Kompaktný model Hyundai i30 Fastback bol od počiatku štruktúrovaný so zámerom, aby vyhovoval náročnej európskej klientele. Po rokoch kórejskej automobilke narástli krídla a i30 dokáže pokoriť aj väčšinu svojich európskych konkurentov.

Portfólio rodiny i30 má aktuálne až štyri karosárske verzie. Okrem hatchbacku, kombíku a ostrej verzie i30N, ktorý doslova rozvíril vody v sektore ostrých hatchbackov, sa k rodinke pripája aj čierna labuť v podobe štýlového fastbacku. Hyundai i30 Fastback sme však už v redakcii mali, no tentokrát k nám zavítal so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

Prvý model s označením i30 prišiel na trh už v roku 2007. Hyundai i30 dokonca vzniká iba zopár kilometrov od našich hraníc, v Nošovickom výrobnom závode v Českej republike. Tretia generácia dnes už kultovej i30 sa svetu predstavila v roku 2016. Ako to klasicky býva, svetu sa najskôr ukázal hatchback. Netrvalo však dlho a portfólio bolo doplnené o i30 kombi. Znie to až neuveriteľne, no ostré „eNko“ bolo predstavené koncom roka 2017. Kórejci však nečakane predstavili aj i30 Fastback, ktorý sa už hodnú chvíľu nachádza aj na našom trhu. Hyundai i30 Fastback však môžeme nazvať aj liftbackom s veľkými piatymi dverami.

Jeho dizajn hrá rolu elegána, no zároveň svojimi hranami hrá aj na športovú nôtu. Je teda jasné, že pre dizajnérov bola koncepcia Fastbacku výzvou. Nejde iba o predĺžený hatch s odseknutým zadkom. Rozdielov je ale množstvo. Jedinou škodou je útlejšia ponuka motorizácií.

Dizajnérom fastbacku sa podarilo unikátne zachovať podobu a príbuznosť s ostatnými modelmi radu i30. Aj skrz spoločné črty si i30 Fastback zachováva svoju identitu. Ruku na srdce. Venovali ste Fastbacku nejakú extra pozornosť, keď ste sa dozvedeli, s čím chce Hyundai preraziť na európskom trhu? Ja osobne nie. Po zhliadnutí vozidla a neskoršom nasadnutí sa moje predsudky radikálne zmenili.

Svoj športový dizajn zahalil do športovej červenej farby a tie krivky… Hyundai i30 Fastback si jednoducho pýta prenikavé farby karosérie. Predná časť s prenikavými svetlometmi, či typická maska chladiča je dobre známa už z verzie hatchback. Ak ste však fanúšikom vozidiel Hyundai, dobre viete, že i30 Fastback má nový výplet prednej masky.

Okrem športových tvarov má Fastback tradičný rukopis v podobe LED denných svetiel. Ak liftback porovnáte s jeho súrodencami, uvidíte, že si ide jednoducho vlastnou cestou. Zaujímavé sú aj pekné 18“ kolesá, ktoré sú dostupné pri najvyššej výbave Style. Strecha sa začína zalamovať nad pomyselným B-stĺpikom. Klesajúca línia zakončená nie až-tak výrazným spojlerom. Ten je súčasťou jednoliateho kufra.

Niet pochýb o tom, že dizajnéri hľadali inšpiráciu v športových vozidlách. Zrejme aj s prehľadom môžeme tvrdiť, že tento model sa radí k tým, ktorý sa od svojich konkurentov odlišuje. Okrem dizajnu automobil dokáže prekvapiť aj svojou priestrannosťou. Fastback je dlhý 4 455 mm, široký 1 795 mm a vysoký 1 425 mm. Osobne som bol prekvapený aj batožinovým priestorom, ktorý má hodnotu 450 litrov. Pod pevným kufrovým vekom je možné mať dofukujúcu sadu, ale aj plnohodnotnú rezervu. Zadné sedačky je možné kompletne sklopiť a celkový objem sa vám navýši až na 1 351 litrov.

Čo sa týka interiéru, zmeny nečakajte. Fastback kopíruje svojich príbuzných rodiny i30. Identická palubná doska aj v tomto prevedení vyzerá k svetu a vozidlu iba ťažko niečo vytknúť. Celkové spracovanie je príjemné, za zmienku možno stoja tvrdené plasty, ktoré nie každému vyhovujú. Hyundai tak potvrdil, že napreduje raketovým tempom, čo sa odráža aj v kvalite v danom segmente.

Dominantou je 8“ centrálny displej s dotykovou funkciou. Okrem dobrého grafického spracovania má aj dobrú odozvu na dotyk. Vďaka bočným tlačidlám je možné sa rýchlo vrátiť o krok späť. Za zmienku stojí aj rozloženie odkladacích priestorov. Pred riadiacou pákou sa nachádza panel pre bezdrôtové nabíjanie. Po zaklopení tejto priehradky a opustení vozidla tak mobil neostáva zbytočne na očiach okoloidúcich.

Náš trh ponúka celkovo tri motorizácie. Dve prepĺňané benzínové a jednu dieselovú. Základnou benzínovou je známy trojvalec 1,0 T-GDi. Ten je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K nám však zavítala najvýkonnejšia motorizácia 1,4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 koní). Táto motorizácia prišla do ponuky spolu s novou generáciou i30. Okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky je možnosť motorizáciu spriahnuť aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

Najkrajší liftback Hyundai i30 Fastback – TEST

Hyundai i30 Fastback je akousi vašou spriaznenou dušou. Fastback sa cíti ako doma či v meste, na okreskách alebo na diaľnici. Spotreba sa pri všetkých troch prípadoch pohybovala okolo 8,0 litra na 100 km. Jedinou nevýhodou auta (aj keď stále vyzerá úchvatne) je skosená strecha. Pri cúvaní máte pocit, akoby ste nevedeli, kam idete a na nebezpečenstvo za vami vás upozorní až parkovací senzor. Pohonná jednotka si dobre rozumie aj s automatickou prevodovkou, či už ste v režime ECO, Normal alebo Sport. Ak si chcete užívať pokojnú jazdu, volíte režim ECO, pokiaľ holdujete skôr dynamickejšej jazde, bohato vám postačí režim Sport. Výhodu pri šoférovaní predstavuje aj nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Zdroje: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokViete, koľko stojí skutočná „plná výbava“?
Nasledujúci článokNepodceňujte BOZP, o živote človeka často rozhodujú sekundy!