Domov News Stredná vrstva, firmy, manažéri. V Nemecku húfne presadajú do…

Stredná vrstva, firmy, manažéri. V Nemecku húfne presadajú do…

Predaj tohto vozidla vzrástol v Nemecku medziročne viac než trojnásobne a momentálne je v krajine najpredávanejším elektromobilom – Škoda Enyaq.

Škoda Enyaq je na trhu už nejaký čas, no medzitým prešiel tento model niekoľkými vylepšeniami, hlavne po technickej stránke. My sme ho stihli otestovať ešte pred výraznou modernizáciou, ale netreba sa báť, tieto kúsky sú stále na sklade.

Elektrický Jeep? - Test Jeep Avenger

Sekne mu to

Poviete si, že robiť kupé z nielen elektrického, ale akéhokoľvek SUV je nezmysel? Minimálne z marketingového hľadiska to tak nie je, stačí si pozrieť čísla predajov. Aj taká v podstate zbytočnosť ako zrezaná zadná časť strechy dokáže zamávať s emóciami zákazníkov. Tento dizajnový prístup má bonus v tom, že pridáva autu na celkovej príťažlivosti. Verzia Coupé sa od bežnej verzie odlišuje nielen siluetou, ale aj prahmi vo farbe karosérie a výraznými nárazníkmi. Nemenej pôsobivé su full-LED svetlomety, ale hlavne podsvietená maska Crystal Face so strieborným rámom. Spoza volantu si to neuvedomíte, ale vozidlo tak vyzerá na ceste mimoriadne dobre a pôsobivo.

Vo vnútri vyšší štandard

Sedadlá pokryté syntetickou kožou, ktorá sa nachádza dokonca aj na prístrojovej doske. Aj takto môže vyzerať Škoda a to ani nejde o verziu L&K, ktorá príde v najbližších dňoch v rámci modernizácie. Tak ako sme zvyknutí aj z iných modelov Škody, priestor na zadných sedadlách je mimoriadne veľkorysý a netreba sa báť ani zníženej strechy. Aj v tejto oblasti je priestor nad hlavami stále dostatočne veľký. Batožinový priestor utrpel len zmenšením o 10 litrov. Je tu dvojité dno, to hlbšie poslúži na odloženie nabíjacích káblov. Štandardom pre všetky verzie Enyaq Coupé je panoramatická strecha. Tá je naozaj veľká, ale chýba jej akákoľvek roletka, čo môže byť nepríjemné hlavne v lete. Aj keď Škoda deklaruje, že dokáže pohltiť väčšinu slnečného žiarenia.

Škoda Enyaq interiér

Zaujímavá verzia pohonu

Pod kapotou, resp. skôr pod podlahou, sme mali väčšiu batériu s kapacitou 80 kWh, pohon zadných kolies a elektromotor so slabším výkonom 150 kW. Čo to v praxi znamená? Že kombinácia nižšieho výkonu a väčšej batérie ponúka teoreticky najvyšší dojazd. V zime je to okolo 350 kilometrov, v teplejších mesiacoch o 100 kilometrov viac. Nabíjacie maximum je 125 kW, čo konkurencia zvládne lepšie. Ale netreba sa plašiť, stále strávite na nabíjacích staniciach pomerne málo času a väčšinou to bude do polhodiny. A to aj pri dlhších presunoch.

Škoda Enyaq multimédiá

Enyaq nie je pre každého

Ak teda nie ste odporca elektromobility, viete plánovať a premýšlate dopredu, nebude vás akákoľvek jazda s Enyaqom takmer vôbec obmedzovať. Ako negatívum berieme skôr vysokú cenu, ktorá sa vo výbave Longue vyšplhala až na takmer astronomických 68 920 eur. To už je naozaj cena nadpriemerná a pritom sme nemali ani výkonnú verziu. Dostali sme však výkonné auto s naozaj mamutím vnútorným priestorom. Ak chcete radšej vyššiu kapacitu batérie, výkonnejší elektromotor a niekoľko ďalších zlepšení, počkajte a siahnite po vylepšenej verzii.

Škoda Enyaq head-up displej

Veľký úspech

V novembri sa Škoda Enyaq prvýkrát dostala do Top 10 najpredávanejších automobilov na nemeckom trhu, keď jej patrilo celková ôsma priečka. Jej predaj výrazne prekonal aj Teslu Model Y, ktorá síce je za rok 2023 najpredávanejším automobilom na svete, ale na nemeckom trhu si drží iba 22. pozíciu a predajné čísla majú klesajúcu tendenciu. Škoda v roku 2023 v celkovom meradle výrazne zvýšila svoje dodávky zákazníkom. Celkovo bolo dodaných 866 800 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému nárastu o 18,5 percenta. Najväčším trhom zostáva so 157 800 vozidlami Nemecko, ale Škoda zaznamenala solídny výsledok aj na českom trhu (87 800 ks). Rapídne sa zvýšili dodávky práve modelu Enyaq 81 700 ks, + 52,1 %), čo je absolútny rekord od uvedenia tohto modelu na trh. Tento rok Škoda plánuje predstaviť menší elektromobil s názvom Elroq.

TECHNICKÉ ÚDAJE Škoda Enyaq
Motor synchrónny elektromotor s permanentným magnetom na zadnej náprave
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 82 kWh
Max. výkon 150 kW/204 k
Max. krútiaci moment 310 Nm
Dojazd 450 km
Pohon RWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 653 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 879 mm
Výška 1 621 mm
Rázvor náprav 2 770 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 200 kg
Objem batožinového priestoru 574 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,5 s
Rozmer pneumatík 255/40 R21
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 17 kWh / 100 km
Diaľnica: 26 kWh / 100 km
Okresky: 21 kWh / 100 km
Dojazd 450 km
Maximálny nabíjací výkon 125 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 45 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena 46 630 eur
Cena testovaného modelu 68 920 eur

Elektrický Jeep? - Test Jeep Avenger

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 68

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPonuka zánovných áut rastie, sú mladšie a majú nižší nájazd
Nasledujúci článokProblémy v raji? Majitelia Porsche nemôžu jazdiť, musia čakať na…