Domov News Nová Škoda Kodiaq odhaľuje detaily – obrovský kufor aj výkonný diesel s...

Nová Škoda Kodiaq odhaľuje detaily – obrovský kufor aj výkonný diesel s pohonom 4×4

Druhá generácia najväčšieho SUV mladoboleslavskej automobilky síce svoju tvár ešte neodhalila, ale technické detaily a výbavu áno. S čím môžeme počítať?

Škoda Kodiaq príde s novým konceptom interiéru, ktorému bude dominovať dotyková obrazovka s uhlopriečkou 12,9 palca. Volič automatickej prevodovky sa zo stredového tunela presunie pod volant na stĺpik riadenia. Foto interiéru síce ešte nemáme k dispozícii, ale podľa slov ľudí zo Škody môžeme očakávať mix manuálnych a digitálnych ovládacích prvkov a palubnú dosku, ktorá bude mať jednoduchý a čistý vzhľad. Pod kapotou sa objavia štyri rôzne pohonné jednotky, konkrétne dve benzínové a dve naftové. Vôbec prvýkrát bude Kodiaq k dispozícii aj ako plug-in hybrid s elektrickým dojazdom vyše 100 km.

Pohonné jednotky

Tak aby sme boli konkrétnejší – základným benzínovým motorom sa stane 1,5 TSI s výkonom 150 koní s mild-hybridnou technológiou, turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek a systém automatického odpájania dvoch valcov pri nízkej záťaži. Silnejšou alternatívou bude 2,0 TSI s výkonom 204 koní a pohonom všetkých kolies. Naftový motor 2,0 TDI bude disponovať najvyšším výkonom 150 alebo 193 koní a tiež pôjde v prípade silnejšej verzie o štvorkolku.

Výkon plug-in hybridu bude 204 koní. Základným stavebným prvkom tohto zo siete nabíjateľného hybridu bude 1,5 TSI a elektromotor. Pôjde výhradne o vozidlo s pohonom predných kolies, o prenos krútiaceho momentu na kolesá sa postará šesťstupňové DSG-čko. Vďaka akumulátoru s kapacitou až 25,7 kWh bude môcť Škoda Kodiaq prejsť na elektrinu vyše 100 km, pritom okrem palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW sa bude môcť batéria dobíjať aj jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom až 50 kW.

Škoda Kodiaq

Nové simply clever riešenia

Škoda Kodiaq druhej generácie dostane chladený duálny Phone Box umožňujúci nabíjať dva mobilné telefóny naraz so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Prvýkrát sa v modeli Kodiaq objavuje odkladacia priehradka v zadnej časti stredového tunela s držiakom nápojov a taktiež čistič displeja pre dotykové obrazovky. Typický dáždnik a škrabka na ľad budú po novom vyrobené z udržateľných materiálov.

S dĺžkou 4 758 mm prekonáva nový Kodiaq predchádzajúcu generáciu o 61 mm. V sedemmiestnej verzii budú mať cestujúci v treťom rade sedadiel o 15 mm viac miesta nad hlavou, a to 920 mm. Objem batožinového priestoru bude od 340 litrov v prípade sedemmiestnej verzie až po 910 litrov v prípade variantu s piatimi sedadlami. Nový Kodiaq dostal Matrix-LED predné svetlomety, ktoré dopĺňa farebný kryštalický prvok nazvaný Crystallinium. Ten evokuje farebné krištáľové sklo a zvýrazňuje kontúry svetlometov.

Škoda Kodiaq

Parkovanie na diaľku aj asistent jazdy v dopravných kolónach

Cestujúcich v Kodiaqu bude chrániť štandardne 7 airbagov – airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, dva hlavové airbagy a stredový airbag medzi prednými sedadlami. Bočné airbagy vzadu budú ponúkané za príplatok spoločne s vylepšenou proaktívnou ochranou cestujúcich a núdzovým asistentom. Akonáhle senzory zaznamenajú núdzové alebo panické brzdenie alebo hroziacu kolíziu, vrátane nebezpečenstva nárazu zozadu, proaktívna ochrana cestujúcich automaticky zatvorí otvorené okná alebo panoramatickú strechu, spustí varovné svetlá a predopne bezpečnostné pásy predných sedadiel.

Škoda Kodiaq

Núdzový asistent znižuje riziko nehody v prípade, ak vodič už nie je schopný ovládať vozidlo, napríklad z dôvodu zdravotnej indispozície. Ak systém takúto situáciu zistí, prevezme riadenie v danom jazdnom pruhu, zapne varovné svetlá a začne brzdiť až do úplného zastavenia. Súčasťou na želanie dostupnej asistovanej jazdy 2.5 je asistent pre jazdu v kolóne, ktorý pri rýchlosti do 60 km/h rozbieha, brzdí a zatáča vozidlo tak, aby nasledoval pohyb okolitých vozidiel v dopravnej zápche.

V roku 2024 sa vo výbave objaví aj nový systém parkovania na diaľku. Tento systém poslúži na zaparkovanie a vyparkovanie vozidla do a z úzkeho radu stojacich vozidiel, pričom vodič môže ovládať auto na diaľku pomocou aplikácie v smartfóne do vzdialenosti 5 metrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZ 0 na 160 km/h za 1,63 sekundy. “Batmobil” smeruje do výroby
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA Honda ZR-V, je to len zvýšený Civic?