Dacia Spring splnila úlohy, ktoré sa od nej žiadali. Od roku 2022 sa predalo viac než 140-tisíc kusov, ponúkla možnosť batériového pohonu pre ľudí aj firmy s obmedzeným finančným rozpočtom a pomohla im znížiť náklady na jazdenie. Konkurencia však nespí, a preto prešiel tento model modernizáciou, aby si aj naďalej dokázal udržať vysoké predajné čísla.
Úpravy exteriéru prinášajú vzhľad Springu do súladu s najnovším dizajnovým jazykom značky Dacia, ktorý je najlepšie viditeľný na novej generácii modelu Duster. Po jeho vzore dostala Dacia Spring outdoorovejšiu vizáž, na karosérii sa nachádza hneď niekoľko plastových obložení a vďaka štvorcovým podbehom kolies vyzerá robustnejšie. S novým dizajnovým smerom značky korešponduje aj tvar a grafika predných i zadných svetlometov.
Podstatnejšie zmeny však boli implementované v kabíne. Dacia Spring má úplne novú prístrojovú dosku aj palubovku. Okrem sedempalcového digitálneho prístrojového panelu a 10-palcového dotykového displeja má teraz kabína prepracované ovládanie klimatizácie a nový vzhľad vetracích otvorov. Aktualizovaný volant má nové firemné logo DC a čo je dôležitejšie, dá sa výškovo nastaviť. Nový je tiež volič prevodovky spolu s držiakom na smartfón. Na týchto zmenách je zreteľne vidieť pozitívny vplyv konkurencie, najmä z Číny, ktorá dokáže predávať elektromobily s podobnými parametrami, avšak nie s takou sparťanskou výbavou, akú sme v prípade modelu Spring videli doteraz.
Ahoj, Frank
Aj keď Spring nie je rozmerovo príliš veľký, bez problémov odvezie štyroch pasažierov, ktorým ponúkne priestor pod prednou kapotou s objemom 35 litrov aj kufor vzadu s objemom 308 litrov, čo je o 6 litrov viac ako predtým. Ďalšie odkladacie priestory rozmiestnené po kabíne ponúknu na uloženie drobností ďalších 33 litrov. V závislosti od úrovne výbavy používa Spring 15 alebo 16-palcové kolesá. S faceliftom debutujú farby karosérie Safari Beige a Brick Red. Základná verzia používa elektromotor s výkonom 45 koní, silnejšia dosahuje výkon 65 koní. Batéria s kapacitou 26,8 kWh vystačí na dojazd 220 km. Jej nabitie z 20 na 80 percent cez 30 kW DC nabíjačku trvá 45 minút. Palubná AC nabíjačka teraz podporuje obojsmerné nabíjanie, takže môže napájať iné elektrické spotrebiče.
Facelift sa nezameral na zvýšenie dojazdu, pretože po analýze údajov zozbieraných z informačno-zábavného systému predfaceliftového modelu Dacia vyhodnotila, že majitelia najazdia na svojich autách približne 37 kilometrov denne. A až 90 % všetkých ciest je kratších ako 70 kilometrov. Údaje tiež ukázali, že Spring jazdí priemernou rýchlosťou 37 km/h a 75 % majiteľov nabíja svoje autá doma. Dacia tiež prízvukuje, že Spring zostáva jediným dostupným elektromobilom v Európe, ktorý váži menej ako 1 000 kilogramov. Aj keď má nová verzia viac štandardnej výbavy a lepšie asistenčné systémy, aby spĺňala predpisy Európskej únie, pribrala len 6 kg. Plne naložená verzia v najvyššej výbave stále váži len 984 kilogramov.