Mercedes-Benz Triedy S generácie W220 bol vyrábaný v rokoch 1998 až 2005 a predstavoval významný posun v dizajne a technológiách značky.
Oproti svojmu predchodcovi, robustnému modelu W140, bol W220 ľahší a elegantnejší, čo odrážalo snahu Mercedesu o modernejší prístup k luxusným vozidlám. Trieda S vždy zastávala kľúčovú úlohu v portfóliu Mercedes-Benz, symbolizujúc vrchol technológie a luxusu značky. Model W220 pokračoval v tejto tradícii zavedením pokročilých funkcií, ako boli aktívne odpruženie AIRMATIC a systém COMAND pre ovládanie infotainmentu.

Dizajn a vývoj
Prvé návrhy W220 vznikli už v roku 1992 pod vedením britského dizajnéra Steva Mattina. V roku 1996 bol predstavený koncept F200, ktorý naznačil smerovanie dizajnu budúcej triedy S. Finálny dizajn bol schválený v júni 1998 a produkcia sa začala v auguste toho istého roku.

W220 dosiahol vynikajúci koeficient odporu vzduchu Cd = 0,27, čo prispelo k zlepšeniu palivovej efektívnosti a jazdných vlastností. Model tiež predstavil inovatívne technológie, ako adaptívny tempomat Distronic, asistent núdzového brzdenia, bezkľúčový vstup a štartovanie Keyless Go, odvetrávané sedadlá a vzduchové odpruženie Airmatic s adaptívnym tlmením a samočinnou reguláciou svetlej výšky.
Pred-facelift vs. Facelift: Čo sa zmenilo?
Facelift v roku 2002 priniesol niekoľko významných zmien:
Exteriér: Predný nárazník získal nové dizajnové prvky, čo vozidlu dodalo širší a robustnejší vzhľad. Mriežka chladiča bola zväčšená a umiestnená pod strmším uhlom. Predné svetlomety dostali priehľadné kryty a zadné svetlá boli mierne upravené.
Interiér: Použitie nových materiálov zvýšilo kvalitu interiéru. Sedadlá boli mäkšie a pohodlnejšie. Bol predstavený systém Pre-Safe, ktorý v prípade hroziacej nehody pripravil vozidlo na minimalizáciu následkov pre pasažierov.
Technológie: Modernizovaný systém COMAND s väčším displejom zlepšil ovládanie multimediálnych funkcií. Facelift tiež priniesol nové motory a možnosť pohonu všetkých kolies 4MATIC.

Motorizácia a jazdné vlastnosti
Mercedes-Benz W220 ponúkal širokú škálu motorov, aby si každý našiel to, čo mu vyhovuje – od úspornejších V6 až po luxusné a mimoriadne výkonné V12. Základom bol 2,8-litrový šesťvalec (204 koní), ktorý bol ideálny pre tých, čo preferovali vyvážený pomer medzi výkonom a spotrebou. O niečo silnejší bol 3,2-litrový V6 (224 koní) a neskôr aj 3,7-litrový motor v modeli S 350, ktorý už ponúkal slušných 245 koní.

Pre tých, ktorí túžili po väčšej dynamike, boli v ponuke osemvalcové verzie – 4,3-litrový V8 s výkonom 279 koní a 5,0-litrový V8 so 306 koňmi. A ak to stále nestačilo, Mercedes pripravil aj špičkové dvanásťvalce – 5,8-litrový atmosférický motor (367 koní) a vrcholný 5,5-litrový twin-turbo V12 v modeli S 600, ktorý ponúkal masívnych 500 koní.
Každá verzia bola spojená výhradne s automatickou prevodovkou. Staršie modely využívali 5-stupňový automat 5G-Tronic, no po facelifte (od roku 2003) sa v silnejších verziách objavila moderná 7-stupňová prevodovka 7G-Tronic. Vďaka nej bolo radenie plynulejšie a zlepšila sa aj spotreba paliva pri diaľničných rýchlostiach.

Podvozok a komfort jazdy
W220 bol v porovnaní so svojím predchodcom W140 o poznanie ľahší, čo sa prejavilo aj na jazdných vlastnostiach. Komfort však ostal na prvom mieste a veľkú zásluhu na tom malo vzduchové odpruženie AIRMATIC. Tento systém automaticky prispôsoboval tuhosť podvozka a výšku vozidla podľa štýlu jazdy a kvality ciest. Pri bežnej jazde poskytoval mäkké a luxusné odpruženie, no ak vodič potreboval dynamiku, auto sa automaticky pritvrdilo, čím sa znížilo nakláňanie v zákrutách.
Po facelifte sa AIRMATIC ešte zdokonalil a pribudli aj ďalšie bezpečnostné prvky, ako systém Pre-Safe, ktorý dokázal rozpoznať hroziacu nehodu a pripraviť na ňu auto aj posádku.
