Čaká nás príchod novej generácie BMW X3. A keďže sa tento model už nachádza na konci vývojového cyklu pred spustením sériovej výroby, čakajú ho ešte finálne úpravy a ladenie všetkých systémov. Pracovať sa bude tiež ešte na odladení ovládania podvozku, ale aj na asistenčných systémoch.
Nová generácia modelu BMW X3 sa blíži do sériovej výroby. Ešte predtým si však musela prejsť tými najťažšími možnými testami na snehu a ľade, ale aj v extrémnych horúčavách či v teréne. BMW označuje model X3 ako SAV, teda Sports Activity Vehicle. Model X3 chce rozhodne dokázať, že patrí nielen na každodenné používanie v meste, ale že mu sadnú aj kľukaté cesty vidieka a nezahanbí ho ani ostrejšia jazda.
Nechýba vylepšená aerodynamika
Inžinieri zodpovední za vývoj v automobilke BMW využívali pri dolaďovaní modelu X3 testovaciu dráhu v Miramas. Tá disponuje okrem klasického asfaltového oválu aj diaľničným okruhom, serpentínami a rôznymi zákrutami. Nájdeme tu však aj terénne trate, ktoré otestujú schopnosti auta vo vývojovej fáze. To prináša možnosť detailne analyzovať a prípadne aj vylepšovať odpruženie, tlmenie, brzdy či presnosť riadenia modelu X3.
Nové BMW X3 rozhodne ponúkne vylepšenú dynamiku jazdy a efektivitu vďaka svojej ľahkej konštrukcii a vylepšeným aerodynamickým vlastnostiam. Za zmienku stojí koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,27. Oproti predchodcovi si nová verzia polepšila aj v širšom rozchode a zníženom zdvihu zadnej nápravy. Zmenila sa tuhosť karosérie a celkové uloženie podvozku. Vozidlo je tak vďaka zvýšenému natáčaniu predných kolies o 19 percent oveľa agilnejšie a smerovo stabilnejšie.
Parkovanie smartfónom
Do voliteľnej ponuky si môžu potenciálni záujemcovia o model X3 vybrať napríklad aj adaptívny podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi. BMW chce ponúknuť v novom modeli aj vylepšenú verziu systému BMW Lateral Dynamics Management. Tá má na starosti precíznejší krútiaci moment riadenia a obmedzí aj preklz kolies. To umožní veľmi dobrú ovládateľnosť automobilu v rôznych situáciách.
BMW zapracovalo aj na najnovšom ovládacom systéme iDrive. Vozidlo tak vďaka vylepšeniam ponúkne rozšírený výber systémov, ktoré prinášajú možnosti autonómnej jazdy a parkovania. Bavorská značka deklaruje, že štandardná výbava novej verzie modelu X3 prekračuje aj už tak prísne kritéria nárazového testu Euro NCAP. Nové systémy majú priniesť veľmi citlivé a zároveň presné brzdné a riadiace zásahy. Za zmienku stojí napríklad asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu a asistent parkovania a manévrovania. Vďaka druhému spomínanému systému vie vodič ovládať automobil zvonku len pomocou svojho smartfónu.