Domov News Šéf Volkswagenu Oliver Blume: Čína je pre nás najdôležitejším trhom

Šéf Volkswagenu Oliver Blume: Čína je pre nás najdôležitejším trhom

Generálny riaditeľ Volkswagen Group Oliver Blume pricestoval v pondelok do Pekingu, kde začal svoju týždňovú návštevu Číny.

V roku 1978 bol Volkswagen jednou z prvých medzinárodných automobiliek, ktoré nadviazali spojenecké partnerstvá v Číne. Spoločný podnik SAIC Volkswagen, založený v októbri 1984, je druhým najstarším čínsko-zahraničným spoločným podnikom na výrobu automobilov v Číne. Ide o spoluprácu medzi Volkswagen Group a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). V roku 2022 sa SAIC Volkswagen stal prvou automobilkou v Číne, ktorá za rok predala viac než 22 miliónov vozidiel.

Volkswagen má okrem toho tiež ďalší spoločný podnik s China FAW. Skupina FAW predala v roku 2022 3,2 milióna vozidiel. So sídlom v Changchun, hlavnom meste provincie Jilin, Volkswagen považuje svoj spoločný podnik so skupinou China FAW za jeden z najdôležitejších. Provincia presadzuje politiku na prilákanie výrobcov automobilov do tejto oblasti a dúfa, že jej automobilový priemysel prinesie do roku 2025 jeden bilión juanov (cca 150 miliárd dolárov).

Oliver Blume

Nemecko-čínske vzťahy nesmú ochladnúť

Koncern Volkswagen predáva v Číne aj automobily značiek Škoda, Audi či Porsche. V roku 2021 tvoril predaj vozidiel koncernu Volkswagen v Číne až 50 % z celosvetového objemu predaja. Podľa Blumea má Volkswagen záujem nielen o čínsky trh, ale aj o budúcu spoluprácu, najmä v sektoroch elektrifikácie a high-tech. Len minulý rok Volkswagen nadviazal partnerstvo s čínskym výrobcom automobilových čipov Horizon Robotics. Blume počas osobnej návštevy Číny povedal, že sa neobáva ochladenia nemecko-čínskych vzťahov. „Nemecko bolo v posledných desaťročiach dôležitým partnerom v technologickom rozvoji Číny. Sformulovali sme jasnú stratégiu a v najbližších rokoch budeme v Číne naďalej výrazne investovať do produktov a technológií,“ povedal.

Oliver Blume počas svojej návštevy postupne zavíta do štyroch čínskych miest (Šanghaj, Peking, Che-fej a Čchang-čchun). Tie sú domovom hlavných výrobných základní a spolupracujúcich partnerov Volkswagenu. Médiám prezradil, že jeho hlavnou úlohou je komunikácia s čínskymi spotrebiteľmi, obchodnými partnermi a zamestnancami, aby lepšie pochopil vývojový trend čínskych technológií a zmien v očakávaniach Číňanov. Jeho cieľom je tiež hľadať nových potenciálnych partnerov pre spoluprácu.

Volkswagen sa v Číne musí vyrovnať s tvrdou konkurenciou domácich značiek. Trh elektromobilov rastie aj v Číne, avšak nie spôsobom, ktorý by v predstaviteľoch európskych značiek vyčaroval úsmev na tvári. Podľa štatistík čínskeho ministerstva priemyslu totiž 8 z 10 predaných elektromobilov sú vozidlá vyrobené domáci výrobcami. Blume však hovorí, že je nadšený, keď vidí, že čínsky trh je taký aktívny a že zohráva dôležitú úlohu v poháňaní svetových inovácií. Povedal tiež, že Čína má okolo 50 testovacích miest pre autonómne autá, o ktorých si myslí, že majú veľký potenciál ďalej sa rozvíjať.

Blume je len jedným zo série vysokých manažérov nemeckých automobilových gigantov, ktorí plánovali návštevu Číny krátko po opätovnom otvorení ekonomiky krajiny. Podľa The Global Times sa na návštevu Číny pripravujú aj vedúci predstavitelia značiek Jaguar Land Rover a Mercedes-Benz.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJGlobal Times
Predchádzajúci článokMercedes-AMG One sa nástupcu nedočká
Nasledujúci článokRovnaký, no aj tak iný. Nový Range Rover Velar

1 COMMENT

  1. […] šírkach. Automobilka Volkswagen totiž tento model vyrába výhradne pre severoamerický a čínsky trh. Atlas teraz dostal nový, modernejší vzhľad, no pod kapotou už nenájdete ani šesťvalec. […]

Comments are closed.