Domov News TEST Renault Captur E-Tech Engineered – úsporný crossover s unikátnou technológiou

TEST Renault Captur E-Tech Engineered – úsporný crossover s unikátnou technológiou

Renault Captur, dlhodobo jeden z najobľúbenejších európskych crossoverov, je v predaji už niekoľko rokov. Teraz sme sadli za volant klasického full-hybridu, na vývoji ktorého sa podieľali aj ľudia z F1. Ako to dopadlo?

Po vizuálnej stránke Renault Captur rozhodne zaujme. Dvojfarebné lakovanie v kombinácii sivého laku Cassiopée a čiernej strechy sa usilujú o vskutku dynamický vzhľad. Ten podčiarkuje aj úplné odstránenie chrómu a nahradenie ho lesklou čiernou, ktorú nájdeme aj v samotnom logu. Tmavým prvkom sekundujú horizontálne lišty v prednom nárazníku v kontrastnej zlatej farbe, nachádzajúcej sa aj na bočných prahoch, diskoch kolies či zadných koncovkách výfuku. Nechýbajú ani charakteristické full LED svetlomety v tvare písmena C vpredu i vzadu.

Vo vnútri je všetko tak, ako má byť

Dynamický vzhľad a zlaté prvky sa preniesli aj do interiéru. A to v podobe zlatého prešívania na sedadlách a volante, či koženého obloženia palubnej dosky v štýle karbónových vlákien, doplnených o zlaté prvky. Interiéru dominuje dvojica displejov. Hlavný, 9,3-palcový vertikálny displej infotainmentu, je doplnený o 10-palcový prístrojový štít. Oba ponúkajú výbornú grafiku, ako aj naozaj rozsiahlu možnosť konfigurácie.

Veľké prekvapenie priniesla parkovacia kamera, ktorá sa svojou kvalitou a rozlíšením, najmä v noci, vyrovná dokonca prémiovej triede. Jediným mínusom zostáva káblové zrkadlenie telefónu pomocou Android Auto a Apple CarPlay. Pod vertikálnym displejom sa nachádza trojica fyzických otočných tlačidiel klimatizácie, momentálne asi to najlepšie riešenie spomedzi konkurencie. Naozaj nevšedné je použitie akéhosi „levitujúceho“ panela voliča prevodovky. Vďaka tomu vznikol medzi sedadlami dodatočný odkladací priestor zahrňujúci bezdrôtové nabíjanie telefónu. Toto použitie oceňujeme, nakoľko je telefón mimo zorného poľa vodiča a tak ho pri jazde nič nevyrušuje.

Ďalším nevšedným prvkom je otváranie strešného okna pomocou otočného voliča disponujúcim prednastavenými polohami. Dokonca je možné jazdiť s otvoreným strešným oknom a zatiahnutou roletou, čo je naozaj unikátne. Jedinou nevýhodou je určite poloha za volantom. Napriek tomu, že sedíte v crossoveri,  poloha sedadla je atypicky vysoko. V kombinácii so zníženou úrovňou strechy kvôli strešnému oknu majú osoby vyššieho vzrastu problém nájsť si správne sedenie za volantom. Čo je celkom škoda, pretože sedadlá sú inak nadpriemerne pohodlné a bez problémov zvládnete na nich odsedieť aj dlhšie trasy.

Po presunutí sa dozadu si veľkú pochvalu zaslúži modulácia zadných sedadiel. Vďaka možnosti posúvania v horizontálnom smere je možné navýšiť batožinový priestor z pôvodných 326 litrov na 440 litrov. Treba však mať na pamäti, že tieto údaje sú o čosi menšie v porovnaní s čisto benzínovým Capturom (422/536 litrov), nakoľko si v kufri veziete malú batériu.

Technológie z F1

Celý hybridný systém funguje na spolupráci hlavného spaľovacieho motora, elektromotora, druhého elektromotora v podaní štartér – generátora a batérie. Spaľovací motor predstavuje 1,6-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 69 kW (94 koní). Kombinácia elektromotorov dodáva ďalších 36 kW a celá sústava predstavuje spoločný výkon 105 kW, respektíve 143 koní, ktoré sú posielané výhradne na prednú nápravu. O prenos krútiaceho momentu na kolesá sa stará 6-stupňová automatická multimódovoá prevodovka. Znamená to, že dva stupne sú vyhradené pre elektrický pohon a štyri pre ten spaľovací. S tým je spojený fakt, že automobil sa vždy štartuje a rozbieha na elektrinu. Toto oceníte najmä pri vchádzaní do križovatiek alebo kruhových objazdov. Priaznivo to ovplyvňuje aj spotrebu, kedy sa nám v meste podarilo podliezť magickú hranicu 5 litrov.

Pri jazde na diaľnici to už bola trochu iná pieseň. Pri predpisových 130 km/h sa už motor celkom trápi, čo sa odzrkadlilo na spotrebe a aj vyššom hluku v kabíne. Na druhej strane, prekvapil hybridný systém, keď aj pri rýchlosti 120 km/h svietila ikonka EV, vďaka čomu spotreba neprekročila 7 litrov. Priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 5,4 litra, čo sú naozaj výborné hodnoty.

Záver

Renult Captur E–Tech Engineered naozaj prekvapil v pozitívnom svetle. A my plne chápeme, prečo sa Renault Captur už niekoľko rokov po sebe drží v Top 10 najobľúbenejších európskych SUV. Vďaka jedinečnému hybridnému pohonu, ktorý si navyše Renault chráni 150 patentmi, a aj možnosti jazdiť v meste čisto elektricky, ide o mimoriadne úsporný automobil. Pokiaľ hľadáte vozidlo výhradne do mesta a vyhýbate sa diaľniciam, tak určite by sme Captur odporučili zaradiť do užšieho výberu. Treba však počítať s tým, že za hybrid zaplatíte o takmer 8 tisíc eur viac ako za čisto spaľovací motor a v špičkovej výbave Engineered vás toto vozidlo vyjde dokonca až na 28.450 €.

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Captur E-Tech Engineered
Motor R4 + elektromotor
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 105 kW / 143 k
Max. krútiaci moment 353 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 227 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 797 mm
Výška 1 576 mm
Rázvor náprav 2 606 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 360 kg
Objem batožinového priestoru 326-440 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Rozmer pneumatík 215/55 R18
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 4,8 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 5,3 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 17.600 €
Základná cena testovanej verzie od 25.600 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSEAT, tak ako ho poznáme, onedlho skončí
Nasledujúci článokTesla Model 3 dostala facelift, no nie je to rovno nová generácia?