Domov News Škoda Superb RS z Bratislavy? Veci sa majú takto…

Škoda Superb RS z Bratislavy? Veci sa majú takto…

Na Škodu Superb RS čakáme už dlhé roky. S príchodom štvrtej generácie, ktorá bola predstavená na jeseň tohto roka, sa zdá, že by sa ľady mohli pohnúť tým správnym smerom.

Informácie, resp. v tomto prípade skôr špekulácie založené na niekoľkých racionálnych argumentoch, priniesol britský portál Autoexpress. Redaktorom portálu to mal údajne nepriamo potvrdiť Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, počas pražskej oficiálnej premiéry Superbu. Ak ste sa teraz od nadšenia zdvihli so stoličky, váš elán možno trochu utlmí skutočnosť, že ako najpravdepodobnejší pohon Škody Superb RS sa javí plug-in hybridná konfigurácia. A tá zatiaľ nemá príliš pozitívne renomé. Plug-in hybrid s odznakom RS sme videli už v prípade Octavie, ale na trhu vydržala iba krátko. V súčasnosti Škoda predáva Octaviu RS výhradne s benzínovým agregátom 2,0 TSI.

Žiadny divoký benzín, ale decentný plug-in hybrid

Podľa špekulácií Autoexpressu by Superb RS mohol dostať plug-in hybridnú pohonnú jednotku z Volkswagenu Passat Variant. Ten je totiž na rozdiel od Superbu k dispozícii s dvoma plug-in hybridnými motorizáciami. 204-koňový plug-in hybrid majú oba modely spoločný, ale silnejšiu verziu s výkonom 272 koní v ponuke Superbu nenájdete. A práve ten by Škoda podľa britského portálu mohla aplikovať pod kapotu Superbu a pridať mu doplnky RS. Autoexpress pripomína, že by išlo o najvýkonnejší motor, aký by sa do Superbu montoval a plug-in hybridný pohon by bol výhodou pre európske trhy, na ktorých by európski zákazníci mohli pobrať viac dotácií.

Škoda Superb RS
Foto: Škoda

Batéria v Passate má kapacitu 19,7 kWh, palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW a možnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 50 kW. To je ale nič v porovnaní s väčšou batériou v plug-in hybridnom Superbe, v ktorom je motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) doplnený o elektromotor, pričom maximálny kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 150 kW (204 k). Krútiaci moment na predné kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka DSG. Kapacita batérie je v tomto prípade až 25,7 kW, tiež disponuje palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW aj možnosťou rýchleho DC nabíjania s výkonom do 50 kW.

Batéria sa týmto spôsobom môže nabiť z 10 na 80 % v priebehu len 25 minút, pričom vyššia kapacita batérie bola inštalovaná za účelom dosiahnutia elektrického dojazdu aspoň 100 km. Samozrejme, nachádza sa tu ešte aj palivová nádrž s objemom 45 litrov. Fanúšikovia výkonných áut však nesmú zabudnúť ani na najvýkonnejšiu benzínovú motorizáciu 2,0 TSI s výkonom 265 koní.

Čísla nie sú podstatné

Superb by sa mohol stať v poradí celkovo piatym modelom s označením RS. Doteraz sa tak predávali, resp. sa stále predávajú modely Fabia, Octavia, Kodiaq a Enyaq. Obrázky portálu Autoexpress ukazujú, ako by mohla vyzerať Škoda Superb v RS úprave. K dispozícii by mohli byť tradičné RS farby ako Race Blue či Velvet Red. Športovejšie orientovaný Superb by mohol dostať červenou farbou lakované brzdové strmene, malý spojler na veku batožinového priestoru, anatomické športové predné sedadlá či alcantarou čalúnené sedadlá a časti palubnej dosky.

Škoda Octavia Superb RS

Podľa vyjadrení, ktoré Zellmer poskytol britským novinárom, sa Škoda nebude zúčastňovať na výkonových pretekoch. “Myslím si, že existuje viac aspektov, ktoré skutočne ovplyvňujú nákupné rozhodnutia našich zákazníkov ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h alebo maximálna rýchlosť. Sú dôležitejšie veci a toto sa do budúcnosti zmení. Bude to viac o efektívnosti, udržateľnosti použitých automobilových materiálov a dekarbonizácii. Ľudia chcú byť zodpovednejší k planéte aj ku klíme.

Príde konečne?

Špekulácie o príchode Superbu RS sa neobjavujú prvýkrát. Už v roku 2021 sme písali o Škode Superb RS s možným plug-in hybridným motorom. Ak sa tak skutočne stane, na trh sa pravdepodobne dostane v prvej polovici roka 2025.

Škoda presunula výrobu modelu Superb do Bratislavy na základe rozhodnutia, ktoré bolo urobené ešte v roku 2020. Vyrábať sa tak bude po boku Volkswagenu Passat, ktorého vývoj prebiehal paralelne so Superbom a do veľkej miery ho mala na starosti značka Škoda. Presunom výroby Superbu do Bratislavy vytvorí Škoda vyššiu kapacitu pre výrobu Octavie v závode v Kvasinách. Výroba faceliftovanej Octavie by tu mala odštartovať v lete 2024. Tieto kroky zároveň umožnia vyrábať viac elektromobilov v závode v Mladej Boleslavi. V roku 2024 plánuje Škoda predstaviť menšie elektrické SUV s názvom Elroq.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo je toto za GT-R? Artisan mätie ľudí
Nasledujúci článokOfenzíva z Číny pokračuje, pripravte sa na značku Firefly