Domov News Ako bude vyzerať elektromobil od Caterhamu? Project V dáva odpoveď

Ako bude vyzerať elektromobil od Caterhamu? Project V dáva odpoveď

Caterham v Goodwoode odhalil Project V – koncept ľahkého plne elektrického kapotovaného kupé, ktoré má potenciál prísť na cesty koncom roka 2025.

Projekt V je výtvorom nového hlavného dizajnéra Anthonyho Jannarellyho. Jeho víziu priviedla k životu svetoznáma talianska inžinierska firma Italdesign. Projekt V využíva elektrickú batériovú hnaciu sústavu poháňanú jedným 200 kW (272 k) elektromotorom namontovaným na zadnej náprave. Ten je spárovaný s 55 kWh lítium-iónovou batériou USOC s pokročilým tepelným manažmentom a schopnosťou dobiť sa z 20-80% za 15 minút pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 150 kW.

Project V

Dôraz na nízku hmotnosť

So zrýchlením z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy dosiahne Project V odhadovanú maximálnu rýchlosť 230 km/h a dojazd 400 km. Filozofia minimalistického dizajnu znamená, že Project V, rovnako ako model Seven, je ľahký a jednoduchý. Caterham sa zameral na pohotovostnú hmotnosť 1 190 kg v konfigurácii 2+1, ktorá bola dosiahnutá použitím inovatívneho podvozku z uhlíkových vlákien a hliníkového kompozitu.

Project V

Bob Laishley, generálny riaditeľ spoločnosti Caterham Cars a prevádzkový riaditeľ novozaloženej spoločnosti Caterham EVO, pri premiére povedal: „Projekt V nie je len koncept alebo dizajnová štúdia. Počas celého vývojového procesu sme sa zaoberali konštrukčnou a výrobnou realizovateľnosťou. Elektrický Caterham akéhokoľvek tvaru a veľkosti musí zostať verný tomu, čo nás odlišuje od všetkých ostatných: byť ľahký, jednoduchý a ponúkať bezkonkurenčný zážitok z jazdy. Projekt V napĺňa našu ambíciu udržateľne rásť a súčasne skúmať elektrifikáciu. V závislosti od ďalších fáz vývoja a technickej spôsobilosti by projekt V mohol byť uvedený na trh koncom roka 2025 alebo začiatkom roka 2026 s cieľovou cenou menej ako 80 000 libier.

Project V

Caterham s viac ako dvoma sedadlami?

Caterham Project V využíva usporiadanie sedadiel 2+1, ale voliteľne to môže byť aj 2+2. Usporiadanie 2+1 optimalizuje nastupovanie a vystupovanie, poskytuje viac pohodlia pre pasažiera na zadnom sedadle a ponúka väčšiu flexibilitu v tom, ako môže potenciálny majiteľ vozidlo využívať. V strede interiéru je jednoduchý informačno-zábavný systém zameraný na vodiča so zrkadlením smartfónu. Vodiči si môžu vybrať medzi jazdnými režimami Normal, Sport a Sprint, ktoré prispôsobujú zrýchlenie a riadenie rôznym prostrediam.

Project V

Koncept používa dvojité lichobežníkové predné aj zadné zavesenie s plne nastaviteľnou geometriou, elektricky posilňovač riadenia, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S (19” vpredu a 20” vzadu) a brzdové kotúče na všetkých kolesách s vysokovýkonnými strmeňmi.

Caterham Project V | The Wait Is Over.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoenigsegg Gemera ukazuje Ferrari aj Lamborghini vztýčený prostredník
Nasledujúci článokBrad Pitt a Lewis Hamilton natočia film o F1. Čo o ňom vieme?