• SPRÁVY
    • Doprava
    • Elektromobilita
    • News
  • Testy
    • Jazdené vozidlá
    • Nové vozidlá
    • Porovnávacie testy
  • VIDEO
  • Moto
    • Moto News
    • Moto Poradňa
    • Moto Testy
  • Poradňa
  • TECH
  • PREMIUM+
    • Cestovanie
    • RETRO
    • Rozhovory
  • E-Shop
Search
StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín startstop
  • SPRÁVY
    • Štát pripravuje gigantický záťah na vodičov. Všetci musia zaplatiť, inak prídu o papiere
      Silné motory, taktické súboje aj legendy 90. rokov. Slovakiaring ožije veľkolepým moto-hudobným sviatkom
      Priznali chybu a vrátia do ponuky 5,7 l V8. Aj v Európe
      multiadaptívny bezpečnostný pás
      Volvo znovuobjavilo bezpečnostný pás. Pripútame sa inak
      Euro NCAP komplexne zmení metodiku testovania bezpečnosti áut
      VšetkoDopravaElektromobilitaNews
  • Testy
    • Ford Capri
      Neriešte to, ako sa volá. Ford postavil špičkový elektromobil
      Honda Jazz
      Jazdí za 3,4 litra bez nabíjania. Toto auto je poklad, ktorí mnohí prehliadajú
      Hyundai Inster a Dacia Spring
      Hyundai Inster vs Dacia Spring: Toto vám predajcovia nepovedia
      BMW iX M70
      SUV s 1 000 Nm: Jeho sila spôsobuje mdloby. Extrém, čo môže jazdiť v uliciach
      6 l/100 km, 200 koní, 24 000 €. O toto SUV sa Slováci potrhajú
      VšetkoJazdené vozidláNové vozidláPorovnávacie testy
  • VIDEO
    • Ford Capri
      Neriešte to, ako sa volá. Ford postavil špičkový elektromobil
      Hyundai Inster a Dacia Spring
      Hyundai Inster vs Dacia Spring: Toto vám predajcovia nepovedia
      6 l/100 km, 200 koní, 24 000 €. O toto SUV sa Slováci potrhajú
      Mercedes-Benz GLA
      Ako nové stálo 40-tisíc. Teraz stojí sotva polovicu, oplatí sa?
      Cupra Tavascan VZ
      Cupra Tavascan VZ – najštýlovejší koncernový elektromobil, má vôbec nejakú chybu?
  • Moto
    • Yamaha Tricity 300
      Má o koliesko viac a vy o starosť menej. Zamilovali sme si trojkolesový skúter
      Honda X-ADV
      Skúter s dušou endura? Honda X-ADV prekvapuje z každej strany
      Stavia sa na zadné ako cirkusový kôň. Osedlali sme BMW M4 CS medzi motorkami
      BMW R 1300 R
      Nové BMW R 1300 R má najsilnejší továrenský boxer všetkých čias
      BMW R12 nineT
      MOTO TEST BMW R12 nineT: Café racer pre fajnšmekrov
      VšetkoMoto NewsMoto PoradňaMoto Testy
  • Poradňa
    • hothatch
      TOP 10 športových hatchbackov do 15 000 eur
      tiesňové SMS správy
      Veľa vodičov nepozná túto funkciu tiesňovej linky. Je to veľká chyba
      Toyota RAV4
      Toyota, kam kráčaš? Z etalónu spoľahlivosti najkazovejšie auto
      Nehoda v protismere v križovatke v tvare T, ilustračná vizualizácia
      Kto je vinný? Nehoda na križovatke v protismere
      spoľahlivé autá do 5 000 €
      TOP 10 spoľahlivých áut do 5 000 €
  • TECH
    • Ideálne do vlaku aj auta: Pohodlné slúchadlá za super cenu
      kosačka Ecovacs
      Trávnik ako z katalógu. Revolučná kosačka s AI je na Slovensku
      Zabudnite na kolobežku a e-bike, prichádza motorizovaná stolička
      Cela priamo v aute. Ukázali sci-fi policajné vozidlo, chcú ho vyrábať
      inteligentný zámok
      Bezkľúčovo sa dá otvárať nielen auto, ale aj byt, rodinný dom alebo kancelária
  • PREMIUM+
    • Chevrolet Corvette C3
      Corvette C3: Prečo je dnes cennejšia než kedykoľvek predtým
      Slováci milujú cestovanie, TOP destinácie roka 2025
      Staré americké autá na Kube: Prečo tam sú a koľko ich ešte jazdí?
      čerpacia stanica TANKER
      TANKER mení čerpacie stanice na moderné centrá služieb
      top lokality slovensko
      Skoro každý Slovák ich prehliada. TOP 5 neobjavených tipov na výlet na Slovensku
      VšetkoCestovanieRETRORozhovory
  • E-Shop
Domov TESTY TEST Kia Niro Hybrid – prekoná spotrebou starý diesel?
  • TESTY
  • VIDEO

TEST Kia Niro Hybrid – prekoná spotrebou starý diesel?

Autor
Michal Lukacovic
-
2. mája 2023

Ak dnes hľadáte nové auto, s najväčšou pravdepodobnosťou hľadáte akési mestské SUV. A teraz tu máme jedno, ktoré patrí medzi tie najlepšie na trhu. Kia Niro Hybrid nás uchvátila spotrebou aj dizajnom.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=aT9gg1FwXAE]

A tým rovno začnime. Kia sa spoločne s Hyundaiom vybrala na cestu futuristických tvarov, čo ich autá ľahko odlišuje od zvyšku sveta. Kia Niro Hybrid je toho dokonalým príkladom. Dizajnová linka na prednej maske vytvára akýsi nový tigrí nos a pod ňou nájdeme predné svetlomety. Tie, bohužiaľ, k takému supermodernému zovňajšku nedisponujú matrix led svetlometmi. Nesvietia zle, ale konkurencia to už dnes vie oveľa lepšie.

Najvýraznejším dizajnovým prvkom je určite kontrastne lakovaný C-stĺpik. Môžete ho mať za príplatok v rôznych farbách a treba uznať, že autu svedčí. Má taktiež funkčnú vlastnosť, pretože sa pod ním skrývajú kanáliky na vedenie vzduchu.

Široký výber pohonov

Poďme ale pod kapotu, pretože tu Niro ide jednoznačne s dobou elektrifikácie. Na výber máte čistý elektromobil, plug-in hybrid, alebo samonabíjací hybrid. A presne ten sme mali pod kapotou aj my. Táto pohonná sústava sa skladá z atmosférickej 1,6 GDI, ktorá disponuje výkonom skromných 77 kW (105 k).

Neustále jej pomáha elektromotor, ktorý energiu čerpá z 1,32 kWh batérie. Auto vie samozrejme poháňať aj sám na krátke vzdialenosti. Na to mu slúži výkon 32 kW (44 k). Systémový výkon je 104 kW (141 k) a 265 Nm. Kia sa, našťastie, nevybrala na cestu bezstupňových prevodoviek, takže v Nire nájdeme 6-stupňovú DCT prevodovku. Tá prešla od minulej generácie výraznými zmenami, keď okrem iného prišla o spiatočku. O cúvanie sa stará elektromotor.

Ukážková spotreba

Kia Niro Hybrid to nikdy nehrala na rýchle auto. Zrýchlenie na stovku za 10,8 sekundy nie je nijako oslnivé, ale počas celej dĺžky testu sme ani raz nepocítili nedostatok výkonu. Elektromotor bol vždy v pozore. Ale to aj v prípade, ak ste sa nikam nehnali. Spotreba Nira neprestávala prekvapovať. V meste s veľkou snahou sme sa dostali dokonca na úroveň troch litrov a pri normálnom jazdení to bolo stále ďaleko pod hranicou 5 litrov.

Kombinovaná spotreba dosiahla napokon hodnotu 6 litrov, ale predsa len sa Niro na diaľnici mierne trápilo. Tu sa prejaví slabšie odhlučnenie a tiež vlastný život celého systému. Na šiestom prevodovom stupni si Niro držalo 2500 ot./min., čo vôbec nie je zlé, ale občas si celkom nezmyselne držalo piaty prevodový stupeň. Spotreba na diaľnici dosiahla 7,5 litra/100 km.

