Domov News Lamborghini Huracán s legendárnym V10 končí. Nástupcom bude plug-in hybrid

Lamborghini Huracán s legendárnym V10 končí. Nástupcom bude plug-in hybrid

Zazvonil zvonec a rozprávky je koniec. Lamborghini Huracán s legendárnym V10 motorom už neobjednáte, automobilka hlási vypredané.

Talianska automobilka Lamborghini, ktorá patrí pod koncern VW sa prednedávnom pochválila svojimi hospodárskymi výsledkami za prvý štvrťrok aktuálneho roku. Tie boli viac než uspokojivé. Automobilka dodala svojim zákazníkom celkovo 2.623 vozidiel, čo je z pohľadu histórie najlepší výsledok, aký doteraz bol. Prekvapením taktiež určite nebude, že bestsellerom je SUV model Urus, ktorého automobilka predala 1.599 kusov.

Okrem veľmi pozitívnych a navnaďujúcich informácií prišli aj tie menej radostné. Model Huracán, ktorý je druhým najpredávanejším modelom automobilky si už teraz objednať nemôžete. Huracán bol prvýkrát svetu predstavený už v roku 2013 a bol nástupcom taktiež kultového a dobre predávaného modelu Gallardo. Lamborghini Huracán je aktuálne vypredaný do konca plánovanej výroby.

Taliani by aktuálne mali pracovať na jeho nástupcovi, ktorý prinesie veľkú zmenu. Podľa portálu Auto Motor & Sport by mala novinka disponovať preplňovanou V8-čkou, ktorá bude identická s tou, ktorá sa nachádza v modeli Urus, no bude doplnená o plug-in hybridnú jednotku. Nový motor by mal byť schopný ťahať až do 10.000 ot./min., no vďaka plug-in hybridnému ústrojenstvu môžu byť emisie na nižšej úrovni, prípadne jazdiť úplne bez emisií. Otázkou ostáva, čo bude s motorom V10, ktorý bol charakteristický pre Lamborghini Huracán a Audi R8.

Nie však iba Lamborghini, ale aj ostatné automobilky prechádzajú veľkou transformáciou, kde do roku 2024 chcú elektrifikovať celé ponúkané portfólio. V druhej polovici tohto desaťročia sa očakáva aj predstavenie vôbec prvého čistého elektrického modelu od automobilky Lamborghini. Budúcnosť je to zaujímavá a nám neostáva nič iné, len sa na ňu pripraviť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok800 koní, 1430 Nm a cena 223000 €. Na Slovensku sa začalo predávať štvorkolesové monštrum
Nasledujúci článokTEST Cupra Formentor 2.0 TDI – ako funguje manuál s naftou?