Domov SPRÁVY News TEST Peugeot e-2008 – podarený facelift

TEST Peugeot e-2008 – podarený facelift

Foto: Radovan Hlôška

Peugeot 2008, ktorý bol uvedený na trh koncom roka 2019, je s takmer 700 000 vyrobenými kusmi na stupňoch víťazov z hľadiska predaja SUV segmentu B v Európe. V roku 2021 sa dokonca dostal na vrchol tohto zoznamu. Za úspech tohto modelu vďačí aj elektrickej verzii E-2008, ktorá je už od roku 2019 priekopníkom elektrifikácie vo svojom segmente s viac ako 75 000 vyrobenými kusmi. V roku 2022 predstavovala 17,4 % podiel predaja, čo ju zaradilo na pódium európskeho predaja elektrických SUV v segmente B.

Po modeloch 508 a 508 SW je 2008 ďalším, ktorý prijal nové svetlá Peugeot. Charakterizujú ich tri vertikálne svetelné pazúry, ktoré sú integrované do lesklých čiernych vložiek na nárazníku. Táto kombinácia podčiarkuje silnú osobnosť modelu 2008 a jeho robustný dizajn SUV. Všetky verzie majú tento nový svetelný podpis. Vo verziách GT sa výrazný efekt troch pazúrov prvýkrát rozširuje pri osvetlení Full-LED svetlometov pomocou troch svetelných modulov. To odlišuje verzie GT od zvyšku modelového radu tým, že im dáva exkluzívny predný podpis.

Foto: Radovan Hlôška

Nové zadné LED svetlá na všetkých verziách nového modelu 2008 pretvárajú symbolické tri pazúry, ktoré charakterizujú zadnú časť. Tu sa skladajú z troch prekrývajúcich sa horizontálnych dvojitých lamiel, jemných a elegantných, ktoré prispievajú k vizuálnemu rozšíreniu postoja vozidla. Zadné svetlá a smerovky sú tiež LED.

Peugeot E-2008
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Dostatok priestoru v interiéri

Je pozitívne sledovať, že automobilky sa snažia už aj zástupcov B-SUV segmentu vybaviť dostatkom vnútorného priestoru. V prípade modelu 2008 sa to týka ako objemu kufra, tak aj priestoru v druhom rade. Interiér modelu 2008 má náladové osvetlenie, ktoré možno prispôsobiť ôsmimi rôznymi farbami, z ktorých niektoré sú nové, a teraz sú koordinované s centrálnou dotykovou obrazovkou, pričom zohľadňujú zvolený jazdný režim. Testovaná verzia GT má teraz štandardne tri zásuvky USB-C (dve vpredu, jedna vzadu) a jednu zásuvku USB-A (vzadu). Nové modely 2008 ALLURE môžu byť vybavené voliteľnou 15W nabíjačkou smartfónov (predtým 5W). Táto výbava je štandardom výbavy GT. Stále sa nachádza za krytom stredovej konzoly a rýchlo dobíja smartfón, keď sa používa na bezdrôtové zrkadlenie.

ssangyong-torres-evx
Peugeot E-2008 zadné sedadlá
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Vylepšenia v oblasti pohonu

Maximálny výkon vzrástol o 15 % zo 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, zatiaľ čo kapacita batérie sa zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Veľké úsilie v oblasti efektívnosti umožňuje doplniť zvýšenie výkonu zvýšením dojazdu, ktorý dosahuje až 406 km v porovnaní s predchádzajúcimi 345 km (zmiešaný cyklus WLTP). Reálne viete mimo diaľničných presunov zvládnuť 350 kilometrov s nabitou batériou.

Foto: Radovan Hlôška

Nový Peugeot E-2008 má k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré vyhovujú všetkým použitiam a všetkým riešeniam nabíjania: štandardne jednofázovú nabíjačku s výkonom 7,4 kW a voliteľne trojfázovú s výkonom 11 kW. Odhadovaný čas nabíjania od 20 % do 80 % je 30 minút z verejnej nabíjacej stanice (100 kW), 4 hodiny a 40 minút z nástenného boxu (7,4 kW) a 11 hodín a 10 minút zo zosilnenej zásuvky (3,2 kW). V praxi sme v meste nemali problém prejsť 350 kilometrov. To je vzdialenosť, ktorú mnohí najazdia za celý týždeň. Výhodou je tiež zaručené parkovanie – neraz sa nám stalo, že na miestach, kde by sme so spaľovacím autom nezaparkovali, sme mohli zastaviť pri nabíjačkách. Platí to v centre, v obchodných domoch, kultúrnych podujatiach či voľnočasových aktivitách.

Peugeot E-2008 interiér
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
B-SUV do mesta aj okolia

Keď sa pozrieme na Peugeot E-2008, vieme si celkom dobre predstaviť jeho každodenné využitie či už pri rozvoze detí, do práce, ale aj dochádzanie do mesta zo satelitu. Ak vám nebude prekážať nabíjací výkon maximálne 100 kW, tak toto kompaktné SUV s radosťou odporúčame.

TECHNICKÉ ÚDAJE Peugeot E-2008
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 54 kWh
Max. výkon 115 kW/156 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Dojazd 350 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 304 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 987 mm
Výška 1 550 mm
Rázvor náprav 2 605 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 703 kg
Objem batožinového priestoru 434 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Rozmer pneumatík 215/55 R18
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 14,8 kWh / 100 km
Diaľnica: 24 kWh / 100 km
Okresky: 18 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 100 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 50 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 19 900 eur
Základná cena testovanej verzie od 38 990 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV Mercedese majú Slovákov radi, kupujú najviac ultradrahých áut
Nasledujúci článokUž vôbec neujdete. Policajti vám budú vedieť vypnúť auto na diaľku