V Mníchove to dokázali. BMW i7 je jediným superluxusným elektrickým sedanom v segmente. Od spaľovacej verzie ho nerozoznáte, triedu S dobehol, EQS zaostáva a Audi sa len ticho prizerá. Zasadol na trón nový kráľ?

Nové BMW radu 7 a i7 je v podstate jedno a to isté auto s jediným rozdielom. Pohonom. A presne tak by to malo byť. Pokiaľ chcete elektrickú triedu S, nebudete si predsa kupovať pokus o liftback bez možnosti vyložiť si nohy na svojom prezidentskom mieste. Bavorská automobilka si razí cestu Power of Choice (sila výberu) a tak svojim zákazníkom dáva na výber rôzne druhy pohonu bez zbytočných kompromisov.

Dark Vader

Čierno čierna kombinácia je síce in, no pre BMW radu 7, resp. i7 nemusí byť práve tou šťastnou. Všetky línie totiž zaniknú, aj keď verím, že sa nájdu aj takí, ktorým sa nová sedmička páči výlučne v kombinácii Black on Black. To, čím si vás i7 získa, je majestátnosť a extrémne dlhá kapota. Presne to, čo od BMW očakávate. Verte, že naživo pôsobí táto vlajková loď ohromujúco a ihneď zabudnete na nezmyselnú kritiku dizajnu.

BMW predbehlo dobu, a to nielen dizajnom, ale najmä sofistikovanosťou. Všetky štyri dvere dokáže otvárať a zatvárať na diaľku. Nastupovanie a vystupovanie sa tak stáva neuveriteľným zážitkom. Vodičove dvere sa zatvárajú intuitívne ihneď po nasadnutí a zošliapnutí brzdy, čo je ten najprirodzenejší spôsob. Nie ako v EQS, kde musíte mávať rukou (vychádzame z inštruktážneho videa, keďže v čase nášho testu EQS bola táto funkcia nedostupná).

Rolls-Royce, si to ty?

Po nasadnutí ucítite vôňu podobnú ako v prípade vozidiel s emblémom RR. Pravdepodobne za ňou stojí vlna použitá nielen na kobercoch, ale aj na sedadlách a obkladoch. Interiér sa nesie v znamení futuristického luxusu. Kožu vytláča práve vlnená textília, ktorá je nielen zaujímavá na pohľad, ale najmä príjemná na dotyk. V sedadlách sa cítite ako doma v kresle, no nemusíte sa obávať, v športovom režime vás dokážu doslova zakliesniť.

Posed za volantom je výborný, výhľad na budíky a smerom von z auta je presne taký, aký by ste od BMW očakávali. Palubná doska bola prepracovaná do takej miery, že výduchy klimatizácie by ste hľadali márne, stala sa z nich totiž len úzka štrbina. Ovládať ich dokážete prostredníctvom elegantného a nenápadného joysticku.

Kryštalická svetelná linka tiahnuca sa od dverí vodiča cez palubnú dosku až k dverám spolujazdca pôsobí dokonalo. Prednastavené svetelné efekty jednotlivých režimov sú pôsobivé a očaria pravdepodobne každého. Škoda, že pri individuálnom nastavení nedokážete kombinovať niekoľko farieb, tak ako pri modeloch od Mercedesu.

Ak by mal Gándhí limuzínu, vyzerala by presne takto

Nový rad 7 a i7 sa predáva výlučne s predĺženým rázvorom, priestor vzadu tak napĺňa svoj potenciál. Organické materiály, harmónia a Spa ZEN atmosféra, to sú výrazy, ktoré definujú luxus na palube tejto vlajkovej lode. Sedadlám opäť dominuje vlna, pričom to na pravej strane je možné rozložiť na plnohodnotné lehátko. V tomto režime sa odsunie predné sedadlo spolujazdca a vytvorí priestor pre nohy. V porovnaní s predchodcom, ale aj s konkurenčnou triedou S, si tu dokáže ľahnúť aj 188 centimetrov vysoký pasažier s rezervou zhruba 5 až 7 centimetrov.

Zo zadných miest sa úplne vytratili tlačidlá. Okrem tých na sťahovanie okien a otváranie dverí tu už nič nenájdete. BMW totiž predstavilo inovatívne riešenie v podobe dotykového displeja integrovaného priamo do dverí. Ten pripomína mobilný telefón a dokážete prostredníctvom neho ovládať prakticky všetko. Čo má svoje plusy, ale bohužiaľ aj mínusy.

Zabudnúť nemôžeme ani na ohromujúcu 8K obrazovku vysúvajúcu sa zo strechy, na ktorej si môžete vychutnať jedinečný filmový zážitok aj vďaka úžasnému ozvučeniu Bowers & Wilkins. Tento zábavný systém dokážu oceniť najmä deti, ktoré bez problémov usadíte do detskej sedačky vďaka nádherne prístupnému ISO-FIXu. Ten je dômyselne schovaný pod praktickou záklopkou. Ak máte rodinu, tak vás poteší aj veľký a prístupný batožinový priestor, kam zmestíte kočík a kufre navyše.

Dojazd neprekvapil

Elektrické BMW radu 7 sľubuje dojazd na úrovni 620 kilometrov. Podľa kalkulačky na webe automobilky by sme v aktuálnych klimatických podmienkach a pri jazde na diaľnici mali byť schopný prejsť viac ako 400 kilometrov. Realita je o niečo skromnejšia a pohybujeme sa na úrovni 300, maximálne 350 kilometrov. Hodnoty v meste neprinášajú dávku optimizmu a náš odhad je niečo vyše 400 kilometrov.

Priemerná spotreba pravidelne prekračovala hodnoty nad 30 kWh/100 km, čo už je skutočne dosť. Na druhej strane, je pochopiteľné, že túto trojtonovú masu treba nejakým spôsobom rozhýbať. Podrobnejšie sa na novú triedu 7 a i7 pozrieme počas klasického redakčného testu už v budúcom roku, kedy preveríme aj dojazd.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 70

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVždy sa to vie ešte posunúť o úroveň vyššie. Manhart predstavuje upravené BMW M5 CS
Nasledujúci článokV Mercedese nechal Mikuláš 800 koní pre triedu S