Malá a dravá Honda e v Európe končí. Dôvod jej konca asi nikoho nijak výrazne neprekvapí. To, čo odsudzuje automobil na úspech či neúspech, sú predajné čísla. A práve tie posielajú Hondu e mimo európsky trh, keďže jej predaj bol dosť biedny.
Malá a dravá, aj tak sa dá charakterizovať elektrická Honda e. Šlo o pomerne príjemné dizajnové osvieženie segmentu malých vozidiel. Malá Honda merala iba 3,9 metra do dĺžky. Kompaktnosť tohto modelu je nepopierateľná. Zaujala rozhodne aj kamerami namiesto spätných zrkadiel, veľkou obrazovkou infotainmentu na palubnej doske a príjemným pocitom z interiéru.
Kapacita batérie porovnateľná s konkurenciou
Toto auto však neprinášalo iba pozlátko zaujímavého dizajnu. Ponúkla aj elektromotor s výkonom 113 kW, pomerne slušné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy, jazdnú dynamiku a primerane komfortný pocit z jazdy. Celková kapacita akumulátora 35,5 kWh sa javí ako nízka, no ak by sme porovnali autá ako elektrický Cooper alebo Mazdu MX-30, nenarazíme na väčšie hodnoty. Čo však treba spomenúť, cenovka Hondy dosahovala o niečo vyššie cifry ako pri spomínaných konkurenčných modeloch.
Celkovo sa predajné čísla tohto automobilu nedostali tam, kam značka požadovala a počty registrovaných kusov by sme asi spočítali pomerne ľahko. Dokonca ani na odlišných trhoch ako je u našich susedov v Českej republike alebo prípadne v Nemecku Honda e nezožala predajné úspechy. Ak by sme vzali čísla od našich susedov, tam sa od roku 2020 do novembra tohto roku zaregistrovalo iba 13 kusov. V Nemecku sa za tento rok do konca októbra predalo iba 101 kusov Hondy e.
Nástupcom jedine crossover
Treba však povedať, že Honda to na poli elektrických automobilov nevzdáva. Miesto malého účka zaujme o niečo praktickejší a priestrannejší model e:Ny1. Ide o crossover, ktorý tak trochu svojim vzhľadom pripomína hybridný model HR-V. Model e:Ny1 však má svoju vlastnú platformu e: N Architecture F, ktorú Honda vyrába výlučne pre elektromobily. Snáď sa tomuto auto bude dariť viac ako jeho menšiemu predchodcovi.