Facelift stredne veľkého SUV, Renault Kadjar priniesol viacej zmien než by sa mohlo zdať! Preverili sme verziu s benzínovým agregátom 1,3 TCe v kombinácií s automatickou prevodovkou

Okrem drobných zmien v exteriéri, prináša nový Kadjar prepracovaný interiér ale aj novú paletu motorizácii. Čo však už vidieť nieje, sú zmeny v charaktere jazdy a samotnej ovládateľnosti…

 

Test Citroen C5 Aircross BlueHDi 130 8AT, najlepší podvozok v segmente?!

Kompaktné SUV menom Renault Kadjar je na trhu už od roku 2015, čo znamená, že sa aktuálne nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. A to znamená, že prišiel čas na jeho modernizáciu.

Renault Kadjar, úspešné francúzske kompaktné SUV, je tu s nami už 3 roky. Za ten čas si našlo celkovo viac ako 450-tisíc majiteľov vo viac ako 50-tich krajinách sveta. No v automobilovom svete sú 3 roky ideálny čas na to, aby prišla modernizácia.

Zákaznícke prieskumy podľa Renaultu dokazujú, že hlavným dôvodom kúpy Kadjaru je jeho dizajn. Práve z toho dôvodu dizajnéri exteriér zmenili naozaj len decentne. Nový Kadjar nesie vpredu svetelný podpis v tvare písmena C, ktorý typickým poznávacím znakom nových Renaultov. Po novom sa v hmlovkách usídlili LED diódy s technológiou LED Pure Vision (štandardne od úrovne Intens). Zadné svetlá sú taktiež obdarené LED diódami.

Okrem toho sa mierne zmeny udiali aj na nárazníkoch a nová je aj širšia mriežka s chrómovými prvkami. Modernizovaný Kadjar je k dispozícii s novými 17- a 19-palcovými diskami a troma novými farbami: Zelená Oural Green, Modrá Iron Blue a Šedá Highland Grey.

Nové motorizácie

Najviac zmien sa ale udialo pod kapotou. Novinkou je štvorvalec 1,3 TCe s filtrom pevných častíc (GPF) vyvinutý v spolupráci s Mercedesom, ktorý bol v rámci Renaultu po prvýkrát použitý v Scénicu a neskôr aj v Capture a Mégane. Jednatrojka je k dispozícii v dvoch výkonových verziách: TCe 140 s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 240 Nm a TCe 160 naladený na 117 kW (160 k) a 260 Nm, v oboch prípadoch v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, respektíve voliteľne s automatickou dvojspokojkovou prevodovkou EDC.

Nové sú aj dieselové motory Blue dCi vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Základom je 1,5 dCi s výkonom 85 kW (115 k), ktorý posílil o 5 koní 10 Nm (na 260 Nm), no absolútnou novinkou je motor s objemom 1,7 litra. Ten je naladený na 110 kW (150 k) a dosahuje krútiaci moment 340 Nm a ako jediný z ponuky bude k dispozícii s pohonom všetkých kolies.

Zdroj: startstop.sk