Domov News TEST Kia Ceed 1,5 T-GDi GT-Line: univerzálna voľba

TEST Kia Ceed 1,5 T-GDi GT-Line: univerzálna voľba

Ceed sa počas svojej pomerne krátkej histórie vypracoval na kvalitného európskeho člena C segmentu. Súčasná generácia po modernizácii je univerzálnym vozidlom, ktoré ponúka tri karosárske verzie, moderné pohonné jednotky, príťažlivý dizajn a atraktívny interiér. Ceed je pre automobilku dôležitý, ide o najpredávanejší model. 

Na kompletne prepracovanej prednej časti sa vyníma nové logo Kia – zjednodušená grafika názvu spoločnosti, ktorá odráža jej étos vyjadrený sloganom „Movement that inspires“. Zvláštna pozornosť sa venovala tomu, aby sa jednotlivé varianty (základná úroveň, PHEV, GT-Line a GT) od seba odlišovali a boli čo najunikátnejšie. My sme testovali verziu GT-Line, ktorá v sebe nesie dynamické prvky. Dostali sme však viacero podnetov, že logo nie je tak dobre čitateľné. Kultová mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa, podľa ktorej je každé vozidlo Ceed jasne rozpoznateľnou Kiou, má vo svojom novom stvárnení lesklú čiernu úpravu s matným horným a dolným chrómovým obložením v tvare krídla, ktoré vytvára elegantný a moderný vzhľad.

Záleží od výbavy

Všetky modely a varianty radu Ceed majú nové svetlomety s technológiou Full LED s integrovanými svetlami na denné svietenie, ktoré zvyšujú viditeľnosť a bezpečnosť na ceste. V praxi je svietenie v noci veľmi efektívne a ani v úplnej tme na okresnej ceste sme sa nebáli neosvetlených častí vozovky. Tie sa počas jazdy jednoducho nevyskytovali. Páči sa nám, ako sa inžinieri a dizajnéri pohrali s vývojom svetlometov. Päťdverové varianty hatchbacku GT-Line a GT disponujú združenými svetlami LED, ktoré sú vývojovou novinkou a skladajú sa zo 48 modulov lemovaných červeným rámom. Tieto multifunkčné moduly sú usporiadané do piatich radov a pokryté tónovaným sklom. Diódy LED v niektorých radoch sa rozsvietia sekvenčne, keď vodič použije smerové svetlo, aby upozornil, že sa chystá odbočiť.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér sa bude páčiť detailistom

Áno, Ceed zatiaľ nemá futuristické ovládanie ako vyššie modely, kkde sa dá lišta prepnutím zmeniť na infotainment/ventiláciu. Ale, klasické tlačidlové ovládanie klimatizácie je stále to najlepšie, najbezpečnejšie a najintuitívnejšie. Priestorovo je Ceed niekde v strede v rámci triedy, nečakajte obrovské objemy Octavie, no aj krátky hatchback má dosť miesta pre batožinu. Sedadlá v druhom rade majú nízke ťažisko a sú naklonené dozadu, čo zlepšuje pohodlie a priestor pre nohy. Na výber sú anatomické sedadlá z čiernej velúrovej látky s kontrastným prešívaním okrajov v sivej farbe na modeloch GT-Line a charakteristickej červenej farbe na modeloch GT. V dizajne oboch verzií, GT-Line aj GT, má hlavica radiacej páky s novou úpravou moderný vzhľad, zatiaľ čo modely s automatickou prevodovkou sa vyznačujú vyššou mierou luxusu vďaka hlavici radiacej páky z perforovanej kože, ktorá vytvára príjemný pocit na dotyk. Vďaka Kii za klasickú páku voliča automatickej prevodovky. Otočné ovládače a joysticky veľmi nemusíme.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Skvelý benzín

Nový 1,5-litrový motor T-GDi sa vyrába v slovenskom závode spoločnosti Kia v Žiline – kde sa vyrába aj celá rodina vozidiel Ceed. Nový motor Smartstream, ktorý vystriedal doterajší 1,4-litrový agregát T-GDi, je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Výkon 160 koní poteší, rovnako aj relatívne nízka spotreba. Dnes už nie je problém benzínový motor, ktorý vie jazdiť s takmer naftovou spotrebou. Na diaľnici je to 6,5-7 litrov, v meste sa nedostanete cez 7 litrov. Technológia motorov Smartstream v sebe obsahuje pokročilú a ekologicky šetrnú technológiu nepretržitej regulácie ventilov (CVVD) na optimalizáciu výkonu. Plynulo variabilné časovanie ventilov (CVVT) tiež slúži na zníženie spotreby paliva spolu s nízkotlakovým systémom recirkulácie výfukových plynov (LP EGR), ktorý vracia časť horúcich plynov produkovaných motorom do spaľovacej komory, čím vzniká chladiaci účinok a znižujú sa emisie oxidov dusíka.

Ktorý je ten pravý?

Vybrať si tú pravú verziu spomedzi troch ponúkaných záleží od preferencií. Verzia SW je zameraná na rodinu, hatchback uspokojí jednotlivca alebo pár, ProCeed zaujme krásnym dizajnom. Benzínovej jednapäťky sa netreba báť, spotreba sa drží v norme a výkon je nadpriemerný. Sedemstupňový automat si s motorom väčšinou rozumie a v meste prináša komfort. Testovaná verzia má analógovú prístrojovku, no v cenníku je v ponuke aj digitálny prístrojový štít.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1482 cm3
Max. výkon 118 kW / 160 k
Max. krútiaci moment 253 Nm
Benzín
Pohon F WD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 325 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 447 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 412 kg
Objem batožinového priestoru 395 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,6 s
Rozmer pneumatík 225/40 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,3 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 14 290 eur
Základná cena testovanej verzie 26 630 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár