Krásne krivky a nevídaný nádych odvážneho dizajnu pre klasický univerzálny model Focus. Už to nieje len nudné fleetové kombi! Je však lepší než Octavia?

Začali sme hneď z ostra, nebudeme si klamať Octavia je jeden z hlavných konkurentov nového Focusu. Práve preto sa v tejto recenzií budeme venovať aj ich porovnaniu.

Nedávno sme preverili novú generáciu Fordu Focus v karosárskej verzii hatchback s povestným trojvalcom 1.0 EcoBoost. Z tejto konfigurácie vyplýva fakt, že Focus mal jednoduchú zadnú nápravu. K tejto skutočnosti, ako aj k ostatným parametrom, sme sa vyjadrili v našej videorecenzí. Sľúbili sme Vám, že sa pozrieme aj na naftový agregát a tak sa aj stalo!

Ford Focus 1,0 EcoBoost - Startstop.sk - TEST

Náš Focus Combi bol vo výbave Titanium s naftovým štvorvalcovým agregátom 1.5 TDCi s výkonom 88 kW/120 koní a krútiacim momentom 300 Nm spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Na test tejto verzie som sa obzvlášť tešil. Potreboval som si totiž utriediť myšlienky ohľadom nového Focusu a správne si zaradiť tento model, kedže verzia s 1.0 EB vo mne zanechala relatívne rozhádzané myšlienky.

Ideálna motorizácia?!

Prejdime zľahka k motorizácií, počas týždňa strávenom s naftovým Focusom som sa snažil nasimulovať klasických sedem dní pracujúceho bratislavského obchodného zástupcu s rodinou. Ráno cesta do práce v zápche, dve hodiny strávené v kancelárií pracovné stretnutie v centre mesta, pracovný obed v nákupnom centre, cesta za klientom do prímestských obcí no a napokon rodinný výlet počas víkendu. Naftovému agregátu nerobila väčší problém ani teplota pod bodom mrazu a na spotrebe sa nijak zásadne neodrazila.

Pri prvých ranných štartoch z motorového priestoru vychádzal síce trochu nepríjemný zvuk, ktorý pokračoval až pokiaľ sa motor plne nezahrial, no nejednalo sa o nič radikálne. Navyše pri naftových motoroch to aj očakávate. O to príjemnejšia bola spotreba ktorá v meste nestúpla cez 6,5 litra. Okresky nízku spotrebu len potvrdili s hodnotou 4,8 litra. Dlhé diaľničné presuny zobrali z nádrže príjemných 5,7 litra, no a test sme ukončili s kombinovanou spotrebou 5,9 litra. Tieto hodnoty by sme mohli pokojne porovnávať s nami testovanou Octaviou s benzínovým agregátom 1,5 TSI. 

Focus, špeciálne s naftovou 1.5 ma veľmi príjemne prekvapil a viem si predstaviť že spotreba, by mohla klesnúť v priebehu teplejších období pokojne aj k hranici 4 litrov. Celkový chod motora je kultivovaný tichý a agilný. Jeho ťah je k dispozícií už od nízkych otáčok a kontinuálne pokračuje až k hranici 5 000 ot. min. Je dostatočne pružný a jeho dynamika sa s 1.0 EB nedá porovnať.

Útok na priestor

Druhou najpodstatnejšou stránkou veci je priestor. Ten vnútorný je prekvapivo obrovský, vlastne dalo sa to aj čakať pri takom náraste rázvoru na finálnu hodnotu 2 700 mm. Pre porovnanie Octavia aktuálnej generácie ponúka len 2 686 mm. Áno, centimeter a štyri milimetre reálne asi ani nepocítite, ale treba uznať že Focus ponúka obrovský priestor pre zadných pasažierov. Ford jednoznačne zapracoval a je úplne zrejmé kam mieril svoje zbrane.

Objem batožinového priestoru je obľúbenou mernou jednotkou Slovákov, Focus preto ponúka 608 litrov čo je rovnako zanedbateľný rozdiel ako v prípade Octavie ktorá ponúka 610 litrov. Toto sú už len marketingové hry, omnoho podstatnejšia je variabilita batožinového priestoru. Ford vyriešil tento priestor príkladne aj keď mne osobne chýbala vodiaca koľajnička pre plató.

Magický podvozok

Samostatnou kategóriou je podvozok, ten v prípade našej naftovej verzie obsahoval aj viacprvkovú zadnú nápravu. Fakt, že Ford ustúpil od viacprvkovej zadnej nápravy v prípade slabších verzií, výrazne rozdelil verejnosť. Ako sme však v našej videorecenzií spomínali, ani jednoduchá zadná náprava nijak radikálne nezhoršuje komfort na palube. Práve naopak, podvozok Fordu Focus hodnotíme ako jeden z najlepších vo svojom segmente. Inak tomu nieje ani v prípade testovaného kombi. Tu komfort na palube zašiel ešte o kus vyššie a pocítia ho najmä zadní pasažieri.

Rozdiel medzi použitými nápravami je citeľný najmä pri prejazdoch priečnymi nerovnosťami. Jednoduchá náprava predsa len horšie odfiltruje prejazd do interiéru.

Nesmieme zabudnúť ani použitú výbavu a to hlavne na svetelnú techniku. Kombi verzia mala nakonfigurované predné Full LED svetlomety, nejednalo sa však o tú najvyššiu verziu s adaptívnou funkciou a vyrezávaním tak ako v prípade krátkej verzie. Za najvyššiu triedu svetelnej techniky rozhodne odporúčam priplatiť si, ak však chcete ušetriť, chybu nespravíte ani výberom štandardných plne diódových svetlometov.

K samotnému vypracovaniu interiéru sme sa vyjadrili vrámci testu hatchbacku, tu sa toho veľa nezmenilo čiže Vás nebudem zbytočne zaťažovať tým istým. Za zmienku však stojí praktické polstrovanie stredového tunela v oblasti kolien vodiča a spolujazdca, ktoré z akýchsi nepochopiteľných príčin v prípade prvého testovaného Focusu v takmer rovnakej výbave chýbalo.

Skvelá prevodovka

Napokon posledné slová venujeme osemstupňovej automatickej prevodovke, tá ma rovnako prekvapila ako celkový dojem z dlhej verzie Focusu. Radí skvelo, tak že o tom ani netušíte. Príjemne sa správa aj pokiaľ od nej očakávate dynamickú jazdu. Celkový dojem dopĺňa aj samotný otočný kruhový volič, jeho vypracovanie a dizajn je prvotriedny.

Ford s Focusom jednoznačne zaútočil na dlhoročného kráľa segmentu Octaviu, jednotlivé preferencie a voľbu už necháme na Vás. Faktom ale ostáva, že už na konci roka dorazí úplne nová generácia Octavie, ktorá môže veľmi výrazne zamiešať karty a Focus sa tak nemusí z triumfu tešiť dlho.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 499 cm3
Max. výkon 88 kW/120 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo nafta
Pohon predná náprava
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 668 mm
Šírka 1 825 mm
Výška 1 469 mm
Rázvor náprav 2 700 mm
Pohotovostná hmotnosť  kg
Rozmer pneumatík 215/50 R17
Objem batožinového priestoru 608 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s
SPOTREBA
Mesto 6,5 l/100 km
Diaľnica 5,7 l/100 km
Okresky 4,8 l/100 km
Priemer 5,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 15 990 €
Cena testovanej verzie 29 500 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPo dvadsiatich rokoch v stratách Opel začína opäť profitovať!
Nasledujúci článokAston Martin Valkyrie – Poznáme jeho výkon