• News
  • Poradňa
    • Lifestyle
  • Testy
  • Moto
    • Moto News
    • Moto Poradňa
    • Moto Testy
  • VIDEO
  • Doprava
  • Elektromobilita
  • TECH
Search
startstop
  • News
    • Na križovatkách zapína motor, aj tak je úspornejšie ako to vaše

      Koniec The Grand Tour? Clarkson, Hammond a May vraj natočili poslednú epizódu

      AMG pre batoľatá – toto sú „najrýchlejšie“ kočíky v hre

      Tento rok si Slováci doviezli z cudziny už takmer 57-tisíc ojazdených áut

      Nové BMW iX by mohlo mať dojazd 1000 km

  • Poradňa
    • Lifestyle
      • AMG pre batoľatá – toto sú „najrýchlejšie“ kočíky v hre

        Tesla a rekordná svetelná šou, takto sa žije vo Fínsku

        Pozrite sa, ako sa dražilo Ferrari 250 GTO za 54 miliónov

        Chevrolet Suburban a 1000 koní? Za peniaze je možné všetko

        Mercedes-Benz SLC 450 je kupé, ktoré predbehlo svoju dobu

  • Testy
    • Na križovatkách zapína motor, aj tak je úspornejšie ako to vaše

      video

      TEST Mercedes EQS 580 SUV – lepší ako liftback, ale prejde iba…

      TEST BYD ETP3 – má Berlingo problém?

      Renault Espace 5video

      TEST Jazdenky: Renault Espace po 120 000 km – MPV, ktoré stratilo svoju tvár

      video

      Prvé elektrické kombi za cenu Octavie? Vyskúšali sme MG5

  • Moto
    • MOTO TEST Honda XL 750 Transalp – znovuzrodená ikona

      Myslel som si, že jazdím ako Rossi. Motoškola na Slovakiaringu mi nastavila zrkadlo

      MOTO TEST BMW R 1250 RS – boxer má zmysel aj vo svete motocyklov

      MOTO TEST BMW M 1000 R – slovami neopísateľné

      Nová Aprilia RS 457 pre novú generáciu motocyklistov

      VšetkoMoto NewsMoto PoradňaMoto Testy
  • VIDEO
    • video

      TEST Mercedes EQS 580 SUV – lepší ako liftback, ale prejde iba…

      Renault Espace 5video

      TEST Jazdenky: Renault Espace po 120 000 km – MPV, ktoré stratilo svoju tvár

      video

      Prvé elektrické kombi za cenu Octavie? Vyskúšali sme MG5

      Neuveríte, čo spravil slovenský moderátor. Toto si nedovolil ani Jeremy Clarkson

      video

      PRVÁ JAZDA Hyundai Kona Electirc – zarezali ju?

  • Doprava
    • Vyše 160-tisíc motoristom hrozí 100-eurová pokuta, dôvodom je…

      Prečo niektoré krajiny používajú horizontálne semafory?

      Nabíjacia infraštruktúra pre elektrokamióny v EÚ je nedostatočná

      Štúdia: pri ročnom nájazde do 15.000 km sa neoplatí vlastniť auto

      Nová smernica zvýhodní elektrické kamióny. Slovenským dopravcom hrozí krach

  • Elektromobilita
    • Nové BMW iX by mohlo mať dojazd 1000 km

      Renault 5 sa vyzlieka, svetu ukáže citlivý údaj

      Elon Musk pri Cybertrucku nedodržal dva zásadné sľuby

      Kia a Hyundai prinášajú revolučný koncept „Uni Wheel“

      Top Gear zvolil tento športiak za Auto roka 2023

  • TECH
    • Tip pod stromček: Cybertruck z 3D tlačiarne potrápi aj skúsených

      TECH TEST Lenovo Legion 7 Pro – skúsili sme „uvariť“ herný notebook za 3200 eur

      Aké technologické úspechy stoja za prelomovými nabíjateľnými batériami?

      Kreatívny majster v dizajne starých dobrých čias

      TECH TEST iRobot Roomba Combo j7+, vysávač s mopom na inej úrovni

Domov Recenzie TEST Kia Niro Hybrid – prekoná spotrebou starý diesel?
  • Recenzie
  • VIDEO

TEST Kia Niro Hybrid – prekoná spotrebou starý diesel?

