Domov News Lamborghini: nástupca modelu Aventador dostane karbónový monokok s patentovanou technológiou

Lamborghini: nástupca modelu Aventador dostane karbónový monokok s patentovanou technológiou

Nástupca modelu Aventador sa nezadržateľne blíži. Tentokrát nám Lamborghini poodhaľuje vcelku detailne konštrukciu šasi.

Aventador hrdo hájil pozíciu vlajkovej lode značky Lamborghini. Teraz však nastal čas na striedanie stráží a už čoskoro sa dočkáme jeho nástupcu. Vieme, že nástupca sa stane najvýkonnejším modelom Lamborghini v šesťdesiatročnej histórii automobilky. Poháňať ho bude 6,5-litrový dvanásťvalec a tri elektromotory. Celkový výkon tejto sústavy prekročí magickú hranicu 1 000 koní.

V12 a tri elektromotory

Ak by sme si rozložili pohonné jednotky na časti, samotný dvanásťvalec dokáže vyprodukovať výkon 813 koní v 9250 otáčkach za minútu. Jeho krútiaci moment dosahuje hranicu 725 Nm pri 6750 otáčkach za minútu. A ak vás zaujíma aj táto hodnota, červené pole otáčkomera je pri už dnes nevídaných 9500 otáčkach za minútu.

Nástupca s kódovým označením LB744 má vedieť prejsť nejaké kilometre aj na čisto elektrický pohon. To mu umožní akumulátor s kapacitou 3,8 kWh, ktorý umiestnili v centrálnom tuneli. Úplne nová dvojspojková prevodovka má osem rýchlostí a dokonca poznáme aj približnú cifru spotreby paliva. V kombinovanom režime by malo nové Lamborghini scucnúť niečo okolo 18 litrov benzínu na 100 kilometrov.

Aventador

Extrémne ľahké, výrazne tuhšie

Novodobé Lamborghini stojí na monokokovej konštrukcii z uhlíkových vlákien. Monokok vyrobili kompletne z karbónu aj vrátane predného pomocného rámu, ktorý sa bežne vyrába z hliníka. Ľahký, ale pevný materiál prináša značne nižšiu hmotnosť a zároveň aj väčšiu torznú tuhosť. Celkovo by pokles váhy mal atakovať až mínus 10 % v porovnaní s modelom Aventador. Torzná tuhosť zase narastie o takmer 25 %.

Okrem monokoku z uhlíkových vlákien však dostane nový model prednú konštrukciu zo špeciálneho materiálu. Ide o krátke uhlíkové vlákna napustené živicou. Ide o patent Lamborghini, ktorý bol zaregistrovaný ešte v roku 2008. Zavesenie zadných kolies je vyrobené z vysoko pevných hliníkových zliatin a nosnú štruktúru vozidla tvorí materiál s označením CFRP. Ide o plast, ktorý vystužujú uhlíkové vlákna.

Aventador

Nová éra začína ?

Odhalenie novej vlajkovej lode by malo prebehnúť už čoskoro. Doslova môžeme počítať dni, kedy sa dočkáme hybridného nástupcu modelu Aventador a zároveň príchodu najrýchlejšieho Lamborghini. Tešíte sa na novú éru talianskej značky?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA Hyundai IONIQ 6 – toto nás sklamalo…
Nasledujúci článokPevnosť konštrukcie Tesly preveril spadnutý strom