Domov News 10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

Pred 10 rokmi predstavovali automobilky koncepčné vozidlá najmä na svetovo významných autosalónoch. Ukazovali nimi dizajnový smer, ktorým sa budú uberať v budúcnosti. Mnohé súčasné automobily sú ovplyvnené štúdiami práve z tohto obdobia. Aké koncepty boli pred 10 rokmi tými najkrajšími?

Audi Sport Quattro

V roku 2013 na oslavu 30 rokov vzniku rally špeciálu Audi Quattro predstavilo Audi koncept s názvom Sport Quattro. Na rozdiel od originálu, ktorý poháňal benzínový motor s výkonom 306 koní, mal koncept plug-in hybridný pohon s výkonom 700 koní. Quattro je v ponímaní značky Audi filozofia, nie iba technológia. A práve preto si koncept odniesol to najlepšie z pôvodného pra-quattra a pridal do takmer bezchybného šatu kus súdobej elegancie. Dizajn konceptu sa veľmi podaril, no možno zadná časť okolo „C stĺpika“ by si z úcty k predkom zaslúžila ešte agresívnejší styling. Predok auta ľahko zapadol do modelovej rodiny Audi, no mäkko-oblé blatníky zmäkčovali vzhľad a trochu sa vzdialili od toho, čo „Quattro“ symbolizuje.

Audi pri predstavení konceptu uviedlo, že predná maska prešla kompletným re-dizajnom a mala sa stať predzvesťou budúcich športovo ladených modelov nemeckej značky. Hranatý dizajn doplnený elegantnými svetlami s množstvom LED-diód a 21-palcové disky, ktoré majú 5-krát po dvoch lúčoch, oživujú športového ducha. Zadok auta je skrášlený veľkým krídlom, podčiarkujúcim šírku vozidla a CFRP difúzorom, ťahajúcim sa vysoko hore. V Audi, samozrejme, mysleli aj na funkčnosť a každodennú použiteľnosť vozidla, a preto ho vybavili kufrom s objemom 300 litrov.

Koncept dlhý 4602 milimetrov a s rázvorom takmer 2,8 metra má tie správne proporcie športiaku. Elegancia a športový duch vítajú pasažierov aj v kabíne, kde sa dizajnérom podarilo spojiť jednoduchosť a presnosť‘ s eleganciou a kvalitou. Tmavé odtiene a čisté línie navodzovali dojem rýchlosti a použiteľnosti. Interiér ako taký bol zameraný na vodiča. Koncept bol vybavený škrupinami s výrazným bočným vedením. Na volante sa dajú meniť informácie zobrazovaných na virtuálnych displejoch. Originálny je koncept regulácie klimatizácie s ovládaním v jednotlivých výduchoch, čo umožňuje individuálne nastavenie pre všetkých pasažierov.

Audi namontovalo do konceptu Quattro plug-in hybrid s celkovým výkonom až 700 koní a krútiacim momentom 800 Nm, ktorý je posielaný cez 8-stupňovú prevodovku Tiptronic na všetky štyri kolesá. Pod kapotou spolupracuje štvorlitrová V8-čka dopovaná dvoma turbami s výkonom 560 koní a elektromotor s výkonom 140 koní. Lítium-iónová batéria vystačila na dojazd približne 50 km. Osemvalec bol vybavený funkciou vypínania štyroch valcov, pokiaľ‘ neboli pre dosiahnutie požadovaných výkonov potrebné.

Napriek širokej aplikácii hliníka a karbónu bola hmotnosť konceptu postaveného na oceľovej platforme Audi A6 na dané obdobie veľmi vysoká. 1 850 kg sa nám na športovú jazdu zdalo pred 10 rokmi ako príliš, teraz sme pri mnohých športovo orientovaných vozidlách radi, ak ich hmotnosť neprekročí 2 tony.  Ani tučnejšie proporcie nezabránili konceptu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť za hranicou 300 km/h.

Hybridný osemvalec zatiaľ Audi do sériovej výroby ešte neprenieslo. Najsilnejšie plug-in hybridné pohonné systémy, ktoré nájdeme napríklad v modeloch A8 či Q8, dosahujú najvyšší výkon „len“ 462 koní a s elektromotorom spolupracuje vidlicový benzínový šesťvalec.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Predchádzajúci článokFormula 1 na Slovensku? Okruh mal byť v Piešťanoch
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia