Domov News Ľudia sa kvôli nemu zbavujú Taycanov. Čínske GT-R so štyrmi dverami zamieri...

Ľudia sa kvôli nemu zbavujú Taycanov. Čínske GT-R so štyrmi dverami zamieri do Európy

Autosalón v Šanghaji bude hostiť množstvo celosvetovo významných premiér. K videniu bude aj HiPhi Y. Automobil, ktorý by sa mal ku koncu tohto roka dostať na európske cesty.

Šanghajská automobilka HiPhi existuje síce len 4 roky, no intenzívne pripravuje už svoj tretí model. Jeho výstavná premiéra je naplánovaná na 18. apríla. Práve tento model, ktorého dizajn zatiaľ ešte nepoznáme, by sa mal ako prvý dostať aj na európske cesty. Neskôr budú nasledovať tiež modely X a Z. HiPhi X je luxusné SUV, HiPhi Z zase štvordverový grandtourer, ktorý sa začal v Číne predávať len koncom minulého roka. Medzi majetnými zákazníkmi však spôsobil ošiaľ. Mnoho motoristov, ktorí dovtedy jazdili alebo uvažovali o Porsche Taycan, dali radšej prednosť HiPhi Z. A niet sa úplne čo čudovať.

Zakázané kamery

Napriek dynamickým líniám a ostrým hranám je HiPhi Z skutočne masívne. Na dĺžku meria vyše 5 metrov a na šírku presahuje 2 metre. S koeficientom odporu vzduchu 0,27 nie je ale nijak zvlášť aerodynamické. Pôvodné návrhy počítali s inštaláciou kamier namiesto spätných zrkadiel, avšak súčasné predpisy v Číne to nedovoľujú, a tak elektromobil musel dostať klasické spätné zrkadlá. Na európskom trhu by však toto vozidlo kamery dostať mohlo, čo by viedlo k nepatrnému zníženiu koeficientu odporu vzduchu. Použitá tu však musela byť kamera na mieste vnútorného spätného zrkadla, pretože keď sa pozorne zadívate na fotografie, zistíte, že automobilu úplne chýba zadné sklo.

HiPhi Z

Modifikovateľná obrazovka

Na B-stĺpiku má vozidlo namontované snímače prístupovej karty spolu s tlačidlami na otváranie dverí. Dvere vodiča sa zatvárajú stlačením brzdového pedálu, stlačením príslušnej funkcie na obrazovke multimediálneho systému alebo hlasovým príkazom. Centrálnou ovládacou jednotkou je 15-palcová 2k AMOLED obrazovka systému HiPhi Bot. Displej je uchytený na otočných tyčiach, takže sa môže otáčať smerom k vodičovi či spolujazdcovi. HiPhi tvrdí, že k veľkej väčšine funkcií, ktoré používatelia potrebujú, je možné pristupovať v jednom alebo dvoch krokoch.

Zaujímavosťou je, že dizajnéri sa ani neobťažovali inštalovať do vozidla prístrojový panel. Namiesto neho tu funguje iba head-up displej. Predné sedadlá sú vyhrievané, ventilované a majú taktiež masážnu funkciu. Vozidlo je vybavené panoramatickou strechou. HiPhi hovorí, že sklenená strecha blokuje 99,9 % UV žiarenia, čo znamená, že dve hodiny v aute sú ekvivalentné siedmim sekundám vonku.

HiPhi Z

Pohon a riadenie všetkých kolies

HiPhi Z má ako všetky poriadne elektrické vozidlá pohon všetkých štyroch kolies a aj riadenie všetkých štyroch kolies. Polomer otáčania je tak len 5,7 metra napriek tomu, že má rázvor až 3150 mm. Zaujímavou vlastnosťou modelov HiPhi je, že dvoma rýchlymi stlačeniami páčky smeroviek ostatným účastníkom v premávke signalizuje, že sa chcete s vozidlom otočiť do protismeru.

Všetky tri vozidlá značky HiPhi majú rovnaký technický základ. Automobilka dbá na kvalitu a najmodernejšiu techniku, pretože jej ambíciou je vybudovať si zvučné renomé výrobcu prémiových automobilov. Hlavnými konkurentmi tak pre ňu budú značky Mercedes a Porsche. SUV HiPhi X sa, mimochodom, počas svojho prvého polroka na trhu stalo v Číne najpredávanejším luxusným elektromobilom.

New Ultra-Futuristic HiPhi Z from Human Horizons is Pushing Auto Industry Standards

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 26

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault 5 Electric odhalil techniku
Nasledujúci článokWildtrak & Tremor: Ford prichádza s novými úpravami Rangeru