Domov Recenzie TEST DUEL: Škoda Fabia 1,0 TSI 7AT Style vs. 1,0 TSI 5MT...

TEST DUEL: Škoda Fabia 1,0 TSI 7AT Style vs. 1,0 TSI 5MT Ambition – oplatí sa automat?

Porovnali sme dve rôzne verzie novinky Škoda Fabia, obe s motorom 1,0 TSI. Oplatí sa investovať do drahšej Fabie? Je rozdiel medzi výkonnejším a slabším trojvalcom? Automat alebo manuál?

Aj na tieto otázky sme hľadali odpoveď v našom videoteste. Výkonnejší trojvalec bol kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a slabší s päťstupňovým manuálom. Rozdiel bol aj vo výbave, kým oranžová Škoda Fabia predstavovala vrchol s prívlastkom Style, strieborná sa zaobišla s výbavou Ambition.

2021 Škoda Fabia 1.0 TSI 7AT Style vs. 5MT Ambition - Startstop.sk - DUEL

Zásadným rozdielom bola aj cena, Škoda Fabia vo výbave Ambition stála 16 426€, zatiaľ čo verzia cena verzie Style sa vyšplhala až na 23 303€.

Pod kapotu novej Fabie sa opäť dostane aj štvorvalec, no v úvode sú k dispozícii len trojvalce. Základom je atmosférický motor s objemom 1.0 MPI a výkonom buď 48 alebo 59 kW. Pre tých, ktorí chcú prepĺňané motory sú k dispozícii motory TSI EVO s rovnakým objemom 1.0 litra a výkonmi 70 a 81 kW. Vrcholom ponuky motorov bude štvorvalec  TSI EVO s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW.

Ďaleko vyspelejšia

Zvýšil sa aj komfort pre celú posádku. Škoda deklaruje, že robí rodinne orientované autá a nie autá orientované striktne na šoféra. To sa prejavuje celkovo v interiéri. Škoda už vo viacerých svojich modeloch na zadných sedadlách využíva takzvané kino sedenie. To znamená, že zadný rad sedadiel je o niečo vyššie ako sedadlá vpredu. To umožňuje lepší výhľad napríklad na palubnú dosku a infotainment.

Pri interiéri je treba sa zastaviť a pozrieť sa na detaily. Súčasťou je virtuálny prístrojový štít, no nie vo všetkých stupňoch výbavy. K dispozícii je aj obrazovka infotainmentu vo veľkosti 9,2 palca. Celá prístrojová doska dostala líniu obloženú textilom. To pôsobí v skutku dizajnovo. Dynamicky look auta majú podporiť výduchy ventilácie pri dverách v kruhovom tvare. Do auta sa dostalo aj napríklad vyhrievanie čelného skla a volantu. Niekto ako mínus môže hodnotiť použitie tvrdších plastov napríklad na vrchu prístrojovej dosky. Ja osobne určite vyzdvihujem využitie tých kvalitnejších plastov na miestach, kde do kontaktu prichádza používateľ oveľa častejšie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToto auto vyhorelo do tla, dnes jazdí po Slovensku a predáva sa ako jazdenka z Nemecka
Nasledujúci článokGrécky ostrov nasadí do služby ku záchranným zložkám flotilu elektromobilov