Domov News Vo viniciach v okolí Pezinka zaznamenali zvýšený pohyb kačíc

Vo viniciach v okolí Pezinka zaznamenali zvýšený pohyb kačíc

Tohtoročný zraz slovenského Citroën 2CV klubu sa konal v Pezinku a v jeho blízkom okolí.

Tradičný termín prvého septembrového víkendu bol opäť poznačený zvýšeným výskytom kačíc, tentokrát v okolí Pezinka, Modry a na Pezinskej Babe. Tohtoročný, v poradí už 24. medzinárodný zraz Citroën 2CV klubu Slovakia, privítal 26 vozidiel. Roztomilý zraz opäť zaujal a potešil všetkých priaznivcov pestrofarebných vozidiel Citroën 2CV, ľudovo nazývaných “kačica”. Miestom zrazu bol areál Rozálky, z ktorého sa kolóna starých, ale starostlivo udržiavaných kačičiek premiestnila do centra mesta Pezinok. Pokiaľ majitelia týchto sympatických veteránov trávili čas v Malokarpatskom múzeu, okoloidúci návštevníci centra mesta sa potešili kontaktu s automobilovou históriou a mnohí využili aj možnosť zoznámiť sa s najnovšími modelmi značky – Citroënom C5 X alebo Citroënom C5 Aircoss PHEV.

Citroën 2CV

Baba aj Elesko

Po výstave v centre mesta kačičky zamierili na Pezinskú Babu, ktorá je pre mnohých hlavne symbolom automobilových pretekov do vrchu. Prečo by si teda ich majitelia nevyskúšali túto známu cestu aj sami? Aspoň vyskúšali svoje stroje v týchto náročných podmienkach serpentín s veľkým stúpaním.

Ďalším miestom zastavenia bola Modra. Vinárske mestečko privítalo účastníkov, aby sa v pokoji naobedovali a oddýchli si po náročnej jazde, veď Pezinskej Babe naozaj nič nedarovali. Tematicky tretím miestom s vinárskym nádychom bolo vinárstvo a galéria Elesko, kde sa účastníci zrazu zoznámili s technológiou spracovania hrozna a výroby vína.

Citroën 2CV

Na tohtoročnom zraze sa zúčastnilo 36 vozidiel Citroën, medzi ktorými boli aj zahraničné posádky z Čiech a Rakúska. Svojich súrodencov prišli podporiť aj modely Citroën Traction Avant, Citroën DS či Citroën CX v špeciálnej 3-nápravovej verzii, ktorú si pred rokmi do výroby zadala nemecká pošta pre každodenné rozvozy poštových zásielok na veľké vzdialenosti.

O Citroëne 2CV

Citroën 2CV je výnimočný automobil, ktorý sa nezmazateľne zapísal do automobilovej histórie. Je to výrazný model. Nie iba vďaka svojej jednoduchej koncepcii a pokrokovým technickým riešeniam, ale aj vďaka hravosti a radosti, ktorú šíri. Pri prejazde po cestách sa za pestrofarebnou  kolónou kačíc otáčali hlavne rodiny s deťmi. Autá sa totiž pri jazde zábavne nakláňajú a sem tam melodicky zatrúbia. Pre rodičov a starých rodičov je to často príležitosť zaspomínať si na autá svojho detstva, hoci sa s nimi zoznamovali niekedy len prostredníctvom žandárskych komédií a filmov s Fantomasom.

 

Názov 2CV pochádza z francúzskeho výrazu „deux chevaux“ (dva kone). Popularitu priniesla vozidlu jeho pohodlná jazda, jednoduchý servis a dostupnosť, vďaka čomu Citroën 2CV rozhýbal povojnové Francúzsko. Prezývka, resp. familiárne označenie „kačica“ (alebo kačka, kačička) si autíčko získalo vďaka svojmu mäkkému pruženiu, vďaka ktorému je jazda veľmi pohodlná a pri jazde po hrboľatej vozovke alebo prejazde nerovností sa autíčko nakláňa ako kačica.

Milióny predaných kusov po celom svete

Medzi rokmi 1948 až 1990 sa ich vyrobilo približne 3,8 milióna kusov. Spolu s dodávkovou verziou Fourgonettes bol celkový počet vyrobených 2CV viac než 5,1 milióna kusov. Auto bolo natoľko obľúbené, že v neskorších fázach výroby naň niektorí zákazníci čakali aj viac než 6 rokov. Citroën 2CV sa vyrábal celkovo v deviatich krajinách vrátane bývalej Juhoslávie a Iránu. Podvozková platforma Citroënu 2CV sa používala aj v mnohých iných modeloch, ako napríklad Ami, Dyane, Méhari či Acadiane. Na tejto podvozkovej platforme tak vzniklo celkovo 8,75 milióna automobilov.

Citroën 2CV

Jednou z požiadaviek pri navrhovaní 2CV bolo, aby s ním farmári mohli odviezť aspoň 50 kg nákladu rýchlosťou do 50 km/h. Zároveň muselo byť schopné jazdiť aj po nespevných a nekvalitných poľných cestách a na nich sa nesmeli rozbiť vajíčka uložené v košíku. Automobil poháňal celohliníkový dvojvalcový motor s rozvodom OHV, ktorý mal objem len 375 kubických centimetrov. Výkon tohto dvojvalca bol iba 9 koní, no umožnil spaľovať aj nekvalitný benzín. K momentálne najcennejších a najvzácnejším kusom patria tie s označením Sahara, ktoré mali aj pohon 4×4. Tieto verzie sa vyrábali v rokoch 1958 až 1966 a dovedna vzniklo len 694 kusov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNabíjanie v zahraničí ako nočná mora? S touto kartou určite nie
Nasledujúci článokDovoz jazdených áut zatiaľ nerastie. Čaká sa, či stúpne po prázdninách