Domov News Renault aj Dacia naďalej rastú

Renault aj Dacia naďalej rastú

V roku 2023 sa očakáva, že trh budú aj naďalej ovplyvňovať problémy v globálnom dodávateľskom reťazci a problémy logistiky. Dacia by si napriek tomu mala zachovať svoju dynamiku.

Napriek pretrvávajúcim výzvam automobilového priemyslu, ako je pandémia Covid-19, nedostatok elektronických komponentov a logistické problémy, predala Dacia v roku 2022 pôsobivých 573 800 vozidiel, čo predstavuje nárast o 6,8 % v porovnaní s rokom 2021. Vo Francúzsku, teda na najväčšom trhu značky, bolo v roku 2022 zaregistrovaných 130 800 osobných vozidiel  značky Dacia, čo predstavuje nárast o 4,5 % v porovnaní s rokom 2021. To všetko napriek poklesu francúzskeho trhu o 7,8 %. V Nemecku, čiže na trhu, ktorému dominujú vozidlá segmentu C, Dacia zaznamenala svoj doteraz najsilnejší výkon, keď dosiahla 50 % nárast objemu predaja so 60 300 vozidlami predanými maloobchodným zákazníkom, čo predstavuje viac ako 2 % predaja osobných vozidiel a vôbec  po prvýkrát 5 % predaja osobných vozidiel retail zákazníkom.

Predaje rastú vďaka 4 modelom

Dacia v priebehu necelých 15 mesiacov uviedla na trh štyri nové kľúčové modely. Konkrétne Sandero, Spring a Duster v roku 2021 a Jogger v roku 2022. Na konci roka 2022 všetky štyri modely profitovali z posledného kroku v novej stratégii nasadenia identity Dacia – prijatia novej vizuálnej identity značky. To zahŕňalo nové farby a rozpoznateľný emblém Dacia Link s minimalistickými písmenami „D“ a „C“, ktoré do seba zapadajú ako články reťaze, čo evokuje robustnosť a jednoduchosť. V roku 2022 sa predalo 229 500 kusov modelu Sandero, čo predstavuje nárast o 1,2 % oproti roku 2021.

Výrazná krivka predaja

Už šiesty rok po sebe bolo Sandero najpredávanejším modelom na európskom retail trhu. Podobne aj Duster si udržal prvé miesto na európskom retail trhu SUV – pozíciu si drží od roku 2018 – a stal sa druhým najpredávanejším vozidlom na európskom trhu koncových klientov hneď za modelom Sandero. V roku 2022 sa predalo 48 900 kusov plne elektrického modelu Spring, čo predstavuje nárast o 75 % oproti roku 2021). Od svojho uvedenia na trh v roku 2021 si Spring získal viac ako 100 000 zákazníkov. V roku 2022, v prvom roku predaja, bolo predaných 56 800 kusov modelu Jogger, čím sa tento model zaradil na druhé miesto medzi vozidlami segmentu C mimo SUV predávanými na európskom retail trhu.

Čo nás čaká tento rok?

Od začiatku januára je v showroomoch vystavený celý modelový rad s novou odvážnou identitou Dacia. Značka si zachováva svoju dynamiku rozširovaním svojej ponuky elektrifikovaných vozidiel. Jogger Hybrid 140 sa stane vôbec prvým hybridom od značky Dacia. Zároveň pôjde o cenovo najdostupnejšie hybridné rodinné vozidlo na trhu. Jogger Hybrid 140, vybavený osvedčenou, vysokovýkonnou technológiou Renault, používa systém automatickej prevodovky bez spojky a ponúka zákazníkom vyšší výkon i komfort a nižšiu spotrebu paliva.

A čo Renault?

V Európe dosiahol Renault v roku 2022 trhový podiel 6,4 % (-0,7 bodu oproti roku 2021) s 832 605 kusmi. Rovnako ako v roku 2021 značka vykazuje výrazný pokrok v oblastiach s vysokou hodnotou – teda na rastúcom trhu elektrifikovaných vozidiel, v segmente C, maloobchodnom trhu a na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami. V roku 2022 sa Renault stal treťou vedúcou elektrifikovanou značkou (na trhu osobných automobilov) s 228 000 predanými vozidlami (+ 12 % v porovnaní s rokom 2021).

Veľké elektrické ambície

V súlade so svojimi ambíciami dosiahnuť do roku 2025 najzelenší mix na európskom trhu s viac ako 65 % elektrifikovaných vozidiel v predajnom mixe, Renault zvyšuje svoj mix elektrifikovaných predajov o +9 bodov v porovnaní s rokom 2021. Rad E-TECH (pohonné jednotky BEV a hybridné pohony) teraz predstavuje 39 % predaja osobných automobilov Renault v Európe v roku 2022, pričom trhový priemer je 31 %. Úplne nový Megane E-TECH Electric doplnil ponuku BEV v Európe v 2. polroku 2022 a okamžite sa stal jedným z najpopulárnejších vozidiel BEV na maloobchodnom trhu s predajom na úrovni 33 000, pričom väčšina predajov je vo vyšších verziách s dojazdom 450 km a s Open RLink od spoločnosti Google. V roku 2023 Renault uvedie Megane E-TECH Electric aj na mimoeurópske trhy.

Plne hybridná technológia (HEV) zažíva boom so 117 000 predanými kusmi, čo je +64 % v porovnaní s rokom 2021. V roku 2022 tak bola značka Renault v predajoch HEV druhá v Európe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajväčšie automobilové trhy sveta: vzostup Indie, ústup Japonska
Nasledujúci článokSuzuki oznámilo stratégiu rastu do roku 2030. Toto nás čaká