Domov Recenzie TEST Dongfeng Glory 500 – dostupnejší ako Škoda, no vyrovná sa jej?

TEST Dongfeng Glory 500 – dostupnejší ako Škoda, no vyrovná sa jej?

Nájsť skutočne lacné SUV môže byť v dnešnej dobe problém. Kým modely európskych automobiliek sú čoraz drahšie, príležitosť využívajú tie čínske. Dongfeng Glory 500 je veľkosťou prakticky identický ako Škoda Karoq, no vyrovná sa jej?

Len v roku 2022 na slovenský trh vstúpili ďalšie dve čínske automobilky, Geely a MG. Ofenzíva z ázijského kontinentu sa pomaly rozbieha a lokálne značky by sa mali mať na pozore. Do redakcie nám tentokrát zavítal model Glory 500 od druhej najväčšej čínskej automobilky Dongfeng.

TEST Dongfeng Glory 500 - vyrovná sa európskym značkám?

Rozmerovo veľkorysý

Aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, Glory 500 je prakticky na vlas identický so Škodou Karoq, rázvorom osí kolies ju dokonca prerastá. Vonkajšie rozmery odzrkadluje vnútorný priestor, ktorého je dostatok tak vpredu ako aj vzadu. Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii aj solídnu rezervu na kolená či hlavu.

dongfeng glory 500

Interiér je odetý do koženkového poťahu, ktorý nájdeme nielen na sedadlách, ale aj vo výplniach všetkých štyroch dverí a časti palubnej dosky. Väčšina zvyšných materiálov sú tvrdé plasty, čo je však vzhľadom k cenovej relácii adekvátne. Samotná architektúra palubnej dosky nepôsobí vôbec ázijsky. Práve naopak, dizajnovo pekné stvárnenie dopĺňa ideálna logika ovládacích prvkov, vrátane multifunkčného volantu.

dongfeng glory 500

Zásadná výtka poputuje k systému infotainmentu, ktorý je až príliš jednoduchý a grafika nezodpovedá súčasnosti. Sklamaní sme ostali aj z ponúkanej výbavy. V prípade našej najvyššej síce máte panoramatické strešné okno, bohužiaľ klimatizácia je len manuálna. Chýbalo nám taktiež vyhrievanie sedadiel, ktoré sa v našich klimatických podmienkach určite zíde.

S automatom, no bez rezervy

Nami testovaný kúsok disponoval automatickou prevodovkou CVT. Tá sa stará o prenos výkonu štvorvalcového benzínového agregátu. Objem 1,5 litra ponúka výkon 78 kW a krútiaci moment s hodnotou takmer 150 Nm. Aktuálne je táto kombinácia jedinou v ponuke a manuálna prevodovka nie je k dispozícii.

Výkon motora sa hodí do mesta a na okresky. V princípe mu nerobí problém ani diaľnica, keďže si pri 130 km/h točí slušných 2 600 otáčok za minútu, no chýba mu výkonová rezerva. Slabší prejav ucítite najmä pri predbiehaní, pripájaní sa na diaľnici či potrebe prudšie akcelerovať. Svoje robí aj CVT-čko so svojským prejavom, ktorý nemusí sadnúť úplne každému. Priemerná spotreba však nebola vysoká, a to aj s ohľadom na úplne nový, nezabehnutý kúsok, ktorý sme testovali.

Dostupný, ale s množstvom kompromisov

Cena Dongfeng Glory 500 nie je vysoká, ale ani najnižšia. Ak by sme tento model mali zaradiť medzi konkurenciu, hýbali by sme sa niekde medzi Daciou a SsangYongom. Áno, Duster ponúka štvorkolku, no nie tak prívetivé spracovanie interiéru. Glory 500 stráca body pri hre asistenčných a bezpečnostných prvkov. Základná verzia nemá totiž ani ESP. Prekvapil nás aj počet airbagov, na palube ich nájdeme totiž len dva. Staršie halogénové svetlomety sú v porovnaní s novými LED-kovými výrazne slabšie.

Naopak, jazdné vlastnosti sú solídne a napriek tvrdšie naladenému podvozku je filtrácia nerovností postačujúca. Je cítiť, že nejde o úplne nový model a Glory 500 by rozhodne potreboval facelift s výraznou modernizáciou prvkov výbavy.

Vo finále však ide o solídny kus auta s veľmi zaujímavou cenou, ak zohľadníme automatickú prevodovku ako samozrejmosť. Značka Dongfeng má toho podstatne viac, čo môže v Európe ukázať, a tak nám neostáva nič iné, len sa nechať prekvapiť ako sa trh vyvinie.

TEST Dongfeng Glory 500 - vyrovná sa európskym značkám?
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon 78 kW/115 k
Max. krútiaci moment 147,5 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka CVT AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 385 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 850 mm
Výška 1 650 mm
Rázvor 2 655 mm
Hmotnosť 1 485 kg
Objem batožinového priestoru cca 400 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,5 l/100 km
Diaľnica 8,8 l/100 km
Okresky 6,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 19 990 €
Cena testovanej verzie 22 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 54

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové “Céčko” ako elektromobil, čo na to Mercedes?
Nasledujúci článokAston Martin Valhalla chce v roku 2023 ukradnúť Mercedesu titul z Nordschleife

2 COMMENTS

Comments are closed.