Domov News Crawler Concept ukazuje, že Nissan X-Trail patrí do terénu

Crawler Concept ukazuje, že Nissan X-Trail patrí do terénu

Foto: Nissan

Prichádza X-Trail Crawler Concept. Nissan X-Trail patrí medzi stálice ponuky japonskej značky. Ak si však myslíte, že nový model navrhli tak, že sa zaradí len do kategórie mestských SUV, možno zmeníte názor.

Nissan sa totiž snaží verejnosti dokázať, že X-Trail toho dokáže viac. K tomu má slúžiť koncept s názvom X-Trail Crawler Concept. Hoci to nie je ukážka produkčného automobilu, Crawler by mal byť vystavený na tohtoročnom autosalóne v pre Nissan domácom Tokiu. Na rozdiel od šialenej série konceptov „Hyper“, ktorú japonská firma odhalila na autosalóne v Tokiu v októbri minulého roka, vychádza Crawler Concept zo súčasného sériového modelu. Zdá sa, že Nissan nenechal kameň na kameni, pokiaľ ide o to, aby X-Trail zvládal čo najviac terénnych výziev a disponoval silným balíčkom schopností.

Nissan X-Trail Crawler Concept
Foto: Nissan
Zvládne (takmer) všetko

Po temnej ukážke, ktorá toho príliš neprezradila, môžeme teraz vidieť úplne odhalený koncept Crawler, minimálne z jeho prednej časti. Zmeny na karosérii v porovnaní s produkčným modelom sú dosť komplexné. Nájdeme tu novú prednú časť s kompletne prepracovanou kapotou a predným nárazníkom. To umožňuje väčšiu svetlú výšku a nájazdový uhol pre lepšie terénne schopnosti. Dva ťažné háky sú ľahko dostupné aj vpredu pre prípad, že by sa Crawler mohol ocitnúť v nejakej ošemetnej situácii.

Plastové obloženie predného nárazníka sa obopína okolo podbehov kolies, kde vidíme masívne a robustné pneumatiky obuté na 17-palcových zliatinových diskoch určených na použitie v teréne. Vďaka zvýšenému odpruženiu sa aj v oblasti podbehov nachádza oveľa viac priestoru pre pohyb samotných kolies. Spolu s LED svetelným pásom vpredu má Crawler vpredu strešný nosič s deviatimi samostatnými LED svetlami.

Foto: Nissan
4×4 nesmie chýbať

Nissan tvrdí, že Crawler Concept má vylepšenú schopnosť obstáť aj v tých najťažších terénoch a hlavne potrebnú odolnosť. Exteriér prispôsobili tak, aby tento model zvládal „plazenie“ sa po skalách, ale aj beh cez strmý a nerovný terén. Vzhľadom na to, že tento model má hlavný zámer zvládať náročné prekážky v rozličných terénoch, využíva hnacie ústrojenstvo s pohonom všetkých štyroch kolies štandardného modelu X-Trail. Pre tento model by pohon iba jednej nápravy nedával zmysel. To znamená, že motor disponuje výkonom 210 koní.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokTEST JAZDENKY: Mercedes-Benz CLS 250d po 150 000 km
Nasledujúci článokVW Group predal takmer 10 miliónov áut. Bude to stačiť na…