Domov News FIAT vylepšil svoje dodávky, prekvapia pohonom

FIAT vylepšil svoje dodávky, prekvapia pohonom

FIAT Professional predstavuje modernizovanú generáciu modelov Ducato, Doblò a Scudo s novými elektromotormi, modernizovaným dizajnom, novými systémami konektivity a novou generáciou asistenčných systémov.

Ducato je globálny model predávaný vo viac ako 80 krajinách sveta. Počas vyše 40 rokov sa už stihlo vyrobiť vyše 3,5 milióna kusov. Jeho dizajn a efektívna koncepcia, v kombinácii so všestrannosťou, z neho urobili jedno z najspoľahlivejších a najoceňovanejších vozidiel ako pre profesionálov, tak aj nadstavbárov. Tento rok bolo Ducato opäť zvolené najlepším základom pre obytné vozidlá.

Foto: FIAT
Nový elektrický pohon, osvedčené vznetové motory

Jednou z hlavných inovácií, ktoré E-Ducato pre rok 2024 prináša, je nová 110 kWh batéria, ktorá umožní dojazd až 420 km v cykle WLTP. Vďaka tomu ponúka o 30 % vyšší dojazd ako predchádzajúci model. Nové hnacie ústrojenstvo spolu s batériou dopĺňa nový elektromotor s výkonom až 200 kW (270 k) a krútiacim momentom 410 Nm. Nabíjací systém je tiež úplne nový a ponúka dve štandardné palubné nabíjačky schopné pracovať s výkonom 11 kW (AC) alebo 150 kW (DC) pre rýchle nabitie batérie za 55 minút.

Ponuku naftových motorov tvorí najnovšia generácia motorov MultiJet, ktorá spĺňa predpisy Euro 6E. 6-stupňová manuálna prevodovka je spárovaná s výkonmi 120, 140 a 180 koní. Nová 8-stupňová automatická prevodovka je ponúkaná v kombinácii s výkonmi 140 a 180 koní. Vďaka zavedeniu niekoľkých aerodynamických vylepšení zaisťuje nové Ducato zníženie spotreby paliva a emisií o 9 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. To všetko bez toho, aby došlo k obetovaniu výkonu hnacieho ústrojenstva schopného poskytovať krútiaci moment až 450 Nm. Bez ohľadu na zvolenú motorizáciu si nové Ducato zachová ložnú kapacitu 17 m3 a užitočné zaťaženie 1 500 kg.

FIAT
Foto: FIAT
Vylepšené asistenčné systémy

Vďaka novej elektrickej architektúre predstavuje nové E-Ducato celý rad nových systémov ADAS. Systém Full Brake Control, rozpoznávanie dopravného značenia, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent sledovania pozornosti vodiča a inteligentný rýchlostný asistent sú štandardom. Ponuku dopĺňajú adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu a asistent dopravných zápch – systémy, ktoré udržujú aktívnu kontrolu nad trajektóriou vozidla s ohľadom na dopravné podmienky. Kombinované použitie týchto posledných troch systémov ADAS umožňuje novému E-Ducato dosiahnuť autonómne riadenie 2. úrovne, kedy vozidlo samočinne pomáha vodičovi pri zrýchľovaní, brzdení a jazde.

Refreš interiéru

Cieľom prepracovania interiéru bolo zlepšiť pohodlie na palube a zvýšiť užívateľskú prívetivosť. Medzi rad vylepšení patrí okrem iného bezkľúčový vstup a štartovanie v štandarde elektrickej verzie, elektrická parkovacia brzda, 10“ rádio s navigáciou a centrálny 7“ plne digitálny prístrojový panel. Zadná kamera s dynamickým navádzaním sa stáva štandardným parkovacím pomocníkom pri všetkých elektrických a dieselových verziách.

Vylepšenému dizajnu interiéru dominuje prepracovaná palubná doska a volant, nové funkčnejšie a priestrannejšie obloženie dverí, do ktorého je možné uložiť všetky druhy predmetov, a nová jednozónová automatická klimatizácia. Štandardné sedadlá sú u plne elektrickej verzie čalúnené látkou a majú nový dizajn pre väčšie pohodlie a ergonómiu. Okrem toho Ducato ponúkne aj bezdrôtovú nabíjačku, duálny port USB A+C pre nabíjanie smartfónov, vysokonapäťovú zásuvku 230 V alebo digitálne spätné zrkadlo.

Modernizácia exteriéru sa sústredila na prednú časť vozidla s cieľom zlepšiť aerodynamiku. Hlavnou zmenou sú nové nárazníky, nové ochranné kryty a inovatívna predná maska ​​s moderným dizajnom vo farbe karosérie. E-Ducato teraz ponúka Full LED svetlomety.

Foto: FIAT
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
ZDROJFIAT
Predchádzajúci článokVo VW zúria, Stellantis bude dovážať lacné čínske elektromobily
Nasledujúci článokBratislava sa lúči s hranatými trolejbusmi, cestujúcich naposledy odvezú v nedeľu