Domov News Dobrá správa pre Slovákov, Peugeot 3008 dostane aj spaľováky

Dobrá správa pre Slovákov, Peugeot 3008 dostane aj spaľováky

Foto: Peugeot

Model 3008 je pre automobilku kľúčovým modelom, nielen na slovenskom trhu patrí medzi najžiadanejšie modely značky. Predstavme si teda novú generáciu, ktorá k nám dorazí ešte tento rok.

Dizajn automobilu sa oproti predchodcovi výrazne zmenil. Už samotná koncepcia automobilu vyvíjaného pod interným označením P64 je celkom odlišná. Vopred sa hovorilo o ďalšom posune smerom ku kategórii crossoverov alebo SUV-kupé, čo naznačovalo odlišnú siluetu ako doteraz. To potvrdili aj prvé snímky zachytených prototypov, naznačujúce klesajúce zadné okno práve v štýle SUV-kupé, rovnako ako oficiálne zverejnené fotografie. Tie najskôr ukázali zamaskovaný prototyp a následne aj kompletne odhalené auto. Peugeot 3008 má vonkajšie rozmery dobre vyvážené (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m). Zostáva 100 % jedným z najkompaktnejších v segmente C kategórie SUV, pričom stále poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.

Peugeot 3008
Foto: Peugeot
Hlavne priestor

Predchádzajúca generácia patrila na špicu segmentu v rámci objemov či už batožinového priestoru alebo priestoru v druhom rade. Peugeot 3008 ponúka v priestore pre cestujúcich 17 rôznych úložných priestorov s celkovým objemom približne 34 litrov: ľahko dostupné bezdrôtové nabíjanie telefónu na stredovej konzole, chladený úložný priestor pod stredovou lakťovou opierkou, držiak na okuliare na strešnej konzole, držiaky na poháre a priehradka na rukavice. S využiteľným objemom 520 litrov pre batožinu je kufor novej 3008 rovnako priestranný ako predchádzajúca generácia. Nová platforma STLA Medium teraz ponúka rovnaký batožinový priestor bez ohľadu na motor.

Peugeot 3008
Foto: Peugeot
Prekopaný kokpit

Pri prvých pohľadoch na interiér modelu Peugeot 3008 sme bez prehnania žasli. S takýmto spracovaním interiéru zvykli prichádzať koncepty na autosalónoch a nie sériové vozidlo. Nový Panoramic i-Cockpit má úplne novú architektúru. Je inovatívny v tom, že panoramatická obrazovka je namontovaná na palubnej doske pomocou upevňovacieho systému, ktorý je neviditeľný z priestoru pre cestujúcich. Toto rozloženie zlepšuje dostupnosť a viditeľnosť informácií zobrazovaných na 21-palcovom panoramatickom dotykovom displeji.

V centrálnej časti prístrojovej dosky sú umiestnené i-Toggles, plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám používateľa: zavolanie obľúbenému kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie a pod. Stredová konzola je priestranná a prehľadná, aby sa zväčšil úložný priestor a priestor pre predného spolujazdca, ktorý ťaží z mimoriadne príjemného, ​​doširoka otvoreného priestoru. Túto priestrannú architektúru umožnilo premiestnenie ovládania automatickej prevodovky na palubnú dosku. Tento ovládací prvok sa teraz nachádza napravo od volantu, vedľa tlačidla stop/štart auta. Je ergonomický a umožňuje jednoduchý prístup k ovládaniu prevodovky a zastavenie alebo naštartovanie motora jediným intuitívnym gestom.

Peugeot 3008
Foto: Peugeot
Čo čakať pod kapotou?

Bude tu čisto elektrická verzia e-3008, k dispozícii však budú aj konvenčné deriváty. Ponuku doplnia dve elektrifikované pohonné jednotky (hybrid a plug-in hybrid), ktoré budú k dispozícii v závislosti od trhu. Pre medzinárodné trhy bude vyrábaný aj ďalší motor, o ktorom budú podrobnosti oznámené neskôr. S turbodieselom 1.5 BlueHDi už nepočítajme, v rámci odklonu značky od vznetových agregátov. Prím má hrať nová generácia trojvalca 1.2 PureTech, ktorá vsádza na mildhybridné riešenie, keď spaľovací motor doplní 48V elektromotor s výkonom 21 kW pre zníženie spotreby aj zvýšenie elánu. Automobilka v tomto prípade počíta aj s novou prevodovkou, keď existujúci osemstupňový automat Aisin nahradí nová šesťstupňová dvojspojková prevodovka E-DCS6 od Punch Powertrain

Naopak s manuálom už sa vôbec nepočíta. Čo sa týka plug-in hybridov, tie dostanú novú benzínovú tisícšesťstovku a tiež dvojspojku Punch Powertrain, rovnako ako zväčšený akumulátor na 21 kWh pre elektrický dojazd cez 50 km. Súčasťou systému má byť aj elektromotor s výkonom 90 kW.

Peugeot 3008
Foto: Peugeot
Elektrina bude zaujímavá

Nový E-3008, ktorý bol od začiatku navrhnutý ako elektrický model, ťaží z radu plne elektrických pohonných jednotiek s nulovými emisiami, aby splnil všetky potreby zákazníkov.

– Dojazd 525 km, pohon 2 kolies, 210 koní/157 kW,

– Dvojmotorový s dojazdom 525 km, pohon 4 kolies, 320 koní/240 kW,

– Dlhý dojazd 700 km, pohon 2 kolies, 230 koní/170 kW.

Táto nová generácia synchrónnych motorov s permanentným magnetom ponúka väčší výkon a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvojmotorovým pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW – 343 Nm vpredu a 83 kW – 166 Nm vzadu). Existujú tri technické verzie vysokonapäťovej batérie:

– Dojazd 525 km so 73 kWh,

– Dvojmotorový s dojazdom 525 km so 73 kWh,

– Dlhý dojazd 700 km s 98 kWh.

Tepelný manažment batérie využíva cirkulujúcu chladiacu kvapalinu na zabezpečenie ultra rýchleho nabíjania, optimalizovaného dojazdu a dlhšej životnosti. Tepelné čerpadlo tiež prispieva k tepelnej pohode obyvateľov a zároveň šetrí energiu batérie. Maximálny nabíjací výkon je slušných 160 kW. 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPeugeot
Predchádzajúci článokFiat 600 príde aj s hybridným pohonom
Nasledujúci článokNový Volkswagen Tiguan je konečne tu