Domov News Potvrdené, Škoda Praktiq dorazí. Poznáme detaily českého Multivanu

Potvrdené, Škoda Praktiq dorazí. Poznáme detaily českého Multivanu

Škoda predstaví van pre mnohopočetné rodiny. K dispozícii bude s plug-in hybridným motorom a pohonom všetkých kolies. V kabíne zaujmú inovatívne Simply clever riešenia.

Škoda Praktiq bude stáť na koncernovej platforme MQB. V porovnaní s Multivanom je o niečo kratší, užší aj nižší, ale v prípade potreby bez problémov prevezie až ôsmich pasažierov. Dizajnový jazyk vychádza z konceptu Vision 7S, ktorý Škoda predstavila na konci leta minulého roka. Na rozdiel od konceptu nejde o čisto elektrické vozidlo, ale plug-in hybrid s prakticky identickou technikou ako využíva aj nový Multivan T7. Elektrická verzia by sa mala na trh dostať na trh v roku 2026. Ak by dostala batériu s kapacitou 89 kWh ako mal vo svojich útrobách koncept VISION 7S, na jedno nabitie by mohla prejsť okolo 550 km.

Zachytený maskovaný prototyp Škody Praktiq
Pokrokový dizajn

Praktiq ako prvé sériové vozidlo značky Škoda dorazí s novou maskou chladiča nazvanou Tech-Deck Face. Jej rebrá sú nahradené tmavým sklom, ktoré zakrýva senzory. Úzke predné svetlomety so štvorokou tvárou zasahujú hlboko do bokov a sú usporiadané v dvoch radoch nad sebou. Svetlomety majú dizajn v tvare písmena T. Svetlá pre denné svietenie zasahujú až k blatníkom. Tvar písmena T majú aj LED zadné svetlá.

Škoda Praktiq

Výrazným prvkom štúdie VISION 7S boli robustné predné a zadné nárazníky vyrobené z recyklovaných kusov starých pneumatík. Rovnaký materiál bol použitý aj na obloženie podbehov kolies. Škoda Praktiq používa konvenčné plechy, klasická je aj mriežka na prívod vzduchu k spaľovaciemu motoru pod predným nárazníkom. V základe bude Praktiq vybavený 17-palcovými kolesami, vo vyšších výbavových stupňoch sa objavia 18 a 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin s aerodynamickým dizajnom.

Vnútorný priestor je koncipovaný ako 6 alebo 8-miestny v troch radoch sedadiel. Všetky zadné sedadlá sú posuvné v rozsahu 15 cm, sklápateľné a vyberateľné. Praktiq je mimoriadne priateľský k štvornohým miláčikom. V batožinovom priestore vozidla sa nachádza bezpečnostný pás pre psa a vrchná časť nakladacej hrany kufra môže byť za príplatok vyhrievaná. Uvedené má zlepšiť tepelný komfort psíčkarov, ktorý venčia svojich psov v chladných podmienkach. Veko batožinového priestoru je ovládané elektricky. Otvára sa tlačidlom na kľúči, pohybom nohou pod zadným nárazníkom alebo postavením sa na 5 sekúnd pred zadnú časť vozidla. Výška otvárania piatych dverí sa dá nastaviť.

Škoda Praktiq

Nečakané vychytávky

Vnútri nájdeme prepracovanejšiu konektivitu a multimédiá. Hlasová asistentka Laura dostala nové funkcie, vrátane databázy 2000 vtipov na rozveselenie posádky. Ďalšie môžu byť pridané aktualizáciami OTA. Navigácia okrem klasických POI po novom obsahuje aj zoznam wellness centier či salónov krásy. Palubná kamera umožňuje zachytenie selfie fotiek či live streamovania obrazu. Malé zrkadielka v stropných clonách obsahujú filter Paris.

Plug-in hybridná sústava pozostáva z 1,4-litrového motora TSI s výkonom 110 kW a elektromotora s výkonom 85 kW. Krútiaci moment tejto sústavy je 400 Nm, ktorý na kolesa prevedie 6-stupňová prevodovka DSG. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je na úrovni 8,2 sekundy a maximálna rýchlosť činí 185 km/h. 13 kWh akumulátor zabezpečí 55-kilometrový dojazd bez emisií. Škoda odhalila, že na budúci rok bude Praktiq dostupný v limitovanej edícii RetroStar aj s motorom 1,9 TDI.

Cenu zatiaľ automobilka nezverejnila. Pre viac informácií o modeli Praktiq kontaktujte najbližšieho predajcu značky Škoda od 1. apríla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 127

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokChyba vodiča alebo výrobcu? Trojvalec v GR Corolle vybuchol ako granát
Nasledujúci článokBMW Pi7ck Up – nová definícia glampingu

8 COMMENTS

  1. Akože kedy by mali spustiť predaj? Pretože dočítal som sa že elektrické v 2026 ale všeobecne to ešte nieje známe?

  2. Tesim sa lebo diera co ostala po zrusenej ll generacii Roomstra a taktiez uz nevyrabaneho Yetyho bude takto po rokoch zaplatana. Kamiq je maly, Karoq je fajn ale drahy a Kodiaq je Suv. Scala je akymsi hybridom hatchbacku a kombicka, vzhladom k tomu ze Fabia lV sa nevyraba ako kombi a dost draha… Cize pp dlhom case pride Mpv, ktore snad zaujme ako niekedy Yety a Roomster.

Comments are closed.