Autor
Michal Lukacovic
-
2. mája 2023

Ak dnes hľadáte nové auto, s najväčšou pravdepodobnosťou hľadáte akési mestské SUV. A teraz tu máme jedno, ktoré patrí medzi tie najlepšie na trhu. Kia Niro Hybrid nás uchvátila spotrebou aj dizajnom.

A tým rovno začnime. Kia sa spoločne s Hyundaiom vybrala na cestu futuristických tvarov, čo ich autá ľahko odlišuje od zvyšku sveta. Kia Niro Hybrid je toho dokonalým príkladom. Dizajnová linka na prednej maske vytvára akýsi nový tigrí nos a pod ňou nájdeme predné svetlomety. Tie, bohužiaľ, k takému supermodernému zovňajšku nedisponujú matrix led svetlometmi. Nesvietia zle, ale konkurencia to už dnes vie oveľa lepšie.

Najvýraznejším dizajnovým prvkom je určite kontrastne lakovaný C-stĺpik. Môžete ho mať za príplatok v rôznych farbách a treba uznať, že autu svedčí. Má taktiež funkčnú vlastnosť, pretože sa pod ním skrývajú kanáliky na vedenie vzduchu.

kia-niro-DCMI-1
kia-niro-DCMI-4
kia-niro-DCMI-10
kia-niro-DCMI-11
kia-niro-DCMI-14
kia-niro-DCMI-18
Široký výber pohonov

Poďme ale pod kapotu, pretože tu Niro ide jednoznačne s dobou elektrifikácie. Na výber máte čistý elektromobil, plug-in hybrid, alebo samonabíjací hybrid. A presne ten sme mali pod kapotou aj my. Táto pohonná sústava sa skladá z atmosférickej 1,6 GDI, ktorá disponuje výkonom skromných 77 kW (105 k).

Advertisment

Neustále jej pomáha elektromotor, ktorý energiu čerpá z 1,32 kWh batérie. Auto vie samozrejme poháňať aj sám na krátke vzdialenosti. Na to mu slúži výkon 32 kW (44 k). Systémový výkon je 104 kW (141 k) a 265 Nm. Kia sa, našťastie, nevybrala na cestu bezstupňových prevodoviek, takže v Nire nájdeme 6-stupňovú DCT prevodovku. Tá prešla od minulej generácie výraznými zmenami, keď okrem iného prišla o spiatočku. O cúvanie sa stará elektromotor.

Ukážková spotreba

Kia Niro Hybrid to nikdy nehrala na rýchle auto. Zrýchlenie na stovku za 10,8 sekundy nie je nijako oslnivé, ale počas celej dĺžky testu sme ani raz nepocítili nedostatok výkonu. Elektromotor bol vždy v pozore. Ale to aj v prípade, ak ste sa nikam nehnali. Spotreba Nira neprestávala prekvapovať. V meste s veľkou snahou sme sa dostali dokonca na úroveň troch litrov a pri normálnom jazdení to bolo stále ďaleko pod hranicou 5 litrov.

Kombinovaná spotreba dosiahla napokon hodnotu 6 litrov, ale predsa len sa Niro na diaľnici mierne trápilo. Tu sa prejaví slabšie odhlučnenie a tiež vlastný život celého systému. Na šiestom prevodovom stupni si Niro držalo 2500 ot./min., čo vôbec nie je zlé, ale občas si celkom nezmyselne držalo piaty prevodový stupeň. Spotreba na diaľnici dosiahla 7,5 litra/100 km.

Pri brzdení treba dávať pozor

Čo však v Nire viete ovplyvniť, je rekuperácia. Tá môže byť buď automatická alebo manuálna. Hráte sa s ňou vďaka páčkam pod volantom a podržaním ľavého pádla viete auto zastaviť úplne do nuly, čo je pekný detail.

Menej pekný chod má brzdový pedál. Má nezvyčajne dlhú dráhu aj na elektrifikované autá a občas sme ostali poriadne vystrašení zo stále slabého brzdného účinku, než sme našli bod záberu kotúčových bŕzd. Inak si Niro na cestách naďalej zachovávalo svoj neutrálny charakter. Na túto kategóriu poskytuje slušnú odozvu od volantu a tiež dobre filtruje nerovnosti.

Interiér predstavuje generačný skok oproti predchodcovi. Zamrzí prítomnosť lesklých plastov, ale inak je hodnotne spracovaný a ergonomický. Dve muchy jednou ranou Kia odškrtla šikovným panelom klimatizácie, ktorý supluje aj ako ovládač navigácie. Negatívom sú odkladacie priestory, ktoré sú pomerne malé. Hlavne tie vo dverách boli príliš úzke.

