Domov Elektromobilita Automobilka BYD prichádza k našim susedom. Postaví tam továreň

Automobilka BYD prichádza k našim susedom. Postaví tam továreň

BYD sa stane prvou čínskou automobilkou, ktorá bude vyrábať svoje vozidlá priamo v Európe. Továreň postaví u našich susedov.

Čínska automobilka BYD prichádza do Maďarska, kde postaví svoju továreň, informuje magazín Autocar. Zatiaľ čo väčšina európskych automobiliek a krajín sa bráni príchodu lacných čínskych áut, naši južní susedia ich privítali s otvorenou náručou. Číňania totiž vyrábajú elektromobily výrazne lacnejšie, čo sa premieta aj do nákupnej ceny vozidiel. To vyvoláva ohrozenie a predznamenáva zníženú konkurencieschopnosť európskych značiek aj na svojom domácom trhu. Maďarsko sa však príchodu čínskych áut nebojí, práve naopak.

Vytvoria sa tisícky pracovných miest

Prvá európska továreň automobilky BYD sa bude nachádzať v meste Szeged na juhu krajiny. Očakáva sa, že vytvorí tisíce pracovných miest. Pred nejakým časom maďarský premiér uviedol, že po významných investíciách očakáva v regióne výrazný nárast pracovných miest, no spoločnosť BYD ako potenciálneho zamestnávateľa neuviedol.

Čínska automobilka BYD
Foto: BYD

Aktuálne však nie je zrejmé, ktoré modely bude BYD v Maďarsku vyrábať. V súčasnosti na starom kontinente ponúka päticu modelov, a to Dolphin, Seal, Atto 3, Han a Tang, pričom všetky sú vyrábané v Číne. V roku 2024 však plánujú rozšíriť portfólio o ďalšie tri modely a jedným z nich by malo byť SUV Seal U.

Autocar po prvýkrát informoval o plánoch spoločnosti BYD zriadiť výrobný závod v Európe už v roku 2022. Zástupca generálneho riaditeľa značky pre Európu Brian Yang vtedy povedal, že perspektíva výroby automobilov na starom kontinente je „zaujímavá” a že značka „vážne uvažuje o niektorých lokalizačných plánoch”. V minulosti bol BYD spájaný najmä s továrňou Fordu v nemeckom Saarlouis, no k dohode nedošlo. Čínska automobilka zároveň vylúčila stavbu závodu vo Veľkej Británii. Nakoniec zakotvili v Maďarsku.

Prečo bolo Maďarsko lákavé?

To bolo atraktívnou lokalitou aj z dôvodu, že je súčasťou „China’s Belt and Road Initiative“. V princípe ide o plán vytvoriť dve nové obchodné trasy spájajúce Čínu so zvyškom sveta. Iniciatíva však nie je len o infraštruktúre. Ide o snahu vytvoriť rozšírený, vzájomne závislý trh pre Čínu, zvýšiť hospodársku a politickú moc Číny a vytvoriť vhodné podmienky na vybudovanie čínskej ekonomiky založenej na špičkových technológiách.

Značka BYD sa chce stať veľkým svetovým hráčom a postavenie továrne v Európe je súčasťou stratégie, ktorej cieľom je stať sa najväčším predajcom elektrických vozidiel v regióne a do roku 2030 vyrábať každý desiaty elektromobil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokAktívny odklon kolies. Novinky od Lamborghini menia pravidlá hry
Nasledujúci článokČakali na autobus a zobrala ich prezidentská limuzína