Domov Elektromobilita Škoda Enyaq prichádza v najluxusnejšej verzii Laurin&Klement

Škoda Enyaq prichádza v najluxusnejšej verzii Laurin&Klement

Česká automobilka Škoda v poslednom období novinkami rozhodne nešetrí. Aktuálne prichádza Enyaq vo výbave Laurin & Klement.

Škoda Enyaq iV je vôbec prvým modelom, ktorý je postavený na platforme MEB. Doteraz však v ponuke chýbala tá najluxusnejšia verzia – Enyaq Laurin & Klement. Pre Enyaq prichádza do všetkých karosárskych verzií. Okrem novej výbavy si však Škoda prichystala aj technické modernizácie. Najzásadnejšou novinkou je nová batéria a pohon. Označenia sú 85 a 85x. Doteraz sme mali v ponuke verzie 60, 80 a 80x a vrcholom bol model RS iV.

Maximálny výkon ústrojenstva je 210 kW/286 koní. Verzia s pohonom čisto zadných kolies (85) zrýchli z pokoja na 100 km/h v priebehu 6,7 sekundy a na jedno nabitie prejde 570 kilometrov. Dodatok „x“ vo verzii 85x hovorí jasnou rečou a to, že ide o verziu 4×4. Tento model prejde na jedno nabitie 550 kilometrov a z pokoja na 100 km/h zrýchli iba o desatinku rýchlejšie, a to za 6,6 sekundy. Výkon sa približuje hodnotám verzie RS iV, ktorá ponúkne 220 kW. Aktuálne prichádzajúce verzie 85 a 85x budú mať výkony 150 kW a 195 kW.

Medzi luxusnou verziou L&K a športovou RS iV je doslova minimálny rozdiel. L&K má taktiež obmedzovač rýchlosti posunutý na 180 km/h, zatiaľ čo ostatné modely dokážu ísť maximálne 160 km/h. Výbava Laurin & Klement však bude na tom aj najlepšie v rámci dojazdu s 543 kilometrami.

Škoda Enyaq L&K je taktiež vybavený novým softwarom ME 4 s funkciou predohrevu, ktorý pred nabíjaním dostane batériu do optimálnej teploty. Bude fungovať na priamy pokyn šoféra pomocou špecifického tlačidla. Okrem tlačidla sa však bude riadiť aj údajmi zo vstavanej navigácie. Ku koncu roka bude táto funkcionalita prístupná pre všetky modely Enyaq iV. Verzia L&K sa bude môcť dobiť z 10 % na 80 % v priebehu tridsať minút.

Lóža a mušľa

V čom však je výbava L&K odlišná od statných? Bočné prahy sú vo farbe karosérie, okolo okien sú prémiovejšie vyzerajúce chrómové lišty, maska Crystal Face má chrómový rámček a použité sú 20“ kolesá. Funkcia Kessy dokáže automaticky zamknúť vozidlo akonáhle šofér vystúpi z auta a vzdiali sa.

Interiér je k dispozícii v dvoch prevedeniach – Lodge a Shell. Štandardom je Shell, ktorý disponuje koženými poťahmi v béžovej farbe, k dispozícií však je aj čierna farba. Infotainment a kokpit majú odlišnú grafiku. Tu Škodovka konečne vyslyšala hlas zákazníkov aj motoristických novinárov. O interiéri Lodge sa toho zatiaľ viac nevie, no ponúkne zaujímavo tvarované čalúnenie sedadiel a palubnej dosky v hnedej a béžovej farbe. Ak si zvolíte Enyaq Laurin & Klement, automaticky získate ventilované predné sedadlá ventilované s masážnou funkciou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSnaha Lamborghini vyšla nazmar, Urus sa musí skloniť pred SUV z Bratislavy
Nasledujúci článokVzácne Porsche 911 ST premenili na elektromobil, stojí viac ako Taycan Turbo S