Domov News TEST Volkswagen ID.5 – čo má spoločné so Subaru?

TEST Volkswagen ID.5 – čo má spoločné so Subaru?

Ako je to už dnes v móde, aj Volkswagen ID.4 dostal štýlovejšieho brata. Už na prvý pohľad je zrejmé, že ID.5 je až na pár detailov identická s bežným SUV. Hlavnou otázkou teda bolo, či jej nová zadná časť ubrala na praktickosti. Ako sa však ukázalo, najväčšou starosťou VW ID.5 bude niečo celkom iné. 

Poďme rovno k tomu najpodstatnejšiemu pri pseudo kupé-SUV – dizajnu. Až z bočného profilu odhalíte, že sa nepozeráte na ID.4. Musím povedať, že zvažujúca línia strechy ID.5 náramne pristane, hlavne v kombinácii so zadnými 3D svetlami a novým decentným spojlerom. Práve vďaka nemu máte pri pohľade do spätného zrkadla pocit, ako keby ste sedeli v legendárnom Subaru. Oproti štandardnej verzii má Volkswagen ID.5 ešte pozmenený zadný nárazník. Ako celok to všetko spolu veľmi ladí a osobne sa mi viac páči zadná časť ID.5 než na Enyaqu Coupé.

TEST VW ID.5 - Čo má spoločné so Subaru?

Nepraktické? Kdeže

Poďme teraz na veľkú otázku priestorovej ponuky. Prekvapivo, kupé karoséria takmer vôbec neovplyvnila využiteľnosť tohto elektromobilu. Práve naopak, ponúka ešte o 6 litrov väčší batožinový priestor než štandardný model. Dovedna tak máte k dispozícii 549 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1575 litrov. Zavadzať nebude ani nabíjací kábel, ktorý môžete schovať pod podlahu.

Keď už spomínam zadné sedadlá, ani tu si pasažieri nevšimnú zásadné zmeny. Priestor na hlavu bol zmenšený o 1,2 centimetra a skutočne s ním nebol problém. Jediný negatívny dopad má nový dizajn na výhľad z auta. Z miesta vodiča som skutočne občas tápal v tom, kam presne idem. Výhľad vzad je aj kvôli spojleru okresaný, a tak budete veľmi vďačný za 360-stupňovú kameru. Tá však nie je dokonalá a základné rozloženie zobrazenia je veľmi malé. Napriek 12“ stredovej obrazovke tak žmúrite iba na maličkú tretinku a snažíte sa identifikovať, čo je obrubník a čo cesta. Jedným klikom otvoríte detailné zobrazenie daného bodu, ale potom už nemáte 360-stupňový pohľad.

Slnečno, sem tam bugy

Tým sa dostávame aj k hlavným úskaliam, na ktoré som pri ID.5 natrafil. Sú nimi softvérové problémy, ktorým sa Volkswagenu naďalej nepodarilo zbaviť. Nie je to také zlé, ako keď na trh prišla ID.3, ale stále vám môže zaštrajkovať ovládanie hlasitosti alebo „lagnúť“ navigácia, ako keby ste hrali najnovšie hry na 10 rokov starom PC. A to ma veľmi mrzí, pretože ID.5 je nesmierne príjemné auto na používanie.

Keď všetko funguje ako má, máte z neho futuristický pocit, priam až taký, že šoférujete niečo veľmi moderné. Interiér je nádherne vzdušný s množstvom odkladacích priestorov. Prítomný je maličký informačný displej pred vodičom, ktorý poskytuje minimum informácií. Naše vozidlo malo aj head-up displej s rozšírenou realitou. Príplatkové Ergoseats sú komfortné a obopnú celé telo. Ergonómia v ID.5 zas častokrát obopne celú vašu nervovú sústavu, pretože dodnes nerozumiem, kto pustil do výroby neosvetlený dotykový panel na ovládanie klimatizácie. V kombinácii s kapacitným volantom viete zažiť vcelku zaujímavú šachovú partičku, a to hlavne pri jazde v noci.

Jazdné výkony

K dispozícii je iba väčšia batéria s kapacitou 82 kWh (využiteľných 77 kWh). Testovaná verzia Pro Performance ponúka výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 310 Nm. Táto sila je prenášaná na zadné kolesá, čo náramne prospieva prenosu krútiaceho momentu na cestu. Dojazd v zimných mesiacoch by sa mal pohybovať od 280 kilometrov na diaľnici, po takmer 400 na okreskách. V meste by ste sa mali poľahky dostať na 350 a viac. Samozrejme, záleží od množstva faktorov. Mierne nepríjemným prekvapením bolo dupanie kolies s rozmerom 19“. Podvozok rany absolvoval pomerne dobre, ale hluk nezatajil.

Volkswagen ID.5 je štýlový a rodinne zameraný elektromobil, čo je netradičná kombinácia. Zvláda ju veľmi slušne, len cena necelých 66 000 € za testovaný kúsok nebude pre každého.

TEST VW ID.5 - Čo má spoločné so Subaru?

TECHNICKÉ ÚDAJE VW ID.5
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora (netto) Li-ion, 77 kWh
Max. výkon 150 kW/204 k
Max. krútiaci moment 310 Nm
Dojazd 515 km
Pohon RWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 599 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 852 mm
Výška 1 607 mm
Rázvor náprav 2 771 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 129 kg
Objem batožinového priestoru 549 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,4 s
Rozmer pneumatík 255/50 R19
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 23,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 26,3 kWh / 100 km
Okresky: 20,5 kWh / 100 km
Reálny dojazd (v zime) 280 – 400 km
Maximálny nabíjací výkon 135 kW
Doba nabíjania 5 – 80% 29 min
CENA
Základná cena modelu 52 190 €
Základná cena testovanej verzie 53 890 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDefender 90 ožíva prostredníctvom Lego Icons Classic
Nasledujúci článokMINI Clubman Final Edition – posledná výzva osedlať šesťdverové auto