Cenový rozdiel medzi najslabšou a najvýkonnejšou motorizáciou je doslova smiešne nízky.
Vo februári odštartoval na Slovensku predaj štvrtej generácie Škody Superb. Cenník v tom momente obsahoval iba dve motorizácie – 1,5-litrový benzínový štvorvalec TSI a naftový dvojlitrový štvorvalec TDI. Čo sa týka cien, Superb Combi s motorizáciou 1,5 TSI vo výbave Selection stojí od 38.840 eur a vo výbave L&K od 46.190 eur. Naftová jednotka 2,0 TDI stojí vo výbave Selection od 42.240 eur a vo výbave L&K od 49.590 eur. V prípade liftbacku je cena vždy nižšia o 1.500 eur.
Prichádza 2,0 TSI
Teraz však do cenníka pribudla doposiaľ najvýkonnejšia motorizácia 2,0 TSI s výkonom 265 koní, 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Táto motorizácia sa objavuje pod kapotou liftbacku aj kombi. V základnej špecifikácii Selection začína Superb liftback s týmto agregátom od 44 990 eur. Vo vyššom výbavovom stupni Top Selection potom najvýkonnejší Superb štartuje na cene 47 770 eur a vo vrcholnom prevedení Laurin & Klement stojí 52 340 eur. Príplatok za verziu Combi, zahŕňajúcu aj strešný nosič a roletový kryt batožinového priestoru, činí 1 500 eur.
Najvyšší výkon 265 koní dosahuje táto jednotka v relatívne širokom spektre 5000 až 6500 otáčok za minútu. Najvyšší krútiaci moment 400 Nm dosahuje medzi 1650 až 4350 ot./min. S takýmito parametrami dokáže Superb zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 5,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h. Výrobca pritom uvádza kombinovanú spotrebu od 7,6 do 8,2 l/100 km.
K dispozícii už aj plug-in hybrid
Výkonné “téesíčko” však nie je jedinou novinkou v cenníku Superbu. Nájdete v ňom už aj plug-in hybridný pohon druhej generácie kombinujúci elektromotor s benzínovým motorom 1,5 TSI 110 kW (150 k). Systémový výkon je 150 kW (204 k) a krútiaci moment 350 Nm. Ten je prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Treba však dodať, že táto pohonná jednotka je k dispozícii len pre karosársku verziu kombi. Nová vysokonapäťová batéria má celkovú kapacitu 25,7 kWh, čo je približne dvakrát viac ako u jej predchodkyne. Vďaka tomu sa dojazd vozidla na čisto elektrický pohon v režime WLTP predĺžil o 40 km, a to na viac ako 100 km.
Maximálny nabíjací výkon pre striedavý prúd je 11 kW, čo umožňuje nabiť batériu z domáceho wallboxu z 10 na 80 % kapacity za zhruba 2,5 hodiny. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom je možné využiť maximálny nabíjací výkon až 50 kW. Dobitie batérie z 10 % na 80 % potom trvá iba 25 minút. Ceny Škody Superb Combi iV začínajú na sume 45 360 eur pre výbavový stupeň Selection, resp. na 48 200 eur vo výbavovom stupni Top Selection a 52 640 eur pre variant Laurin & Klement. V oboch prípadoch je k vozidlu dodávaný nabíjací kábel Mode 3 Type 2 Mennekes pre verejné nabíjačky. Za príplatok si možno objednať nabíjací kábel Mode 2 pre čerpanie energie z bežnej domácej zásuvky.
Motorové portfólio skompletizuje v novembri jednotka 2,0 TSI naladená na výkon 204 koní. Taktiež sme v očakávaní, či Škoda predstaví variant Superb RS.