Kia Niro nám za týždeň ukázala, že práve samonabíjací hybrid je tou najlepšou motorizáciou. Poskytuje kompromis medzi úspornou prevádzkou a priaznivou cenou.

TECHNICKÉ ÚDAJE

KIA NIRO HEV

Motor

R4

Zdvihový objem

1 580 cm3

Max. výkon

77 kW/105k

Max. výkon kombinovaný

104 kW/141 k

Max. krútiaci moment

265 Nm

Max. výkon elektromotora

32 kW (44 k)

Palivo

benzín

Pohon

FWD

Prevodovka

6 st. DCT

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 420 mm

Šírka (bez spätných zrkadiel)

1 825 mm

Výška

1 545 mm

Rázvor

2 720 mm

Objem palivovej nádrže

42 l

Objem batožinového priestoru

451 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

10,8 s

Maximálna rýchlosť

162 km/h

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

3,9 l/100 km

Diaľnica

7,5 l/100 km

Okresky

5,1 l/100 km

CENA

Základná cena modelu

27 590 €

Cena testovanej verzie

36 990 €

 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Ad 3
Facebook
Twitter
Google+
WhatsApp
    Predchádzajúci článokČech zaplatil za Favorit 24.000 eur. V čom je výnimočný?
    Nasledujúci článokRizikové faktory na cestách: Ako únava či alkohol za volantom  prispievajú k vzniku dopravných nehôd
    Michal Lukacovic

    ODPORÚČANÉ ČLÁNKYVIAC OD AUTORA

    Na križovatkách zapína motor, aj tak je úspornejšie ako to vaše

    video

    TEST Mercedes EQS 580 SUV – lepší ako liftback, ale prejde iba…

    TEST BYD ETP3 – má Berlingo problém?

    Najčítanejšie články TOP 5

    • Kia a Hyundai prinášajú revolučný koncept "Uni Wheel"
      Kia a Hyundai prinášajú revolučný koncept "Uni Wheel"
    • Nepríjemný šok, má to Dacia premyslené?
      Nepríjemný šok, má to Dacia premyslené?
    • MG HS má po facelifte, cena šla dole
      MG HS má po facelifte, cena šla dole
    • Vyše 160-tisíc motoristom hrozí 100-eurová pokuta, dôvodom je...
      Vyše 160-tisíc motoristom hrozí 100-eurová pokuta, dôvodom je...
    • Renault 5 sa vyzlieka, svetu ukáže citlivý údaj
      Renault 5 sa vyzlieka, svetu ukáže citlivý údaj
    - Advertisement -

    Posledné príspevky

    TEST Jazdenky: Toyota RAV4 2,5 Hybrid – kus poctivého auta, alebo…

    Karol Gajdoš - 3. mája 2022

    Honda začala s testovaním mestského elektromobilu Urban EV

    Karol Gajdoš - 27. novembra 2018

    Orkán Petra pustoší Slovensko, prevracia kamióny a zastavil vlaky

    Eva Karolčíková - 4. februára 2020

    Posaidon prichádza s novým luxusným vládcom morí.. teda ciest

    Patrik Gunda - 26. júla 2021

    Máte poškodený nárazník na aute? Vedeli ste, že môžete dostať pokutu alebo prísť o...

    Karol Gajdoš - 24. februára 2022

    Reklama

    Advertisement
    Napíšte nám: startstop@startstop.sk
    • Predplatiteľská Súťaž
    • Reklama
    • O nás / Náš tím / Kontakt
    • Podmienky používania portálu Startstop.sk (Terms of Service)
    • Pravidlá používania súborov Cookies (Cookies Policy)
    • Podmienky ochrany súkromia (Privacy Policy)
    © 2017-2030 by Trinity Medial Group, s. r. o. Všetky práva vyhradené
    Na tejto stránke používame súbory cookies a iné technológie pre správne fungovanie a zlepšenie chodu stránky, jej zabezpečenie, poskytovanie funkcií sociálnych sietí, prispôsobenie obsahu a reklám používateľom a analýzu návštevnosti a správania používateľov.
    Odmietnuť Čítať viac Súhlasím
    Súkromie & Cookies

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Vždy zapnuté
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    ULOŽIŤ A PRIJAŤ
     

    Načítavajú sa komentáre...