Ponuka modelov značky so spaľovacími motormi sa opäť rozrástla. Nové päťdverové MINI neponúkne naftu a dokonca ani manuál.
Nové MINI najskôr prišlo s čisto elektrickým pohonom. Táto verzia využíva úplne novú platformu. V prípade modelov so spaľovacími pohonnými jednotkami skôr ide len o zamaskovanú, predchádzajúcu generáciu kultového hatchbacku. Ani nové, päťdverové MINI nie je výnimkou.
Žiadne elektro
Nová generácia klasickej trojdverovej verzie bola spočiatku predstavená ako čistý elektromobil. Pokiaľ chcete siahnuť po praktickejšej verzii s piatimi dverami, navyše s elektrickým pohonom, musíte siahnuť inam. Žezlo päťdverového elektromobilu prevzal nedávno predstavený model Aceman. Nový päťdverový MINI Cooper 5D vychádza zo svojho trojdverového súrodenca, respektíve stojí na upravenej platforme predošlej generácie.
Natiahnutý
V prípade tejto novinky v podstate ide len o natiahnutú verziu toho, čo už dobre poznáme. Oproti klasickej verzii narástol rázvor osi kolies, konkrétne o 72 mm. Samotná karoséria dokonca narástla až o 172 mm, takže celková dĺžka presahuje štyri metre. Na šírku novinka meria 1744 mm a na výšku 1464 mm. Áno, nové MINI už dávno nie je mini, ale o tom už pár rokov vieme. Vďaka dlhšiemu rázvoru narástol objem batožinového priestoru. Presnejšie z 210 litrov až na 275 litrov. Väčšie prekvapenie zažijete pri sklopení zadných sedadiel, kedy dostanete objem až 925 litrov, čo je o 200 litrov viac ako v prípade trojdverovej verzie.
Pod kapotou bez zmien
Pod prednou kapotou sa neodohrali absolútne žiadne zmeny. Veď prečo by aj mali. Nové, päťdverové MINI ponúka úplne rovnaké motory ako trojdverový model. Základom ponuky je 1,5-litrový trojvalec s preplňovaním v modeli Cooper C. Tu disponuje výkonom 156 koní a maximálny krútiaci moment sa zastavil na hodnote 230 Nm. S touto motorizáciou akceleruje na stovku za rovných osem sekúnd a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Pri priemernej spotrebe medzi 6 až 6,6 litra benzínu na 100 km to nie je zlé. Pokiaľ túžite po štvorvalci, musíte siahnuť po modeli Cooper S. Ten disponuje dvojlitrovým agregátom s turbom. Ten je naladený na výkon 204 koní a rovných 300 Nm. Na stovku to zvládnete za 6,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 242 km/h.