Domov Recenzie TEST Hyundai Kona Comfort 1,0 T-GDi, bohatá výbava za rozumnú cenu

TEST Hyundai Kona Comfort 1,0 T-GDi, bohatá výbava za rozumnú cenu

Modernizovaný Hyundai Kona prináša množstvo zmien, okrem dizajnu dostal aj nové technológie. V našom teste sme preverili zaujímavú kombináciu trojvalcového jednolitra s automatickou prevodovkou a základnou výbavou!

Ubehli sotva štyri roky od kedy bol svetu predstavený nový crossover Kona a dnes prichádza facelift. Životné cykly jednotlivých modelov sa skracujú, presne tak ako v prípade mobilných zariadení. Technológie idú príliš rýchlo dopredu a tak, pokiaľ chcete ostať včele, potrebujete inovovať.

Kona je modelom ktorý má vysoké ambície uspieť z dlhodobého hľadiska. Je preto dôležité aby vyhovel zákazníkom naprieč celým spektrom. Väčšinou sa nám do redakcie dostanú kúsky v plnej výbave, ktorých cena atakuje úplný strop a často majú takú výbavu, ktorú množstvo ľudí nepovažuje za potrebnú. O to zaujímavejšia je pre nás verzia v základnej výbave.

Presne to je aj prípad tejto konkrétnej verzie, ktorá tvorí zaujímavú kombináciu najmä ak hľadáte jednoduché auto do mesta so solídnou výbavou a dostupnou cenou.

Kontroverzný vzhľad

Už samotné uvedenie modelu Kona predstavovalo odvážny krok. Dovtedy, si Kórejská automobilka razila cestu konzervatívnych tvarov. Zmeny v prípade faceliftu nastali najmä v prednej časti, tá prešla radikálnou premenou. Dizajn je subjektívna záležitosť a hodnotiť ho je preto náročnejšie.

Za seba však musím povedať, že sa mi nový vzhľad vôbec nepáči, aspoň čo sa týka danej konfigurácie. Auto mi pripomína otvorené ústa veľryby. Na druhej strane, Kona N alebo N-Line vyzerá skvelo.

Zmeny v prípade zadnej časti sú podstatne decentnejšie, objem batožinového priestoru sa nezmenil a jeho hodnota je 374 litrov. Nechýba ani pevná rovná podlaha s niekoľkými úchytkami pre sieťový program. Pod ňou sa nachádza dvojité dno s praktickými polystyrénovými priečinkami.

Jednoduchý interiér

Spracovanie vnútorného priestoru je zaujímavé, oblé tvary sa vzájomne dopĺňajú a vytvárajú pútavý celok. Kombinácia mäkčených a tvrdých plastov je vyvážená a všetko pôsobí solídne. V prípade našej verzie, chýbalo niekoľko prvkov výbavy, ktoré zásadnejším spôsobom menia vzhľad interiéru. Aj napriek lacnejšej verzii, si však interiér zachoval úroveň.

Menší osempalcový displej infotainmentu si zachoval klasické otočné ovládače, ako aj mechanické skratky. Prekvapila nás prítomnosť bezdrôtovej verzie Android Auto či Apple Car Play. Pred vodičom sa nachádzajú konvenčné budíky s grafickým displejom uprostred, ten zobrazuje všetky potrebné informácia vrátane nastavenia. Ovládate ho prostredníctvom multifunkčného volantu.

Vo výbave nechýba klimatizácia (aj keď len manuálna), vyhrievanie predných sedadiel a volantu či tempomat alebo lane asistent. Všeobecne je Kona, aj vo výbave Comfort, nabitá technológiami a ponúka všetko to čo v dnešnej dobe potrebujete.

Posed za volantom je ideálny, sedíte o niečo vyššie ako v prípade modelu i30 pričom výhľad vodiča smerom von je ukážkový. Samotné sedadlá sú na tom o čosi horšie, opora tela je len minimálna a pri dlhšej ceste sa budete cítiť trochu unavení. Tvarovanie bočníc je vyslovene len nevyhnutné.

Menšie negatívum treba vysloviť aj k miestu pre zadných pasažierov, tu je cítiť starší základ. Priestoru nad hlavou je síce dostatok ale na kolená a nohy všeobecne, je ho o čosi menej. Menším pasažierom to problém robiť nebude, ale pokiaľ si za vysokého vodiča sadne osoba vyššia ako 180 centimetrov, komfortné to nebude.

