Domov News Čínsky trh ignoruje japonské elektromobily, ich predaj je žalostný

Čínsky trh ignoruje japonské elektromobily, ich predaj je žalostný

Toyota vo februári znížila cenu modelu bZ4X o 15 %, no jeho predaj v marci narástol len nepatrne. Honda a Nissan sú na tom ešte horšie.

Toyota China vo februári oznámila výrazné zníženie ceny svojho elektrického crossoveru bZ4X s cieľom zvýšiť predaj v Číne. Zníženie ceny bolo celkom výrazné, základná cena zletela nadol o 15 % (cca 4.300 dolárov). V prepočte tak ľudia v Číne dokážu elektrickú Toyotu bZ4X kúpiť už za 24.800 dolárov. Dva spoločné podniky FAW-Toyota a GAC-Toyota, ktoré predávajú bZ4X, navzájom synchronizovali úpravu cien.

Zníženie ceny neprinieslo očakávané ovocie

Napriek tejto korekcii cien predaj bZ4X v Číne zaostáva za očakávaniami Toyoty. Tá za celý prvý kvartál roka 2023 predala v Číne 4 794 kusov bZ4X, z toho 1 054 v januári, 1 549 vo februári a 2 191 v marci. Predaj tohto modelu začal mierne stúpať vďaka zlacneniu v polovici februára. Toyota v prvom štvrťroku predala v Číne celkovo 5 144 elektromobilov. Avšak počas 1. štvrťroka sa v Číne predalo celkovo až 891.000 elektromobilov. Trhový podiel Toyoty v Číne tak je mizerných 0,58 %, čo stačí len na 25. miesto spomedzi všetkých značiek. Elektrické vozidlá tvoria len 1,5 % predajnej štruktúry Toyoty, zatiaľ čo u niektorých čínskych značkách už tvoria viac ako 20 %.

Toyota bZ4X je totálny prepadák, v Škandinávii sa z nej smejú

Toyota bZ4X je na čínskom trhu k dispozícii v dvoch rôznych verziách. Variant s pohonom predných kolies má elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 266 Nm. Verzia s pohonom všetkých kolies s dvoma elektromotormi generuje kombinovaný krútiaci moment 337 Nm. Obe verzie sa dodávajú s akumulátormi s kapacitami 50,3 kWh alebo 66,7 kWh, pričom verzia s výkonom 66,7 kWh poskytuje dojazd až 615 km v podmienkach čínskej normy CLTC.

Trhový podiel 1 percento

Japonskí výrobcovia automobilov vstupovali na trh s elektrickými automobilmi pomerne pomaly, pričom v prvom štvrťroku 2023 sa v Číne predalo približne 9 000 čisto elektrických vozidiel, čo predstavuje približne 1 % podielu na trhu. Naopak, japonské spoločnosti majú až 16 % podiel na celkovom trhu, ktorý zahŕňa aj vozidlá so spaľovacím motorom. Toyota v prvom štvrťroku predala v Číne 5 144 elektromobilov, Honda 3 115 a Nissan 460.

Čínsky trh elektromobilov aktuálne čelí silnej konkurencii a prudkým cenovým vojnám. Okrem Tesly, ktorá má približne 15 % podiel na trhu čínskych elektromobilov, majú ostatné zahraničné značky podiel na trhu menší ako 3 %. Japonské aj nemecké spoločnosti preto zvyšujú svoje investície do elektromobilov, aby získali v Číne väčší trhový podiel.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar News China
Predchádzajúci článokSendvič za 42 dolárov, šalát za mesačné nájomné. Na F1 v Miami bolo lepšie prísť najedený
Nasledujúci článokZnačka, o ktorej ste nikdy nepočuli. Laffite Automobili predstavila tri nové modely

1 COMMENT

  1. […] Nový generálny riaditeľ japonskej automobilky Koji Sato od začiatku nástupu do svojej funkcie čelí masívnemu tlaku zo strany „zelených“ investorov a klimatických aktivistov. Predstavenstvo Toyoty odporučilo akcionárom hlasovať proti uzneseniu, ktoré sa má predložiť na júnové valné zhromaždenie. Toyota bola kedysi nesporným svetovým lídrom v oblasti ekologických áut, najmä s hybridným Priusom, no v poslednej dobe je neustále kritizovaná za to, že čisto elektrické vozidlá prináša na trh veľmi pomaly. Kým európska či kórejská konkurencia disponuje relatívne ucelených portfóliom batériových vozidiel, Toyota doteraz uviedla na svetové trhy jediný elektromobil – crossover bZ4X. A ten zákazníkov nijako neoslnil. V Európe bolo jeho prijatie veľmi vlažné a slabo sa predáva v USA aj v Číne. […]

Comments are closed.