a priblíženie mapy. K dispozícii je však aj väčší, 9,2-palcový displej bez otočných ovládačov a za príplatok viac ako 800 €. Úprimne, nepotrebujete ho! Chválime aj zachovanie samostatného panelu klimatizácie a množstvo komfortnej či bezpečnostnej výbavy.

Okrem relatívnej novinky v podobe centrálneho airbagu, ktorý vystreľuje do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom, dostala nová Fabia aj pokročilý adaptívny tempomat či Matrix-LED svetlomety. Nie všetky prvky výbavy nutne potrebujete, no za matrixové svetlá by sme si rozhodne priplatili. Svietia totiž výborne. Práve kvantum technologickej výbavy a množstvo inovácií, ktoré ani nevidíme, stoja za vyššou cenou novej Fabie. Vo finále sa však Fabia vďaka týmto vychytávkam posunula na mimoriadne bezpečné kompaktné mestské auto.

Berte, kým je

Nový koncernový benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra je skvelým motorom, ktorý sa hodí naprieč celým modelovým spektrom. Vo Fabii ponúka skvelú dávku výkonovej rezervy, ktorú ocenia najmä dynamicky jazdiaci šoféri. Obávať sa nemusíte ani zvýšenej spotreby, práve naopak. So štvorvalcom dokážete jazdiť úspornejšie ako s litrový trojvalcom, a to najmä pod tlakom a pri plnom obsadení. Výkonnejší motor si dokáže so záťažou poradiť o poznanie lepšie a kultivovanejšie.

Istota, ktorú vám tento motor ponúkne pri predbiehaní, je na nezaplatenie a v zákrutách vám dokáže vyčariť aj úsmev na tvári, napriek tomu si ju veľa ľudí nekúpi a siahnu po nej len skutoční znalci. Príjemným prekvapením bol aj samotný podvozok, kým predchádzajúca generácia si s 18-palcovým obutím ledva poradila, nová štvrtá generácia sa ich nezľakne. Prejav podvozka je nesmierne vyvážený a zamilujete si ho. Nerovnosti pocítite, ale nie tak, ako by sa mohlo zdať. Fabia je komunikatívna aj pri ostrejšej jazde, no športové vlastnosti od nej neočakávajte.

Fabia s 1,5-kou je atraktívny malý mestský špunt, ktorý vás nesklame a ponúkne niečo navyše. Zároveň máte stále dostatok miesta na zadných sedadlách aj pre vyšších pasažierov a celkom solídny batožinový priestor. Náhradu za verziu RS však nehľadajte.

TECHNICKÉ ÚDAJE Škoda Fabia
Motor R4
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. krútiaci moment 250 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7 st. AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 108 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 780 mm
Výška 1 459 mm
Rázvor 2 564 mm
Objem batožinového priestoru 380 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,0 s
Maximálna rýchlosť 225 km/h
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,7 l/100 km
Diaľnica 6,2 l/100 km
Okresky 4,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 13 330 €
Cena testovanej verzie 25 575 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes CLA decentne omladol. Prišla aj elektrifikácia
Nasledujúci článokCX-90 je najvýkonnejšou sériovo vyrábanou Mazdou všetkých čias