Dizajn pneumatiky sa radikálne nemení už celé desaťročia. Stále sú okrúhle, stále sa valcujú, stále ich potrebujeme. Firma Goodyear však prišla s priekopnickou myšlienkou!

Mnohým spoločnostiam sa podarilo počas týchto rokov vyvíjať kvalitnejšie zmesi a vyrábať pneumatiky, ktoré zvládajú skvele jazdu či zastavenie, ale Goodyear má teraz úplne iný nápad. Americká spoločnosť zaoberajúca sa výrobou pneumatík pre motocykle, osobné a nákladné vozidlá, stavebné stroje a lietadlá prišla s prevratnou myšlienkou zelenšej budúcnosti.

Ide o pneumatiku, ktorá bude počas jazdy čistiť vzduch. A nielen to Vás zaujme. Tento koncept bude súčasne pracovať zo živými organizmami. Firma spoza veľkej mláky tvrdí, že pneumatika bude mať jedinečnú štruktúru, v ktorej je umiestnený v bočnici gumy živý mach. Otvorená konštrukcia pneumatiky Oxygene a dizajn dezénu umožnia absorbovať vlhkosť pneumatiky a zároveň ,,vdýchnu“ škodlivý oxid uhličitý. Nepripomína Vám to niečo z hodín biológie?

Ide o fotosyntézu, ktorá bude prebiehať vďaka jazde! Otvorená konštrukcia zlepšuje priľnavosť za mokra. Pneumatika Oxygene by mohla byť skutočným spojencom v boji pre vyššiu kvalitu ovzdušia. Pri pohľade späť na základný biologický proces mach nasáva CO2 a uvoľňuje kyslík, čo vytvorí čistejší vzduch pre každého. Výrobca odhaduje, že v meste s obsahom približne 2,5 milióna vozidiel (napr. v Paríži) by pneumatiky Oxygene generovali približne 3 300 ton kyslíka a absorbovali asi 4 400 ton CO2 ročne.

Samotná výroba má tiež pozoruhodný priebeh. Oxygene by bola tlačená na 3D tlačiarni s gumovým práškom vyrobeným s recyklovaných pneumatík, čo by takisto zaťažovalo prírodné zdroje oveľa menej. Goodyear tiež tvrdí, že nebude mať typické vlastnosti ako klasická guma, takže prepichnutie nehrozí.

Ak Vám všetky tieto artribúty zatiaľ nelátajú hlavu, je tu ďalšie pompézne prekvapenie. Oxygene by mohla napájať svoju vlastnú elektroniku, ktorá zahŕňa všetky senzory, jednotku umelého spravodajstva a šikový prispôsobiteľný svetelný LED pás v bočnici. Fotosyntézou by sa vytvorila elektrická energia na napájanie všetkých komponentov.

Goodyear zatiaľ neuvádza, kedy plánuje prísť s výrobou takéhoto atypu. Zatiaľ to berme ako cvičný proces v technických riešeniach, ktoré budú mať určite vedúce postavenie mobility budúcnosti.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes obsadil prvé miesto v rebríčku najlepšie ohodnotených značiek sveta
Nasledujúci článokČERSTVÉ: Martin Homola objasňuje svoju budúcnosť vo svete motoršportu