Trojvalec sklamal, ale nie výkonom

Nástup trojvalcových agregátov do malých kompaktných modelov vôbec nie je zlým krokom zo strany automobiliek. Zmeny sa prijímajú ťažšie no napokon si aj tak zvykneme, ich nasadenie má svoje opodstatnenie. Vývoj ide stále dopredu a tak aj dnešné trojvalce dosahujú výkon niekdajších štvorvalcov, dokonca ich často prekonávajú.

V našom prípade sa pod kapotou ukrýval litrový trojvalec s výkonom 88 kW čiže 120 koní a krútiacim momentom na úrovni 200 Nm. Jeho dynamika vôbec nie je na zahodenie, práve naopak, dokáže poskytnúť slušný výkon aj pri plnom obsadení. V spolupráci so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou si rozumejú, no nie vždy.

Problém nastáva pri rozbiehaní alebo preraďovaní z D do R, prevodovka sa niekedy snaží až priveľmi rozmýšľať. Vo finále to spôsobuje nepríjemný skok ktorý náhle mykne s vozidlom. Tento problém sa nám nepodarilo eliminovať ani pri citlivejšej práci s plynom.

Okrem toho sa musíme negatívne vyjadriť aj k samotnej kultivovanosti chodu trojvalca. Pokiaľ je auto v pohybe jeho prácu nemáte šancu spozorovať, dokonca aj odhlučnenie je v tomto prípade ideálne. Pri pokoji keď auto stojí, napríklad na svetelnej križovatke a nevypne sa motor, vozidlo sa dokáže veľmi nepríjemne rozvibrovať. Osobne som práve preto vždy radšej nechal aktivovaný start-stop systém.

Motor je uchytený do masívnych protivibračných podložiek (silentblokov) no aj napriek tomu v pokoji až príliš vibruje, čo je vidieť aj voľným okom.

Priemerná spotreba a jazdné vlastnosti

Spotreba paliva nijak zásadne neohúri, vďaka automatickej prevodovke máte k dispozícii vyšší krútiaci moment, ale aj spotrebu. Nám sa podarilo uzatvoriť testovací týždeň s hodnotou 7,4 l čo nie je zlé ale očakávali sme menej. na druhej strane je treba poznamenať že náš konkrétny kúsok mal najazdených len niečo vyše 3 000 kilometrov. Najlepšiu hodnotu sme dosiahli na okreskách kde Kona s trojvalcom jazdila za 6,2 l.

Jazdnému komfortu výrazne napomáhalo aj obutie, šestnásť palcové disky kolies a pneumatiky s profilom 60 milimetrov vychytali všetky nedostatky. V našom prípade má Kona vzadu jednoduchú vlečenú nápravu, viacprvkové zavesenie dostávate len v prípade pohonu 4X4. Celkovo je komfort na palube solídny, ale 18 palcové obutie neodporúčame.

Oproti predfaceliftovanej verzii sme nepocítili žiadne rozdiely v správaní a naladení podvozku. Vozidlo drží jazdnú stopu sebaisto aj pri ostrejších prejazdoch zákrut. Pribudla však novinka ktorá ovplyvňuje správanie elektroniky pri jednotlivých adhéznych podmienkach. Prostredníctvom ovládača jazdných režimov si aktuálne môžete meniť aj nastavenia trakcie. K dispozícii je režim sneh, blato a piesok pričom elektronika dokáže mierne upraviť správanie a reguluje výkon pri prerozdelení pohonu na jednotlivé kolesá prednej nápravy.

V praxi vám to môže mierne pomôcť pri prejazde nespevneným povrchom napríklad niekde na ceste k chalupe. Nemusíte si tak priplácať za pohon oboch náprav, pokiaľ ho skutočne nepotrebujete.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 988 cm3
Max. výkon 88 kW / 120 koní
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka automatická, 7-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 205 mm
Šírka 1 800 mm
Výška 1 550 mm
Rázvor náprav 2 600 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Rozmer kolies 205/60 R16
Objem batožinového priestoru 374 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11 s
SPOTREBA
Mesto 7,0 l
Diaľnica 7,5 l
Okresky 6,2 l
Priemer 7,4 l
CENA
Základná cena modelu od 16 790 €
Cena testovanej verzie 19 730 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAbarth sa púšťa do ďalšej limitovanej verzie, tentoraz ide o oslavu Formuly 4.
Nasledujúci článokVeľká Británia zakázala reklamu na BMW pre absurdný dôvod