Domov Recenzie Test Renault Kadjar 1,3 TCe 160: facelift priniesol prekvapivo veľa zmien!

Test Renault Kadjar 1,3 TCe 160: facelift priniesol prekvapivo veľa zmien!

Facelift stredne veľkého SUV, Renault Kadjar priniesol viacej zmien než by sa mohlo zdať! Preverili sme verziu s benzínovým agregátom 1,3 TCe v kombinácií s automatickou prevodovkou

Okrem drobných zmien v exteriéri, prináša nový Kadjar prepracovaný interiér ale aj novú paletu motorizácii. Čo však už vidieť nieje, sú zmeny v charaktere jazdy a samotnej ovládateľnosti…

2019 Renault Kadjar 1,3 TCe - Startstop.sk - TEST

 

Test Citroen C5 Aircross BlueHDi 130 8AT, najlepší podvozok v segmente?!

Kompaktné SUV menom Renault Kadjar je na trhu už od roku 2015, čo znamená, že sa aktuálne nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. A to znamená, že prišiel čas na jeho modernizáciu.

Renault Kadjar, úspešné francúzske kompaktné SUV, je tu s nami už 3 roky. Za ten čas si našlo celkovo viac ako 450-tisíc majiteľov vo viac ako 50-tich krajinách sveta. No v automobilovom svete sú 3 roky ideálny čas na to, aby prišla modernizácia.

Zákaznícke prieskumy podľa Renaultu dokazujú, že hlavným dôvodom kúpy Kadjaru je jeho dizajn. Práve z toho dôvodu dizajnéri exteriér zmenili naozaj len decentne. Nový Kadjar nesie vpredu svetelný podpis v tvare písmena C, ktorý typickým poznávacím znakom nových Renaultov. Po novom sa v hmlovkách usídlili LED diódy s technológiou LED Pure Vision (štandardne od úrovne Intens). Zadné svetlá sú taktiež obdarené LED diódami.

Okrem toho sa mierne zmeny udiali aj na nárazníkoch a nová je aj širšia mriežka s chrómovými prvkami. Modernizovaný Kadjar je k dispozícii s novými 17- a 19-palcovými diskami a troma novými farbami: Zelená Oural Green, Modrá Iron Blue a Šedá Highland Grey.

Nové motorizácie

Najviac zmien sa ale udialo pod kapotou. Novinkou je štvorvalec 1,3 TCe s filtrom pevných častíc (GPF) vyvinutý v spolupráci s Mercedesom, ktorý bol v rámci Renaultu po prvýkrát použitý v Scénicu a neskôr aj v Capture a Mégane. Jednatrojka je k dispozícii v dvoch výkonových verziách: TCe 140 s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 240 Nm a TCe 160 naladený na 117 kW (160 k) a 260 Nm, v oboch prípadoch v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, respektíve voliteľne s automatickou dvojspokojkovou prevodovkou EDC.

Nové sú aj dieselové motory Blue dCi vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Základom je 1,5 dCi s výkonom 85 kW (115 k), ktorý posílil o 5 koní 10 Nm (na 260 Nm), no absolútnou novinkou je motor s objemom 1,7 litra. Ten je naladený na 110 kW (150 k) a dosahuje krútiaci moment 340 Nm a ako jediný z ponuky bude k dispozícii s pohonom všetkých kolies.

Zdroj: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrichádza AMG A45, dostane najvýkonnejší dvojliter na svete!
Nasledujúci článokNadupaná limuzína od Audi je tu: Nová S8 si zachová benzínový osemvalec