Domov News Mercedes za 2,2 milióna eur zhorel do tla. Neprešiel ani kilometer

Mercedes za 2,2 milióna eur zhorel do tla. Neprešiel ani kilometer

Zdroj: The Sun

Mercedes plánoval postaviť len 275 kusov hyperšportového vozidla AMG One. Zhotoviť však bude musieť ďalší, pretože jeden zhorel skôr, než sa stihol dostaviť k svojmu majiteľovi. O incidente informuje britský denník The Sun.

Mercedes pre britský bulvárny denník povedal, že príčina požiaru sa stále vyšetruje. Požiar mohla zapríčiniť batéria vozidla alebo brzdy nákladného vozidla, ktoré Mercedes-AMG One prevážalo. Každopádne, AMG One sa po ceste nepohybovalo po svojej osi. Hovorca Mercedesu k požiaru povedal: “Sme si vedomí tohto incidentu, ktorý sa týkal auta, ktoré bolo prepravované v uzavretom prívese ako súčasť procesu montáže.” K požiaru došlo 17. mája okolo 5:00 na diaľnici M6 v Staffordshire. Hasiči po príchode na miesto požiaru našli už iba torzo vozidla. Pri nehode sa nikto nezranil.

Pohonná jednotka tohto automobilu sa montuje vo Veľkej Británii v závode Mercedes‑AMG, kde sa vyrábajú aj motory pre F1. Konečná montáž prebieha v Coventry. Proces výroby zahŕňa aj testovanie auta na neďalekej trati. Po skompletizovaní vozidla je opatrené vhodnou prepravnou ochranou a prepravené v uzavretom kamióne do centrály Mercedes‑AMG v Affalterbachu, kde sa uskutoční odovzdanie novému majiteľovi.

Beštia s výkonom viac než 1000 koní

Celkový výkon pohonnej sústavy je 1063 koní. Tá pozostáva z benzínového motora a až štyroch elektromotorov (dva na prednej náprave, jeden na kľukovom hriadeli a jeden na turbodúchadle). Mercedes-AMG One zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 7 sekúnd a na 300 km/h za 15,6 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 352 km/h. Mercedes uvádza kombinovanú spotrebu podľa režimu WLTP 8,7 l/100 km, palivová nádrž má objem 55 litrov. Pohotovostná hmotnosť auta je 1695 kg.

Použitá lítium-iónová batéria pochádza z vlastného vývoja Mercedes-AMG. Jej technológia sa už osvedčila v pretekárskych monopostoch tímu Mercedes-AMG Petronas F1, rovnakú používa aj model Mercedes AMG GT 63 SE PERFORMANCE. Jej kapacita 8,4 kWh postačuje na čisto elektrický dojazd 18 km. Nabíjanie prebieha cez striedavý prúd a integrovanú 3,7 kW palubnú nabíjačku. Batériu je možné zásobovať čerstvou energiou cez rekuperáciu alebo zo spaľovacieho motora. Lítium-iónová vysokonapäťová batéria a DC/DC menič podporujúci a nabíjajúci 12 V palubný elektrický systém sú v priestorovo úspornej konfigurácii umiestnené v podlahe vozidla za prednou nápravou.

Viac informácii o vozidle nájdete v našom predchádzajúcom článku TU.

Mercedes Benz S 580e za takmer 200 000€ neodvezie túto základnú vec - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 42

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Sun
Predchádzajúci článokHistória automobilového priemyslu na Slovensku
Nasledujúci článokZískali 5 pódií v F1 a už sa cítia. Aston Martin predstavuje DBX707 AMR23