Domov Lifestyle TOP 10 najviac cool MPV, aké kedy boli vyrobené

TOP 10 najviac cool MPV, aké kedy boli vyrobené

Foto: thedrive.com

Dodávky a MPV síce nepatria medzi najvzrušujúcejšie autá, no niektoré modely prekvapili výkonom a jedinečným dizajnom.

Ukázali, že rodinné auto nemusí byť len o praktickosti. Niektoré z nich sa dokonca zapísali do histórie ako nečakané ikony.

1. Opel Zafira OPC

Foto: Opel

Opel Zafira OPC bol uvedený na trh v roku 2001 a bol v tom čase najrýchlejším sedemmiestnym MPV. Poháňal ho 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor, ktorý v prvej generácii dosahoval výkon 192 koní, zatiaľ čo v druhej generácii sa zvýšil na 240 koní. Opel Zafira OPC zrýchľovalo z 0 na 100 km/h za približne 7,8 sekundy, čo na rodinné vozidlo bolo pôsobivé.

Foto: Opel

Model sa predával pomerne dobre, pričom sa vyrobilo viac ako 60 000 kusov. Zafira OPC sa odlišovala športovým podvozkom, tvrdším nastavením pruženia a agresívnejším dizajnom v porovnaní s bežnými verziami. Interiér bol vybavený športovými sedadlami Recaro a výraznými modrými akcentmi, čo zdôrazňovalo jej športový charakter. Napriek svojej praktickosti a priestrannosti ponúkala Zafira OPC vodičovi zážitok podobný športovým hatchbackom.

Medzi časté problémy patrili poruchy turbodúchadla a manuálnej prevodovky, ktoré nevydržali agresívnejšiu jazdu. Napriek týmto nedostatkom bola Zafira OPC jedným z mála MPV, ktoré kombinovalo rodinnú praktickosť so športovým výkonom.

Foto: Opel

Zafira OPC bola jedným z mála rodinných áut testovaných na Nürburgringu, kde Opel ladil jej podvozok, aby zvládal aj dynamickú jazdu.

2. Ford S-Max

Foto: Ford

Ford S-Max prišiel na trh v roku 2006 a priniesol svieži vietor do segmentu MPV svojím dynamickým dizajnom a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Vrcholná verzia s 2,5-litrovým päťvalcovým turbomotorom, prevzatým od Volva, ponúkala výkon 220 koní a charakteristický zvuk. Tento motor umožňoval zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 7,4 sekundy, čo bolo na vozidlo tejto kategórie impresívne.

Foto: Ford

S-Max získal popularitu nielen v Európe, ale aj na ďalších trhoch, pričom sa predalo viac ako 1,5 milióna kusov. Rodiny ocenili jeho priestranný interiér, flexibilné usporiadanie sedadiel a športový charakter. Kvalitný podvozok zabezpečoval výborné jazdné vlastnosti aj pri vyšších rýchlostiach, čo bolo v segmente MPV nezvyčajné. Interiér ponúkal moderný dizajn s kvalitnými materiálmi a množstvom odkladacích priestorov.

Foto: Ford

Medzi nevýhody patrili občasné problémy s elektronikou, najmä v starších modeloch. Napriek tomu S-Max nastavoval nové štandardy v kombinácii praktickosti a dynamiky v segmente rodinných vozidiel.

Foto: Ford

S-Max bol prvým MPV, ktoré získalo ocenenie „Európske auto roka“ v roku 2007, čo potvrdzuje jeho výnimočné jazdné vlastnosti a inovatívny dizajn.

3. Volkswagen Sharan VR6

Foto: Volkswagen

Volkswagen Sharan VR6 bol vyrábaný v rokoch 1995 až 2010 a predstavoval priestranné rodinné MPV s výkonným motorom. Pod kapotou sa nachádzal 2,8-litrový VR6 motor s výkonom 204 koní, čo umožňovalo svižnú jazdu aj pri plnom zaťažení.

Foto: Volkswagen

Tento model bol obľúbený pre svoju všestrannosť a komfort, čo prispelo k predaju viac ako 1,2 milióna kusov.

Napriek svojim prednostiam mal Sharan VR6 aj niekoľko nedostatkov. Vysoká spotreba paliva bola bežným javom, pričom priemerná spotreba sa pohybovala okolo 14 l/100 km pri použití LPG. Okrem toho sa majitelia stretávali s občasnými problémami s automatickou prevodovkou, čo si vyžadovalo zvýšenú pozornosť pri údržbe. Napriek týmto výzvam si Sharan VR6 získal povesť spoľahlivého rodinného vozidla s dostatočným výkonom a komfortom.

Foto: Volkswagen

Sharan VR6 bol výsledkom spolupráce medzi Volkswagenom a Fordom, čo viedlo k vytvoreniu trojice modelov – Volkswagen Sharan, Ford Galaxy a Seat Alhambra – všetky vyrábané v spoločnom závode v Portugalsku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 44

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNa Slovensko prinášajú lacný elektromobil s výborným dojazdom
Nasledujúci článokSuzuki Jimny v nemeckom prevedení? Mercedes plánuje malé Géčko
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.