Domov News TEST Renault Austral 1,3 TCe – Francúzi to Nemcom opäť natreli

TEST Renault Austral 1,3 TCe – Francúzi to Nemcom opäť natreli

Nové kompaktné SUV Renault Austral nahrádza Kadjar, no ambície má ešte vyššie. Prichádza ako konkurent pre Tiguan, Karoq či Atecu. Elektrifikácia je samozrejmosťou, pričom techniku zdieľa s Nissanom Qashqai. Dokáže prekonať Nemcov?

Renault nám posledných 5 rokov dokazuje, že chce patriť k popredným automobilkám a zásadným spôsobom zvyšuje atraktivitu svojich modelov. Začalo to novým Cliom, ktoré zbúralo zaužívané trendy a posunulo segment malých kompaktných hatchbackov na novú úroveň. Renault Austral v tomto trende pokračuje.

Dizajn exteriéru, ale aj interiéru či použitá technika, hraničia s prémiovým segmentom. Podobný trend môžeme pozorovať aj pri modeloch Peugeot. Ešte ďalej zašiel nový elektrický Megane, použité materiály či integrácia Google do systému infotainmentu posunuli automobilku na piedestál v rámci segmentu.

Atraktívny dizajn

Austral nadväzuje na predchádzajúci Kadjar, no jeho dizajn nesie najnovší jazyk Renaultu. Subjektívne musím uznať, že sa mi páči, jeho tvary majú športový charakter a proporčne pôsobia vyvážene. Dvadsaťpalcové disky dodávajú autu dynamický vzhľad, no daňou bude citeľne nižší komfort, o ktorom si povieme viac neskôr.

Veľkosťou je Austral porovnateľný s Tucsonom, Sportageom, Tiguanom či Karoqom. Dĺžka je viac menej rovnaká, podobne ako aj rázvor, no Austral stráca na šírke, ktorá je tiež podstatná.

Hra svetiel v prípade tých zadných skupinových ulahodí azda každému, nezabudlo sa ani na dynamické smerovky, pričom predné svetlomety sú Matrix-LED. Nejde o projektorovú techniku, ale o jednoduchý parabolický systém. Segmentov je však dostatok, a tak má vyrezávanie skutočný efekt. Aj samotný dosvit je dostatočný a v noci tak budete vidieť podstatne viac.

Najlepší interiér?

Architektúra interiéru, ktorú prezentuje Austral, kombinuje minimalizmus a funkčnosť, pričom dôraz sa kládol aj na materiálové spracovanie. Prakticky všetky kontaktné plochy sú buď z mäkčených výplní alebo koženky či alcantary. Po usadení sa na miesto vodiča sa bez problémov zorientujete v kľúčových prvkoch ovládania.

Digitálny prístrojový štít má nádhernú jemnú grafiku a ponúka zobrazenie mapy na celú šírku. Sekunduje mu displej infotainmentu, ktorého ovládanie je jednoduché a intuitívne. Grafické spracovanie je na porovnateľnej úrovni s Mercedesom. V tejto oblasti dáva Renault príručku nielen Kórejcom, ale aj nemeckému koncernu VW.

Pri masívnej digitalizácii sa však nezabudlo na niekoľko prehľadných mechanických klávesových skratiek. Pomocou nich ovládate najmä klimatizáciu. Austral sa tak vyhol nezmyselným dotykovým ovládačom. Dôraz na ergonómiu je vidieť aj na volante či stredovom tuneli, ktorý obsahuje zaujímavý posuvný ostrov. Ten slúži ako madlo pre vašu ruku, bezdrôtová nabíjačka telefónu a zároveň zakrýva dodatočný úložný priestor či dvojicu držiakov na poháre.

Poteší aj pekne spracované ambientné osvetlenie, veľký HUD, prémiový zvukový systém Harman/Kardon či množstvo milých detailov v podobe francúzskej vlajky či obšívania. Škoda len, že Renault ostáva verný detašovanej páčke pod volantom na ovládanie hlasitosti a prepínania skladieb. Pod volant sa presťahoval aj volič automatickej prevodovky, a tak tam aktuálne svoje miesto majú až 3 páčky pod sebou. Prekvapivo si však nezavadzajú.

Miesta je dosť

Priestorovo si sťažovať nebudú ani pasažieri na zadných sedadlách, tie sú navyše posuvné a polohovateľný je aj sklon operadla. Nechýba ani dvojica USB portov a výduchy ventilácie. Batožinový priestor poskytuje dostatok miesta aj pre veľký kočík a batožinu navyše, nechýba ani praktické dvojité dno. Sedačky sú delené v pomere 60:40 a dajú sa sklopiť priamo z kufra, chýba však výrez na prepravu dlhých predmetov.

Jazdí dobre, ale bez úspory

Podvozok je naladený pomerne tuho, svoje robí aj dvadsaťpalcové obutie, no aj tak je cítiť skôr tuhé športové naladenie. Komfortnú plavnú jazdu rozhodne neočakávajte a na nerovnostiach vie vytvoriť doslova vrásky na čele. Riešením môže byť menšie obutie, ktoré je ale viazané na nižšiu výbavu.

Šoférsky zážitok však prekonal naše očakávania a na okreskách, obzvlášť v zákrutách, sedí Austral výborne. Jazdu si doslova užijete, aj keď v istom momente vám bude chýbať dodatočný výkon. Pod kapotou sa ukrýva dobre známy a výborne naladený štvorvalec s objemom 1,33 litra. V našom konkrétnom prípade išlo o verziu s mild hybridným systémom naladenú na výkon 160 koní.

Dynamika, ktorú poskytuje, je dostatočná, ako aj samotný prejav. Spojenie s CVT prevodovkou je trochu diskutabilné, počas testu sa nám niekoľkokrát stalo, že systém zaváhal, najmä pri rozbehoch. Osobne mám pocit, že Qashqai bol s rovnakým systémom lepšie zladený. Spotreba, ktorú sme dosiahli, nás bohužiaľ nepotešila, obzvlášť v meste sme očakávali podstatne nižšie hodnoty. Riešením môže byť plne hybridný systém, ktorý dorazí do ponuky neskôr.

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Austral
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 333 cm3
Max. systémový výkon 116 kW / 158 k
Max. krútiaci moment 270 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka CVT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 510 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 825 mm
Výška 1 644 mm
Rázvor náprav 2 667 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 621 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,7 s
Objem bat. priestoru 487-575 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,5 l/100 km
Diaľnica 8,0 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 30 400 €
Cena testovanej verzie 42 150 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.1 / 5. Počet hodnotení 33

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin DBS 770 Volante je poctou motoru V12
Nasledujúci článokTesla Model Y kraľuje Európe. Veľké zníženie cien zafungovalo