Domov SPRÁVY News 265 koní a pohon 4×4 za 45-tisíc? Vieme, kde treba hľadať

265 koní a pohon 4×4 za 45-tisíc? Vieme, kde treba hľadať

Foto: Škoda

Cenový rozdiel medzi najslabšou a najvýkonnejšou motorizáciou je doslova smiešne nízky. 

Vo februári odštartoval na Slovensku predaj štvrtej generácie Škody Superb. Cenník v tom momente obsahoval iba dve motorizácie – 1,5-litrový benzínový štvorvalec TSI a naftový dvojlitrový štvorvalec TDI. Čo sa týka cien, Superb Combi s motorizáciou 1,5 TSI vo výbave Selection stojí od 38.840 eur a vo výbave L&K od 46.190 eur. Naftová jednotka 2,0 TDI stojí vo výbave Selection od 42.240 eur a vo výbave L&K od 49.590 eur. V prípade liftbacku je cena vždy nižšia o 1.500 eur.

Škoda Superb
Foto: Škoda
Prichádza 2,0 TSI

Teraz však do cenníka pribudla doposiaľ najvýkonnejšia motorizácia 2,0 TSI s výkonom 265 koní, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Táto motorizácia sa objavuje pod kapotou liftbacku aj kombi. V základnej špecifikácii Selection začína Superb liftback s týmto agregátom od 44 990 eur. Vo vyššom výbavovom stupni Top Selection potom najvýkonnejší Superb štartuje na cene 47 770 eur a vo vrcholnom prevedení Laurin & Klement stojí 52 340 eur. Príplatok za verziu Combi, zahŕňajúcu aj strešný nosič a roletový kryt batožinového priestoru, činí 1 500 eur.

Najvyšší výkon 265 koní dosahuje táto jednotka v relatívne širokom spektre 5000 až 6500 otáčok za minútu. Najvyšší krútiaci moment 400 Nm dosahuje medzi 1650 až 4350 ot./min. S takýmito parametrami dokáže Superb zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 5,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h. Výrobca pritom uvádza kombinovanú spotrebu od 7,6 do 8,2 l/100 km.

ssangyong-torres-evx
Škoda Superb
Foto: Škoda
K dispozícii už aj plug-in hybrid

Výkonné “téesíčko” však nie je jedinou novinkou v cenníku Superbu. Nájdete v ňom už aj plug-in hybridný pohon druhej generácie kombinujúci elektromotor s benzínovým motorom 1,5 TSI 110 kW (150 k). Systémový výkon je 150 kW (204 k) a krútiaci moment 350 Nm. Ten je prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Treba však dodať, že táto pohonná jednotka je k dispozícii len pre karosársku verziu kombi. Nová vysokonapäťová batéria má celkovú kapacitu 25,7 kWh, čo je približne dvakrát viac ako u jej predchodkyne. Vďaka tomu sa dojazd vozidla na čisto elektrický pohon v režime WLTP predĺžil o 40 km, a to na viac ako 100 km.

Foto: Škoda

Maximálny nabíjací výkon pre striedavý prúd je 11 kW, čo umožňuje nabiť batériu z domáceho wallboxu z 10 na 80 % kapacity za zhruba 2,5 hodiny. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom je možné využiť maximálny nabíjací výkon až 50 kW. Dobitie batérie z 10 % na 80 % potom trvá iba 25 minút. Ceny Škody Superb Combi iV začínajú na sume 45 360 eur pre výbavový stupeň Selection, resp. na 48 200 eur vo výbavovom stupni Top Selection a 52 640 eur pre variant Laurin & Klement. V oboch prípadoch je k vozidlu dodávaný nabíjací kábel Mode 3 Type 2 Mennekes pre verejné nabíjačky. Za príplatok si možno objednať nabíjací kábel Mode 2 pre čerpanie energie z bežnej domácej zásuvky.

Foto: Škoda

Motorové portfólio skompletizuje v novembri jednotka 2,0 TSI naladená na výkon 204 koní. Taktiež sme v očakávaní, či Škoda predstaví variant Superb RS.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 27

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Škoda
Predchádzajúci článokIONIQ 5 N aj BMW majú problém. Na trh mieri lacnejší a rýchlejší elektromobil
Nasledujúci článokDepresia? Viac ako terapia vám pomôže jazda v športovom aute