Domov SPRÁVY News Dnes nič odpudivejšie neuvidíte. Firma vytvára najškaredšie autá na svete

Dnes nič odpudivejšie neuvidíte. Firma vytvára najškaredšie autá na svete

Foto: Value Progress

Lamborghini Diablo, legendárny superšport z 90. rokov, je neodmysliteľne spojený s vysokými výkonmi a ikonickým dizajnom. Po jeho predstavení sa stal symbolom luxusu a výkonnosti. Dizajn od Marcella Gandiniho a atmosférický V12 motor priniesli Diablo na vrchol automobilovej kultúry. No aj tento výnimočný model sa môže stať predmetom osobitného záujmu.

Za touto radikálnou premenou stojí japonská spoločnosť Value Progress, ktorá sa špecializuje na extrémne úpravy vozidiel. Jej cieľom je vytvárať vozidlá, ktoré ohromia štýlom exteriéru aj jazdnými vlastnosťami. Vytvárať autá, ktoré by existujúce japonské automobilky nikdy nevyrobili. Len hranica ich vkusu je podstatne odlišná od zvyšku populácie.

Foto: Value Progress

Radikálna vizuálna premena Lamborghini Diabla

Karoséria vozidla bola predĺžená o 57 centimetrov, čo výsledne prinieslo dĺžku 5030 mm. Agresívne aerodynamické prvky, ako sú nové vzduchové otvory v prednej časti, nahradili pôvodné hladké línie. Výklopné svetlá ustúpili fixným, ktoré pochádzajú z japonského hatchbacku WiLL Cypha. Pod kapotou sa zachoval pôvodný 5,7-litrový V12 motor s výkonom 485 koní a krútiacim momentom 580 Nm. Hoci výkon nebol upravený, došlo k inovácii v oblasti spojky, kde Value Progress pridal trojlamelový systém, čo pravdepodobne ovplyvní ovládanie výkonu a jazdné vlastnosti. Pôvodný manuálny systém radenia zostal nezmenený.

Foto: Value Progress

Toto nie je najbizarnejšie auto od Value Progress

Zatiaľ čo upravené Lamborghini Diablo je nepochybne fascinujúcim dielom, nie je to najextravagantnejšie vozidlo, ktoré vo Value Progress vytvorili. Ich projekty “Toy Box Alligators” posúvajú hranice automobilového dizajnu ešte ďalej. Tieto autá, vychádzajúce z modelu Nissan Micra, sú posunuté na úplne novú úroveň. Prvý model Alligator mal dve sady riadiacich kolies a 1,2-litrový motor. Druhá verzia, Alligator II, sa mala vyznačovať 4,5-litrovým motorom V8, hoci nie je jasné, či sa táto prestavba skutočne podarila.

Foto: Value Progress
Foto: Value Progress
Foto: Value Progress
Foto: Value Progress

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSpectre Black Badge: Najvýkonnejší Rolls-Royce v dejinách nemá V12
Nasledujúci článokV Petržalke na nezodpovedných cyklistov nasadili poriadne drahú „zbraň“
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.