Pri brzdení treba dávať pozor

Čo však v Nire viete ovplyvniť, je rekuperácia. Tá môže byť buď automatická alebo manuálna. Hráte sa s ňou vďaka páčkam pod volantom a podržaním ľavého pádla viete auto zastaviť úplne do nuly, čo je pekný detail.

Menej pekný chod má brzdový pedál. Má nezvyčajne dlhú dráhu aj na elektrifikované autá a občas sme ostali poriadne vystrašení zo stále slabého brzdného účinku, než sme našli bod záberu kotúčových bŕzd. Inak si Niro na cestách naďalej zachovávalo svoj neutrálny charakter. Na túto kategóriu poskytuje slušnú odozvu od volantu a tiež dobre filtruje nerovnosti.

Interiér predstavuje generačný skok oproti predchodcovi. Zamrzí prítomnosť lesklých plastov, ale inak je hodnotne spracovaný a ergonomický. Dve muchy jednou ranou Kia odškrtla šikovným panelom klimatizácie, ktorý supluje aj ako ovládač navigácie. Negatívom sú odkladacie priestory, ktoré sú pomerne malé. Hlavne tie vo dverách boli príliš úzke.

Kia Niro nám za týždeň ukázala, že práve samonabíjací hybrid je tou najlepšou motorizáciou. Poskytuje kompromis medzi úspornou prevádzkou a priaznivou cenou.

TECHNICKÉ ÚDAJE

KIA NIRO HEV

Motor

R4

Zdvihový objem

1 580 cm3

Max. výkon

77 kW/105k

Max. výkon kombinovaný

104 kW/141 k

Max. krútiaci moment

265 Nm

Max. výkon elektromotora

32 kW (44 k)

Palivo

benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

6 st. DCT

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 420 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 825 mm

Výška

1 545 mm

Rázvor

2 720 mm

Objem palivovej nádrže

42 l

Objem batožinového priestoru

451 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

10,8 s

Maximálna rýchlosť

162 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

3,9 l/100 km

Diaľnica

7,5 l/100 km

Okresky

5,1 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

27 590 €

Cena testovanej verzie

36 990 €

 

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata
Kanálik pod C stĺpikom.
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Facebook
Twitter
WhatsApp
    Predchádzajúci článokČech zaplatil za Favorit 24.000 eur. V čom je výnimočný?
    Nasledujúci článokRizikové faktory na cestách: Ako únava či alkohol za volantom  prispievajú k vzniku dopravných nehôd
    Michal Lukacovic
    Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.

    ODPORÚČANÉ ČLÁNKYVIAC OD AUTORA

    Toyoty a Renaulty sú drahé, VW ich nevyrába vôbec. Táto značka predáva auto, aké nemá konkurenciu

    TEST Hyundai IONIQ 5 N – malý veľký zázrak

    POROVNÁVACÍ TEST Kia Sportage vs Citroen C5 Aircross

    Najčítanejšie články TOP 5

    - Advertisement -

    Posledné príspevky

    Štát pripravuje gigantický záťah na vodičov. Všetci musia zaplatiť, inak prídu o papiere

    Tomáš Bíly - 5. júna 2025

    Silné motory, taktické súboje aj legendy 90. rokov. Slovakiaring ožije veľkolepým moto-hudobným sviatkom

    Tomáš Bíly - 5. júna 2025

    Neriešte to, ako sa volá. Ford postavil špičkový elektromobil

    Tomáš Marikovič - 5. júna 2025

    Priznali chybu a vrátia do ponuky 5,7 l V8. Aj v Európe

    Peter Kríž - 5. júna 2025

    Volvo znovuobjavilo bezpečnostný pás. Pripútame sa inak

    Tomáš Bíly - 5. júna 2025
    StartStop.sk - Inovatívny motoristický magazín
    Napíšte nám: [email protected]
    • PREDPLATNÉ & SÚŤAŽ
    • Reklama
    • O nás / Náš tím / Kontakt
    • Podmienky používania portálu Startstop.sk (Terms of Service)
    • Pravidlá používania súborov Cookies (Cookies Policy)
    • Podmienky ochrany súkromia (Privacy Policy)
    • Technologický portál skript.sk
    © 2017-2024 by Trinity Medial Group, s. r. o. Všetky práva vyhradené