Renaultu sa návraty k ikonickým historickým modelom páčia. Na rozdiel od nových modelov R4 a R5 je práve odhalený R17 unikát.
Renault našiel recept na úspech medzi fanúšikmi značkami aj novými potenciálnymi zákazníkmi. Spoločne s predstavovaním celkom nových a objektívne vynikajúcich automobilov sa sústreďuje aj na oživovanie dnes už legendárnych modelov. Po ohlásení modelov R5 a avíza na skorý príchod R4 francúzsky výrobca odhaľuje podrobnosti o modeli R17.
Čo skutočne oslovuje, je kontinuita s modelom Renault 17 spred viac ako 50 rokov. V rokoch 1971 až 1979 Francúzi vyrobili na 92-tisíc kusov sedemnástky, takže je reč o dôležitom modeli.

Nádherné retro s moderným šmrncom
Má známe tvary, ale interpretované vo výrazne modernejšej podobe. Interiér aj exteriér ale zachovávajú takú dizajnovú kontinuitu s originálom, že jasáme.
Nový Renault s celým názvom R17 Electric Restomod x Ora Ïto je poctou pre model zo 70. rokov 20. storočia. Automobil je už síce odhalený v priestoroch parížskeho Maison, no verejná premiéra sa odohrá na autosalóne v Paríži. Parížsky autosalón sa bude konať 14. až 20. októbra 2024.

Sedemnástka dostala konvenčné tvary karosérie s detailmi upravenými pre potreby novej doby. Pod nové krivky sa podpísal predovšetkým technologický pokrok, ktorý vďaka LED osvetleniu dizajnérom takpovediac rozviazal ruky. Aby sa tento pokrok zdôraznil, namiesto okrúhlych predných svetlometov tu teraz nachádzame ich hranaté alternatívy.
Pre spomenuté potreby novej doby sa Renault R17 v porovnaní s originálom rozšíril o 17 centimetrov a namiesto benzínového motora sa o pohon vozidla stará elektrický motor s maximálnym výkonom 199 kW, teda až 270 koní.
Na to, že ide o elektromobil, má toto reálne pojazdné vozidlo pomerne nízku hmotnosť. Pod celkových 1,4 tony sa podpísala ani nie ľahká trakčná batéria, ako skôr ľahká karoséria z uhlíkových vlákien.

Nádherný interiér
Zvlášť pôsobivý je interiér novinky. Palubná doska a stredová konzola sú v porovnaní s originálom odlišné, ale zachovávajú si retro dizajn. Poťahy sedadiel sú vyrobené zo zmesi merino vlny a hrubej vlny bouclé.
Palubný počítač pozostáva zo štyroch samostatných zobrazovacích blokov, pričom stredový displej výrobca umiestnil výrazne nízko.
Dvojramenný volant nemá klasický okrúhly tvar, ale skôr tvar obdĺžnika s výrazne zaoblenými okrajmi. Ak by vás zaujímalo, kde je páka prevodovky, vedzte, že sa odteraz nachádza napravo pod volantom.
Cena a dostupnosť
Ako napísal český spisovateľ Karel Čapek, cena unikátu je nevyčísliteľná.
Hodnota vozidla Renault R17 Electric Restomod x Ora Ïto je teda fakticky nevyčísliteľná, pretože je skutočne unikátom. Renault ešte pred premiérou upozornil, že toto vozidlo sa sériovej výroby nedočká a zostane „iba“ showcar.
Lenže, nikdy nehovoríme nikdy, pretože aktuálna stratégia výrobcu oživovať legendárne modely do podoby elektromobilov môže priniesť ešte čokoľvek.