4. Mercedes-Benz R63 AMG

Mercedes-Benz R63 AMG bol vyrábaný v rokoch 2006 až 2007, je považovaný za jedno z najvýkonnejších MPV všetkých čias. Tento model bol vybavený 6,2-litrovým V8 motorom s výkonom 510 koní, čo mu umožňovalo zrýchliť z 0 na 100 km/h za približne 5 sekúnd. Napriek svojej hmotnosti a veľkosti ponúkal R63 AMG dynamiku porovnateľnú so športovými vozidlami.

Výroba tohto modelu bola veľmi obmedzená, pričom sa vyrobilo menej ako 200 kusov, čo z neho robí mimoriadne vzácne vozidlo. Majitelia však museli počítať s vysokými nákladmi na údržbu a častými problémami s prevodovkou, čo mohlo odradiť potenciálnych záujemcov. Napriek tomu R63 AMG predstavuje unikátne spojenie luxusu, priestrannosti a extrémneho výkonu v segmente MPV.

R63 AMG bol jediným modelom v histórii Mercedesu, ktorý kombinoval vysokovýkonný motor AMG s karosériou MPV, čím vytvoril kategóriu samú o sebe.
5. Renault Avantime

Renault Avantime bol vyrábaný v rokoch 2001 až 2003 a predstavoval odvážny pokus francúzskej automobilky spojiť prvky kupé a MPV do jedného vozidla. Tento model bol dostupný s viacerými motorizáciami, vrátane 2,0-litrového štvorvalca a 3,0-litrového V6 motora s výkonom 210 koní, čo umožňovalo svižnú jazdu a komfort na dlhých trasách.

Avantime vynikal panoramatickou strechou a bezrámovými dverami, ktoré dodávali vozidlu jedinečný vzhľad a pocit vzdušnosti v interiéri.

Napriek inovatívnemu dizajnu a kvalitnému spracovaniu sa predalo len 8 557 kusov, čo z neho robí zriedkavý model na dnešných cestách. Nízke predajné čísla možno pripísať neštandardnému dizajnu a vysokým cenám, ktoré odradili mnohých potenciálnych kupcov. Dnes je však Avantime považovaný za zaujímavý youngtimer, ktorý oslovuje zberateľov a nadšencov netradičných vozidiel.
Avantime je jedným z mála vozidiel, ktoré získali pozitívne hodnotenie od všetkých troch moderátorov relácie Top Gear. V jednej z epizód sa pokúsili upraviť Avantime tak, aby prekonal čas na kolo Mitsubishi Evo 10, avšak napriek vylepšeniam sa im to nepodarilo.
6. Volkswagen Routan
Volkswagen Routan bol vyrábaný v rokoch 2008 až 2014. Bol výsledkom spolupráce medzi Volkswagenom a Chryslerom. Routan bol založený na platforme Chrysleru Town & Country.

Tento model bol dostupný s viacerými motorizáciami. Spočiatku ponúkal 3,8-litrový V6 motor s výkonom 197 koní a 4,0-litrový V6 motor s výkonom 251 koní. Neskôr, od roku 2011, bol k dispozícii nový 3,6-litrový V6 motor s výkonom 283 koní, ktorý poskytoval dostatočný výkon pre rodinné MPV. Napriek americkému základu sa Volkswagen zameral na vylepšenie interiéru, aby spĺňal európske štandardy kvality a dizajnu.
Celkovo sa predalo približne 150 000 kusov, čo je relatívne nízke číslo vzhľadom na očakávania výrobcu. Routan neponúkal populárne funkcie ako Stow ‘n Go sedadlá, ktoré boli dostupné v modeloch Chrysler, čo mohlo ovplyvniť jeho atraktivitu pre zákazníkov. Napriek tomu poskytoval pohodlnú jazdu a priestranný interiér, čo ocenili rodiny hľadajúce spoľahlivé MPV.
Routan bol prvým modelom Volkswagenu vyrábaným v USA po viac ako 20 rokoch, konkrétne v závode v kanadskom Ontáriu.