Domov Elektromobilita Trieda E a V8? Na toto spojenie už radšej zabudnite

Trieda E a V8? Na toto spojenie už radšej zabudnite

Mercedes pokračuje v nastolenom trende downsizingu a nevyhne sa mu ani nová trieda E. Znižovanie objemov motorov sa už stáva realitou a aj nové „Éčko“ tak viac nedostane pod kapotu osemvalec. Vo vrcholnej verzii E 63 AMG sa pod ňu zahniezdi šesťvalec s elektromotorom.

Nová trieda E od Mercedesu v najvyššej výbave E63 AMG tak dá zbohom poctivému osemvalcu a nahradí ho plug-in hybridnou jednotkou so šiestimi valcami. Pre mnohých ide o sklamanie, keďže aj v prípade triedy C sa už motor V8 pod kapotou nevyskytuje. Nahradil ho totiž štvorvalec s objemom 2,0 litra. Treba však aj na druhú stranu pripomenúť, že vrcholný model C63 S E Performance má výkon 476 koní a krútiaci moment na úrovni 545 Nm. V kombinácii s elektromotorom sa jeho výkon dostane až na 680 koní a krútiaci moment na neskutočných 1 020 Nm.

Zbohom V8

Ale vráťme sa späť ku triede E, ktorej premiéra je v podstate za dverami. Preto svoje miesto dostávajú aj rôzne špekulácie. A posledná z mnohých sa výsostne dotýka práve najvýkonnejšieho variantu E63 AMG. Po posledných krokoch Mercedesu už nikoho neprekvapí, že sa pod kapotu nedostane 4,0-litrový osemvalec. Jeho náhradou sa má stať 3,0-litrový radový šesťvalec s elektromotorom.

Presnejšie technické údaje zostávajú zatiaľ tajné. Očakáva sa však výkon cez 700 koní a krútiaci moment cez 1 000 Nm. A to môže byť pomerne dobrá náplasť na zahnanie žiaľu za osemvalcom, ktorý produkoval výkon na úrovni 612 koní a krútiaci moment „iba“ 850 Nm. Plug-in hybridná sústava by mala dostať elektromotor s výkonom okolo 200 konských síl a akumulátor s kapacitou 4,8 kWh.

Čo na to zákazníci?

Elektromotor pošle svoju silu na zadnú nápravu a s pomocou dvojrýchlostnej prevodovky s elektronických samosvorným diferenciálom by mal preniesť krútiaci moment kolesami na asfalt. Radový šesťvalcový motor by zasa mal spolupracovať s 9-stupňovou prevodovkou MCT. O svoje slovo sa prihlásia, rovnako ako v prípade iných plug-in hybridných modelov, rôzne jazdné režimy. Celkovo by ich malo byť sedem – Electric, Battery Hold, Comfort, Slippery, Sport, Sport+ a Individual.

Elektrifikácia sa nevyhne ani slabším verziám. Napríklad model E53 dostane pravdepodobne rovnako šesťvalec iba so zníženým výkonom. Tento trend by mal mať aj istý vplyv na predaje modelov napríklad aj triedy C a následne aj triedy E. Otázkou zostáva, akú reakciu môže Mercedes očakávať od svojich zákazníkov. Či sa im tento „downsizing“ pozdáva alebo nie, ukážu až predajné čísla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPeňaženky bohatých dostanú opäť zabrať. Porsche pripravuje 7-sedadlové elektrické SUV
Nasledujúci článokElektromobil s dlhým dojazdom a bez batérií. Bude však pre masy?