Malé Suzuki Swift ako Hybrid? Áno presne taký si môžete kúpiť. A stojí len niečo tesne pod 15 000 €!

Najprv som tomu nemohol uveriť, Suzuki Swift v ponuke ako Hybrid, no potom som si uvedomil že je to vlastne Japonec, čiže všetko v poriadku. Štvrtá generácia obľúbeného kompaktu je na trhu približne rok. Priznám sa, že tento Swift bol môj prvý testovaný vôbec. Prvé Suzuki Swift vyrobili v roku 1983 no a v roku 2009 na Tokyo Motor Show automobilka svetu ukázala plug-in hybridný koncept.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

V prvom rade treba uviesť pojmy na správnu mieru

čiže označenie Hybrid, ktoré Suzuki Swift dostalo, je veľmi mylné. Paradoxne, napríklad vo Švajčiarsku sa Suzuki Hybrid predáva pod označením SHVS, čo je skratka pojmu Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. Takže na rovinu, Suzuki Swift Hybrid je vlastne len mild-hybrid. Ako to funguje a načo to je dobré? Správna otázka! Mild-hybridný systém v Suzuki pomáha znižovať spotrebu paliva, a to tak, že napríklad pri rozjazdoch alebo naštartovaní pomáha spaľovaciemu motoru, pri automatickom vypnutí motora napája elektrické vybavenie vozidla a, samozrejme, rekuperuje energiu pri brzdení. Ale! Nedokáže ísť čisto na elektrický pohon ani pri rozjazde.

Toľko teórie a teraz k praxi!

Náš Swift bol kombinovaný v tejto sústave s trojvalcovým 1,0 Booster Jet s výkonom 82 kW, čiže 112 koní, a krútiacim momentom na úrovni 170 Nm. Jeho maximálka je 195 km/h. Ak si uvedomíte, že Swift váži len 925 kg, tak máte skutočne veľmi slušného malého dravca. Bez akejkoľvek srandy nás malé Suzuki Swift prekvapilo dynamikou a svojou swiftnosťou! Mild-hybridná sústava dosiahla to, že priemerná spotreba v meste sa ustálila na 5,7 l/100 km. Na diaľnici však počítajte so spotrebou vyššou o cca 1 – 1,5 l v závislosti od vašej preferovanej diaľničnej rýchlosti… Rozhodne prekvapí kombinácia s 5-stupňovým manuálom. Vzhľadom na čisto mestský charakter by som zvolil určite automat. Aj keď činnosti klasického manuálnu sa nedalo nič vytknúť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Po dizajnovej stránke sa Swift vydal cestou decentnej úpravy a zachoval pôvodné tvary, ktoré akurát vybrúsil a oživil. Predná maska s LED svetelným podpisom vyzerá veľmi pekne, radar v nej je síce pomerne lacno zapracovaný, ale čo už. Z bočného pohľadu sa mi Swift asi najviac páčil, obzvlášť v tejto bielej perleti! Optické zrušenie C-stĺpika vyzerá nadčasovo. Zadná časť pôsobí dostatočne moderne a svetelný podpis v tvare písmena C sa Swiftu neuveriteľne hodí, celkovo zadná partia novým tvarovaním pôsobí širšie a športovejšie. Čiže za dizajn exteriéru rozhodne palec hore!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Plast vs. Technológie

S interiérom to je už o čosi horšie, dizajnovo rozhodne zaujme, no použité materiály uberajú celkovému dojmu. Interiér prešiel skutočne zásadnou zmenou, najviac sa nám páčili budíky s príjemnou grafikou, podsvietením a plne farebným displejom uprostred. Zobrazoval množstvo údajov od grafu preťaženia G cez krútiaci moment a výkon až po hybridnú sústavu s graficky veľmi slušným vypracovaním. Voliče jednozónovej klimatizácie nám pripomínajú obdobné riešenie v Dacii Duster, ktoré je sympatické. Displej infotainmentu je klasický, ako poznám z iných modelov Suzuki. Negatívom je jeho grafika, ktorá rozhodne zaspala dobu. Samotný posed za volantom, ako aj volant, musíme pochváliť. Miesta sme mali dostatok a volant príjemne sadol do rúk. Možno by som uvítal trochu lepšie bočné vedenie sedadiel. O odkladacie priestory ani v tak malom aute, akým je Swift, núdza nebola. S miestom vzadu to bolo horšie, ale vzhľadom na rázvor 2450 mm som viac ani neočakával. Objem batožinového priestoru je priemerných 265 l, no postačí.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Verdikt

Vzhľadom na konfigurovanú výbavu GLX a hybridnú sústavu sa cena Swiftu vyšplhala z pôvodných 9 990 € na 14 890 €. Čo podľa nás stále nie je až tak veľa vzhľadom na množstvo asistenčných  systémov a komfortných prvkov, ako napríklad adaptívny tempomat, LED svetlomety, parkovaciu kameru… Swift SHSV, respektíve Hybrid nám príde ako celkom rozumná voľba auta do mesta, dizajnovo rozhodne zaujme, ponúkne dostatočnú výbavu, dynamickú jazdu a perfektnú spotrebu.