Domov Elektromobilita Nastala tma. Projekt Lightyear vyhlásil bankrot

Nastala tma. Projekt Lightyear vyhlásil bankrot

Bol to sen, ktorý sa žiaľ rozplynul. Automobilka z počiatku hlásala, že na jedno nabitie prejde ich vozidlo 1.000 kilometrov. Teraz sú v bankrote.

Hovorilo sa o nich, že majú väčší potenciál ako Tesla, no teraz sami nevedia, ako na tom budú. Automobilka z krajiny tulipánov sa začiatkom roka chválila na sociálnych sieťach, že začína spúšťať predobjednávky na ich prelomový solárny elektromobil Lightyear 2. Teraz sú však na tom horšie ako kedykoľvek pretým. Automobilka bude musieť od tohto projektu zrejme upustiť.

Začiatkom februára o nie veľmi dobrej situácii holandskej automobilky informoval zahraničný portál InsideEV. Ten poukazuje na oficiálnu tlačovú správu automobilky Lightyear, ktorá oznamuje, že ich kľúčová dcérska spoločnosť Atlas Technologies vyhlásila bankrot. Tá je zodpovedná za výrobu solárnych elektromobilov, zatiaľ čo materská firma Lightyear je držiteľom práv duševného vlastníctva solárnych elektromobilov.

Nájde sa investor?

Spoločnosť Lightyear však hovorí aj o tom, že krach Atlas Technologies ešte neznamená zánik a koniec značky Lightyear ako takej. Tá bude stále fungovať a pracovať na vývoji elektromobilu Lightyear 2, ktorý by sa na trhu mal objaviť v roku 2025.

Niektorí zamestnanci spoločnosti Lightyear sa pomaličky ale isto pripravujú na koniec tohto startupu. Model Lightyear 2 sa mal predávať za 40.000 dolárov, čo je šesťnásobne menej, než sa pôvodne hovorilo. Predstavenie prebehlo na výstave CES 2023. Ako sme spomenuli, budúcnosť tohto nádejného startupu je otázna a bude zrejme potrebné do projektu naliať väčší obnos peňazí.

Pritom iba v decembri sme vás informovali, že spoločnosť začína vo fínsku s výrobou modelu Lightyear 0. V prvej fáze malo byť vyrobených tisíc kusov týchto automobilov, ktoré sú schopné premeniť slnečnú energiu na dojazd 70 km denne. Nedá sa povedať, že ide o nejaký zásadný údaj, ale Lightyear 0 mal zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10 sekúnd a vyvinúť maximálnu rýchlosť 160 km/h. Vozidlo malo ťažiť zo svojej pomerne nízkej hmotnosti 1 575 kilogramov. Efektivite napomáhal aj veľmi dobrý súčiniteľ odporu vzduchu na úrovni len 0,175. Problémom možno bola aj cena, pretože výrobca si za tento model pýtal 250 tisíc dolárov. Uvidíme, či sa spoločnosti podarí z tejto nepríjemnej situácie vykľučkovať a akú stopu napokon zanechá v análoch automobilového priemyslu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJinsideevs.com
Predchádzajúci článokElektromobily budeme vidieť častejšie. GM podpísalo dohodu s Netflixom
Nasledujúci článokTEST Dongfeng Fengon 5 – vyrovná sa Škode Kodiaq?