Kia vyradila z predaja model Cadenza v Amerike a na Blízkom východe v roku 2021. Neskôr, ešte v tom istom roku, bola v Južnej Kórei predstavená náhrada. Na domácom trhu bol veľký sedan známy ako K7, ale pre najnovšiu generáciu prešiel na označenie K8. Teraz je tu modernizácia tejto reprezentatívnej limuzíny. Ako sme u značky Kia zvyknutí, zmeny sú výrazné, aj keď ide technicky len o facelift.
Moderný dizajnový jazyk je vidno na prvý pohľad. Kia K8 má vertikálne predné svetlá, ktoré vozidlu dodávajú futuristický vzhľad. Predná časť bola úplne prepracovaná v porovnaní s modelom pred faceliftom. V prednej časti sa nachádza široký LED pás, ktorý prepája svetlomety. Kia tiež presunula svoje logo z nárazníka na spodok kapoty.
Zmeny na zadnej strane sú menej výrazné, ale dobrou správou je, že falošné koncovky výfuku sú teraz minulosťou. Zadné svetlá sa nezmenili, zatiaľ čo zadný nárazník má čistejší vzhľad. Predné a zadné previsy sú teraz po prerobení nárazníkov o niečo dlhšie ako predtým, čo sa pri faceliftoch často nevidí.
Pozoruhodné vylepšenia sa nachádzajú aj v interiéri. Vynovené ovládacie prvky klimatizácie sú teraz umiestnené pod centrálnymi vetracími otvormi. Kia pridala viac mäkkých materiálov a LED pás ambientného osvetlenia, ktorý rozdeľuje palubnú dosku na polovicu. V zadnej časti svietia spony bezpečnostných pásov. Keď už hovoríme o bezpečnosti, všetky verzie majú v základnej výbave 10 airbagov. Predné svetlomety majú adaptívne diaľkové svetlá, ktoré sa čiastočne stlmia, aby neobťažovali protiidúcich vodičov.
Pohon
Zaniknutá Cadenza sa predávala výlučne s pohonom predných kolies. K8 sa v Kórei ponúka od prvého dňa s voliteľným pohonom všetkých kolies. Pohon zabezpečuje štvorvalcový 2,5-litrový benzínový motor s výkonom 195 k a 250 Nm pre základný model. Ak by ste potrebovali viac výkonu, je tu 3,5-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 296 koní a 360 Nm krútiaceho momentu. Pohon všetkých kolies je dostupný iba v kombinácii so šesťvalcom. Zákazníci sa môžu rozhodnúť aj pre pohon na LPG, ktorý má 237 koní a 310 Nm. Poslednou dostupnou hnacou jednotkou je hybridný 1,6-litrový agregát s kombinovaným výkonom 227 k a 350 Nm.
Základný model Kia K8 sa začína na 25 000 € pri súčasných výmenných kurzoch. Dokonca aj vrchol ponuky sa zdá byť dobrý obchod, za 35 000 €. Všetky verzie okrem hybridu sa začnú predávať tento mesiac, avšak v Európe a ani v Amerike sa nový faceliftovaný model predávať nebude. Elektrifikovaný model bude nasledovať, keď Kia získa potrebnú certifikáciu.