Niet pochýb o tom, že podobný kríženci sú dnes pre výrobcov nevyhnutné, minimálne čo sa Európy týka. Podiel crossoverov a SUV už stúpol takmer na 50 %. Základná forma Xceed sleduje módne trendy, ktoré si navzájom neustále diktujú kupujúci a výrobcovia.

Výsledkom je kombinácia výhod hatchbacku a SUV, ktoré na nás v posledných rokoch skutočne pôsobia dobrým dojmom. XCeed má teraz dĺžku 4,4 metra a je založený na platforme Ceed, ale s klasickým Ceedom nemá takmer nič spoločné.

 

Aj keď XCeed preberá niekoľko detailov z dizajnového jazyka Kia, z modelu Ceed sú prevzaté iba dvere. Všetko ostatné bolo vyvinuté len pre neho, od nárazníka až po zadné svetlá. Predná strana vyniká známou maskou chladiča Tiger Nose, nárazník je však úplne nový. V spodnej časti má ochranné zóny, pričom čierne plastové prvky zasahujú do celej dĺžky vozidla a zvýrazňujú podbehy kolies, aby sme vedeli, že toto vozidlo má dušu dobrodruha.

Aby sa zdôraznil jeho terénny štýl, svetlá výška sa vyvýšila o 18 milimetrov a pomáhajú jej 18-palcové disky kolies. To všetko však nejde na úkor dynamickej siluety, ktorej viac pomáha sklonené čelné sklo a zadné okno. Aj keď je rázvor kolies zhodný so sedanom odrody Ceed, je XCeed stále o 8,5 cm dlhší, takže jeho celková dĺžka je na úrovni 4,39 metra.

Útroby majú toho so Ceedom spoločného viac

Po nasadnutí dovnútra ale už budete oveľa menej dezorientovaný. Interiér je takmer identický s 5-dverovým Ceedom. Materiály sú vyrobené v dobrej kvalite, ale v tejto cenovej kategórii netreba dúfať v kožené zázraky. Palubná doska je vyrobená podľa dnešných štandardov, čo znamená dva okrúhle merače so stredným TFT displejom a samostatne stojacou stredovou konzolou.

TEST Kia Xceed, nebojí sa jazdiť mimo zaužívaných pravidiel

Predné sedadlá majú dokonalý úchop, pričom sú potiahnuté čiastočne perforovanou umelou kožou. Vyhrievaný volant a vyhrievané predné sedačky sú súčasťou už v strednej úrovni výbavy, čo hodnotím ako veľký plus. Stredná obrazovka infotainmentu je azda najkrajším prvkom celého interiéru. Ukrýva dva držiaky na nápoje a zásuvku s posuvným vekom, ktoré je zakryté peknou roletkou. Tá ukrýva dva USB porty a tiež 12-voltovú zástrčku. V tejto úrovni výbavy sa už nachádza skutočne veľa vybavenia, ktoré nie je síce lacné, ale ani lacno nepôsobí.

Úložný priestor v kufri so 426 litrami nepôsobí vo svojom segmente ako rekordman, dokáže sa natiahnuť ale až na 1 378 litrov. Nechýbajú ani praktické prvky, ako sú vešiaky na zavesenie tašiek, podlaha, ktorá sa dá nastaviť do dvoch úrovní, svetlo či 12V zásuvka na ľavej strane. Pri pohľade na výlučne kompaktné vozidlá SUV je možno odkladacieho priestoru málo, ale podobné vozidlá v ponuke majú rovnaký objem. Mazda CX-30 má 430 litrov a nový Mercedes-Benz GLA má 425 litrov.

Ideálny pohon z ponuky

Testovaný agregát je zrejme najvyváženejší motor v ponuke. Jedná sa o preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4 litra, ktorý poskytuje výkon 140 konských síl pri 6 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 242 Nm. Pohonná jednotka je v tomto prípade prepojený so sedemstupňovým automatom DCT.

Prečo zvoliť práve 1,4 T-GDI? Pretože ak ročne nie ste schopní najazdiť naozaj početné množstvo kilometrov, ide o lacnejšiu variantu ako je ponúkaná nafta v rovnakej výbave. Benzínová kubatúra zároveň ponúka vyšší výkon a jazdí sa s ňou oveľa príjemnejšie. Po týždni používania sa hodnota spotreby vyšplhala na 7,0 /100 km.

Vďaka prívetivému nastaveniu podvozka je vozidlo pri zdolávaní krivolakých ciest oveľa agilnejšie (oproti modelu Sportage). Tlmiče boli vyladené tak, aby zmenšili sklon vozidla, pričom nerobia z vášho zadku merač nerovností vozovky. Aj keď sa možno zdajú niekedy až príliš tvrdé (napríklad na dlažobných kockách v meste), riešením by bolo zvoliť menší rozmer pneumatík, ktoré by mu zrejme ubrali na terénnom vzhľade, no pridali na komforte.

TEST Kia Xceed, nebojí sa jazdiť mimo zaužívaných pravidiel

Verdikt

Kórejci už pri predstavení modelu Proceed varovali, že sa neboja šliapnuť na plynový pedál. Že sa už nebudú obmedzovať pravidlami segmentu. Vozidlo ako je KIA XCeed poskytuje určitú racionalitu bez toho, aby sa muselo vzdať svojho typického dizajnu. Karoséria je jedinečná, a to si zákazníci veľmi vážia. Navyše, vyššia karoséria zájde omnoho ďalej ako len oplastované ozdoby na konkurentoch.

TEST BMW 225xe Active Tourer, mini MPV ako plug-in hybrid?!

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 353 cm3
Max. výkon 104 kW/140 k
Max. krútiaci moment 242 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňový automat DCT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 395 mm
Šírka 1 826 mm
Výška 1 495 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 436 kg
Rozmer pneumatík 205/55 R16
Objem batožinového priestoru 426 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,5 s
SPOTREBA
Mesto 7,1 l/100 km
Diaľnica 6,7 l/100 km
Okresky 5,6 l/100 km
Priemer 7,0 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 17 690 €
Cena testovanej verzie 25 290 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToyota dokazuje svoju dominanciu na trhu 15 miliónmi predaných hybridov
Nasledujúci článokDlhoočakávané otvorenie autobusovej stanice Mlynské Nivy sa odkladá